Minkäikäisiä lapsiasi käyt vielä yöllä korjailemassa peittoa päälle
Ja minkäikäisen vielä peittelet iltaisin? Minkä ikäisille et enää käy? Kaikkea sitä miettii.
Kommentit (36)
Nyyh. Onpa ihania miehiä.
No, mutta siis 3v nukkuu lähellä joten nakkelen peittoa hänen päälleen vähän väliä. 7-vuotiaan peittelen illalla ja käyn katsomassa/peittelemässä uudelleen ennen kuin itse menen nukkumaan. Vanhin on 10v ja nukkunut ekaluokasta asti "omillaan" parvisängyssä.
En oo koskaan käyny peittelemässä yöllä lapsia ellei niillä oo joku hätä. Molemmat nukkui kaks ekaa vuotta unipussissa. Sen jälkeen mulle on ollu ihan sama nukkuvatko peitto päällä vai ei, kunhan nukkuu ja myös mä saan nukkua. Pari vuotta kuopuksen kanssa valvoin, en ajattele lapsia ikinä öisin, nyt on kun vuoro nukkua!
Illalla toki peitellään ja luetaan sadut, ja palautetaan 3v. sata kertaa omaan sänkyyn ennen kun nukahtaa. Lapset siis 6v. ja 3v.
Just ajattelin käydä tarkastaan että 6 ja 9v lasten peitot on hyvin ja mennä itse nukkumaan. Ja iltasadun jälkeen peittelin molemmat aiemmin. :)
Tuskin tämä tapa ihan lähivuosina jää pois.
En osaa käydä nukkumaan, jos en ole katsonut onko 3 v:llä kaikki hyvin. Varmasti tämä jatkuu vielä vuosia. <3
Katson joka yö, että vaimolla peitto hyvin, ikää 39.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:31"]
[/quote]
Sama homma. Tosin vaimo ei ole vielä kolmeakymmentäkään, joten eihän se ilman huolenpitoa pärjää. ;)
En ole katsonut kuukausiin, muksu potkii peiton pois. Alkaa yöllä itkemään, jos tulee kylmä ja ei itse saa peittoa takas päälle.:-)
Poika 1,5v.
Meillä on kotona kolmasluokalainen, jonka peittelemme joka ilta :)
yöllä emme käy katsomassa, eikä huutele.
Peittelen illalla mutta en käy yöllä tarkastamassa onko peitto päällä. Poika 10v.
peittelen ja pusutan vielä 13- ja 15-vuotiaani.
Käyn juuri ennen omaa nukkumaanmenoani tarkistamassa vielä 9-vuotiaan peiton.
Lapset 5 ja 3 ja ajattelin ainakin vielä kymmenen vuotta käydä peittelemässä. Elämän pieniä iloja mallata sitä peittoa paremmin vaikka se oli jo valmiiksi hyvin ja silittää vähän hiuksia samalla. :)
Kurkkaan aina ennen nukkumaan menoa että onko pojalla kaikki hyvin!<3 ikää tosin vasta himpun yli 3kk..
Meilläkin kolmasluokkalainen ja kyllä se haluaa laittaa peiton ihan itse päälle, samoin 12v. En käy yöllä tarkastamassa koska nukun itsekkin. Jotain rajaa sentään. Justiinsa nakkasin 12v. Selän päälle peitto, kun selkä oli paljaana. Poika nakkasi taas peiton pois selän päältä, kun haluaa yläosan olevan paljaana.
Jos herään yöllä kurkkaan teinien huoneeseen, että niillä on peitot päällä.
En ole koskaan erikseen tarkistanut tarkoituksella onko peitto hyvin keneltäkään. Kun menen nukkumaan itse käyn usein, en aina, kurkkaamassa lapset, mutta harvoin silloinkaan peittelen. Jos on ihan täysin potkinut peiton pois, saatan vetäistä sitä päälle - mutta yleensä silloin nukkuvat peiton päällä, niin en rupea sitä kauheesti kiskomaan. 5 v yleensä "saatetaan" sänkyyn ja sen peittelen/isä peittelee. Jos jostain syystä olen isompien huoneessa siihen aikaan kun kömpivät sänkyyn saatan peitellä, mutta yleensä iltahalit, iltapusut ja muut iltahommat hoidetaan alakerrassa ennen kuin menevät nukkumaan. Isoin lapsista 11 v.
En peittele enää, mutta luen kyllä iltasadun ja saatan siinä samalla kohentaa peittoa. Aamulla herätellessä saatan myös kohentaa peittoa, mutta yöllä en käy. Lapsi 9v.
6v peitellään iltaisin. Ei ole vuosiin potkinut peittoaan lattialle asti, eli en korjaile.
Lauantaina alkuyöstä käyn kurkistamassa että kaikki hyvin, kun ollaan oltu lapsen nukkuessa saunassa. Muulloin en edes kurkkaa, kuulen kyllä jos jotain häppeningiä on. Ja onhan tuo jo niin iso, että osaa etsiä vanhempansa jos herää yöllä.
Peittely lopetetaan siinä vaiheessa kun lapsi sanoo ettei enää.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 06:31"]
[/quote]
Mun mies on ihan samanlainen. Peittelee mut uudelleen, kun potkin peiton pois kuumuuden takia. Ja sit se saattaa herätä keskellä yötä kokeilemaan mun pulssia. Jotenkin hellyyttävää, että se vahtii mun unta. Saisi vain itsekin keskittyä nukkumiseen
Peittelen aviomiehen (23v) siis ihan koko ajan (tosi kova liikkumaan) ja kerran se pureskeli purkkaa ja nukahti ja koitin saada purkkaa pois ettei tukehtuisi ja sain unenpöpperöisen vastauksen: "Ota uus pussista" luuli unessaan haluavani kierrättää sen purkkaa vaikkei se kuulu tapoihimme :D