Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsinkielinen pomo ei tykkää kun tytär seurustelee suomenkielisen kanssa

Vierailija
30.01.2014 |

Tämä ei ole - valitettavasti - provo. Ei sitä ollut varmaan tarkoitus minun kuullen sanoakaan, taisi vaan lipsahtaa. Olen ainoa täysin suomenkielinen työntekijä muutaman hengen firmassa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Eiköhän se ole heidän perheensä sisäinen asia.

Vierailija
2/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se taas nähdään hurrien sisäänpäinlämpiävät piirit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:29"]

Entä sitten? Eiköhän se ole heidän perheensä sisäinen asia.

[/quote]

Minusta se on tyttären asia ainoastaan, varsinkin jos on täysi-ikäinen. Mut joo, miksi ap mietit moista, elä omaa elämääsi.

Vierailija
4/8 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön asia on ja yli kaksikymppinen. Minusta vaan aika erikoista nykyaikana, siksi tuli nyt iltapuhteella mieleen. 

Vierailija
5/8 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapeukku siitä että kirjoittelet tänne tällaista etkä esimerkiksi siivoa. itse laitoin juuri tiskikoneen täyteen ja ajastin aamuksi.

Vierailija
6/8 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten pomo on asian ilmaissut, mutta eihän hänen tarvitse pitää siitä, että tyttö ei seurustele oman äidinkielisensä kanssa. On täysin eri asia se, että ajatteleeko muuten hyvää/huonoa toisen kielisistä.

Ei minunkaan vanhempani pitäneet ajatuksesta, että tytär muuttaa maasta, valikoi vieraskielisen miehen ja vieläpä kasvattaa lapsenlapset siellä toisessa maassa, mikä tarkoittaa, että lastenlasten suomen kielen taito ei tule olemaan kaikissa asioissa yhtä hyvä, kuin Suomessa asuessa olisi. ( en esim. osaa opettaa lapsille veneily-, kalastus,- urheilusanastoa, jotka isovanhemmat osaisi opettaa, jos lapsia tarpeeksi näkisivät. Noita asioita kun en osaa itse.)

Vanhempani eivät pidä, mutta ymmärtävät valintani. Ovat sitä mieltä, että parempaa miestä tuskin olisi löytynyt.

Vierailija
7/8 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:28"]

Tämä ei ole - valitettavasti - provo. Ei sitä ollut varmaan tarkoitus minun kuullen sanoakaan, taisi vaan lipsahtaa. Olen ainoa täysin suomenkielinen työntekijä muutaman hengen firmassa. 

[/quote]

Olisiko ehkä läpällä heittänyt? Tai sitten siinä pojassa on muita vikoja kuin kieli.

Vierailija
8/8 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran häissä missä valtaosa oli ruotsinkielisiä ja vähemmistö suomenkielisiä. Suomenkieliset olivat kuin ilmaa. Sen jälkeen olen pitänyt ruotsinkielisiä melko ylimielisinä.