Onko "normaalia" juoda pullo viiniä joka viikonloppu?
Vaimo väittää, että se on ok, mutta mielestäni se on liikaa.
Kommentit (35)
Sehän riippuu myös siitä mitä se pullo viiniä tekee ihmiselle. Jos hän haastaa riitaa tai oksentelee ympäriinsä, se on vakavaa.
Tai jos ei sitä viinipulloa saa, alkaa niinikään kauhea mesominen tai riitaa, sekin on vakavaa.
Mutta jos juo pullon viiniä ruoan kanssa tai telkkaria katsoen, aiheuttaen vain rentouttavaa oloa ja hyvää tunnelmaa, mitä pahaa siinä on?
Pystytkö viettämään viikonlopun ilman viinipulloa? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Pullo viiniä viikonlopussa Ok, pullo kossua on liikaa
Joka viikonloppu se ei todellakaan ole ok!
Ruuan kanssa pe, la ja su kaksi lasia eli yhteensä pullollinen ei ole terveyden kannalta kovin vaarallista. Ruokaan yhdistettynä pieni määrä viiniä voi olla jopa terveellistä. Humalahakuista juomistakin voi yhdellä viinipullolla harrastaa. Humalahakuisuus tai se että pullo on pakko olla viikonloppuna olemassa tai muuten on levoton tai matalalentoinen olo on varoitusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon pullollisen viiniä viikonloppuisin. Kaksi lasillista perjantaina ja kaksi lasillista lauantaina, siinähän se pullo jo meneekin. En pidä tätät todellakaan mitenkään ongelmallisena asiana.
No oletko ajokunnossa koko viikonlopun?
Eipä ole autoa, mutta olisin, en viiniä aamuisin juo
Auta armias! Kuinka Eiran hienostorouvat häpesivät, kun taksilla menivät Alkoon ja ostivat hieman täydennystä esim. 5 pulloa punkkua vkl ja sitä kuinka kaappi oli täynnä tyhjiä pulloja, kun ei kehtaa palauttaa. Saa juopon kuvan. Nyt ihanan helppoa ostaa muutama 3l viinitonkka ja jämät roskiin. Ei ongelmaa. Sivistynyttä siemailua, aamusta yöhön.
Vierailija kirjoitti:
Olet juonut lauantai-iltana puoli pulloa viiniä.
Lapsesi soittaa ja kysyy voitko lähteä hakemaan kun myöhästyi bussista eikä päse millään kotiin.
Uskallatko lähteä auton rattiin?
Kyllä = yläpeukku
En = alapeukku
Jos mulla olis alaikäinen lapsi kylillä hummaamassa, niin meillä olisi toinen aikuisista ajokunnossa, mitä 3 lasillisen jälkeen ei enäö ole. Jos noin kuitenkin kävisi, sanoisin lapselle, että ota taksi, minä maksan sen kotiovella. Luultavasti tekisin noin vaikka olisin ajokunnossa, en vaan jaksaisi lähteä hakemaan. Niin tehdään myös puolisoni kanssa, ei tarvii yöllä mistään hakea kun julkinen liikenne eli taksi on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon pullollisen viiniä viikonloppuisin. Kaksi lasillista perjantaina ja kaksi lasillista lauantaina, siinähän se pullo jo meneekin. En pidä tätät todellakaan mitenkään ongelmallisena asiana.
No oletko ajokunnossa koko viikonlopun?
Eipä ole autoa, mutta olisin, en viiniä aamuisin juo
Eli 2 lasia viiniä ja sitten auton rattiin.
Itse asiassa alkoholi on aina epäterveellisempää ruuan kanssa.
Paras tapa saada maksansa rikki on kunnon liha-ateria joka kännin jälkeen.
Monet ruuat rasittavat maksaa, tulee huono yhteisvaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Pullon viiniä voi juoda joka toinen päivä ilman ongelmia. Muulloin ihan normaalit ruokajuomat.
Onhan sitten 24 pulloa kaljaakin (vastaava määrä annoksia) viikossa ok?
Alkaa selviämään tämä mysteeri kuinka kaikki perheelliset miehet juopottelevat/tissuttelevat, mutta naiset muka eivät :D
Naisten klassinen taktiikka, sama asia eli alkoholinkäyttö nimetään eri tavalla ja se onkin ok...
Onko vaimosi tuosta viinimäärästä humalassa, juoko siis koko satsin kerralla? On se silloin kyllä liikaa, vaikka suositustenmukaiset rajat eivät ylitykään. Olen itse nainen, 170cm/82kg ja minäkin humallun viinipullollisesta, jos siis juon sen yhden illan aikana kohtuullisen rivakkaan. Mitä pienempi ihminen, sitä tanakampi humala.
Jos taas vaimosi juo tuon pullon useammassa erässä pe-su välillä, ei yksi pullo ole liikaa.
Omasta näkövinkkelistä on kyllä aika älytöntä, jos JOKA viikonloppu menee pullollinen. Aivan sama meneekö kerralla vai useamman päivän aikana, tuntuu silti paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Jos juon puoli pulloa viiniä illassa, olen selkeästi humalassa (ei ajokunnossa) ja seuraavana päivänä on lievä krapula.
Kyllä tuo tarkoittaa jokaviikkoista dokaamista, vaikei alkoholismin virallisia rajoja ylitäkään.
Pullo viiniä viikossa jaettuna tasaisesti joka päivälle on sikäli eri asia että silloin ei olla missään vaiheessa humalassa, vaan puhutaan ruokajuomasta tai "yömyssystä".
-mies
Aika huono viinapää sulla on.
Itse juon pullon eikä tule känniä tai krapulaa.
Jos sen jo hitaasti, ei yhdellä kulauksella.
Miten te miehet siis jotte sitä viiniä?
Pohjanmaan kautta?
Se on nautiskelu juoma. Ei ne osaa. Olen nainen ja juon 1 viinipullon viikonloppuna, yhtenä päivänä olematta humalassa saati krapulassa.
En silti lähtisi ajamaan autolla tuossa kohtaa, hullu en ole.
Alkonarkeilla on nuo alkonarkkien ongelmat.