Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde, jossa mies on paljon poissa? Toimiiko?

Vierailija
24.10.2020 |

Tutustuin vastikään kiinnostavaan mieheen, jonka kanssa ollaan tapailtu jonkin aikaa ja tullaan hyvin juttuun. Olen kuitenkin alkanut miettimään, että kannattaako tässä edes ajatella mitään sen enempää, kun mies on töiden puolesta kuulemma puolet vuodesta poissa. Ei siis putkeen, mutta 1,5kk kerrallaan ja sitten taas saman verran kotona.

Etäsuhteessa olen ollut ja siinä oli se helpotus, että tiesi sen "etäilyn" loppuvan joskus. Tässä tilanteessa tiedän, että mies tulee tekemään tuon tyyppistä työtä luultavasti koko loppuelämänsä, eli siihen pitäisi vain sopeutua. Menen toki asioiden edelle, mutta perhe-elämääkin ajatellessa kuulostaa aika haasteelliselta.

Onko kellään kokemuksia tällaisesta suhteesta, toimiiko pidemmän päälle? Mitä haasteita ja minkälaista luonnetta vaatii?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai... Kuulostaa Vienti-inssiltä :-/

Vierailija
2/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vienti-inssi, näitä tämäntyyppisiä työpaikkoja on vissiin aika paljonkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut miettimään tällaista, ei suhde kyseisen miehen kanssa varmaan ole sinua varten. Tiedät kyllä sitten, kun se oikea osuu kohdalle. Ei tosi ihastuneena miettiä tuollaisia. Silloin olet valmis tekemään lähes millaisia myönnytyksiä tahansa voidaksesi olla suhteessa juuri tämän ihmisen kanssa. Ikävöidään silloin kun toinen on reissussa ja otetaan ilo irti silloin kun voidaan olla yhdessä. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
4/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ellet halua katkeroitua ja mietit perheen perustamista. Varsinkin jos sinulla itselläsi ei ole auttavaa perhettä. Ja varsinkin jos asutte jossain persiissä, kuten itse nyt asun.

Vierailija
5/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut miettimään tällaista, ei suhde kyseisen miehen kanssa varmaan ole sinua varten. Tiedät kyllä sitten, kun se oikea osuu kohdalle. Ei tosi ihastuneena miettiä tuollaisia. Silloin olet valmis tekemään lähes millaisia myönnytyksiä tahansa voidaksesi olla suhteessa juuri tämän ihmisen kanssa. Ikävöidään silloin kun toinen on reissussa ja otetaan ilo irti silloin kun voidaan olla yhdessä. Niin yksinkertaista se on.

Olen luonteeltani hyvin suunnitteleva ja rationaalinen ihminen, joten mietin paljon aina tulevaisuutta myös tunneasioissa, ennen kuin toimin. Voit toki olla myös oikeassa. 

Vierailija
6/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele ellet halua katkeroitua ja mietit perheen perustamista. Varsinkin jos sinulla itselläsi ei ole auttavaa perhettä. Ja varsinkin jos asutte jossain persiissä, kuten itse nyt asun.

Perheen perustaminen on kyllä jossain vaiheessa haaveena, miehellä samanlaiset ajatukset tulevaisuuden suhteen. Molemmat asutaan kyllä Helsingissä, mutta omat vanhemmat kauempana. 

Vierailija
7/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kiitos. 

Vierailija
8/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa ajoissa, saako etäkuukauden aikana käydä vieraissa vai ei. Ja onko kumia käytettävä. Ettei sitten sitten yllätyksenä ulkomaantuliaiset.

Vierailija
9/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa juteltiin jo asiasta, kysyin mieheltä mitä mieltä hän olisi avoimesta suhteesta (mulle olisi ollut ihan ok), mies ei sitä halua. Toki minullekin tällainen perinteisempi parisuhdemalli on mieluisampi. 

Vierailija
10/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää miettimään, viettääkö mies sen poissaoloaikansa toisen perheensä luona.

Vierailija
11/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon rahaa, niin toimii. Mieti nyt näitä huippu-urheilijoiden liittoja. Toimii ne. Ehkä sit uran loppuvaiheilla voi erota, kun vaimo saanut kerättyä itselleen kunnon omaisuuden. Sit voi alkaa wittuileen miehelle.

Vierailija
12/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu teistä molemmista oletteko valmiita tällaiseen suhteeseen. Itselläni kokemusta ja kävi niin kun sai töitä muualta ja oltiin koko ajan yhdessä, niin tuli ero.

Vierailija
13/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vuosia vähän tuon tyyppinen tilanne, alusta saakka. Toimii erittäin hyvin, mutta tämähän on tyyppikysymys. Kumpikaan ei ole mustasukkainen ja luotto pelaa. Molemmilla oma monipuolinen elämänsä, emme siis istu kotona itkemässä ja ikävöimässä, vaan vilpittömästi iloitsemme ja nautimme suhteestamme silloin kun olemme yhdessä.

Meillä ei ole lapsia, se toki voisi muuttaa dynamiikkaa ja tilannetta.

Naimisissa olemme.

Vierailija
14/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani sanon, että tuntuu siltä, kuin kaveri olisi tulossa kylään.

Vierailija
15/15 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen suhde, mies noin puolet vuodesta reissussa ja osittain myös puhelimen kantamattomissa. Hyvin toimii, nyt on ollut hieman raskasta kun molemmat ollaan paljon kotona.