Uusperheet, joissa lasten yhteinen isä/äiti on kuollut
Pitävätkö sisarukset toisiinsa yhteyttä? Onko jokin velvoite järjestää tapaamisia, että yhteys ei katkea jos muuten ei olla väleissä?
Kommentit (10)
Miksi aikuiset ei voi olla asiallisissa väleissä? On kyllä typerää katkoa sisarusten välejä aikuisten riitojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla yhteyksissä jos ei olla väleissä?
Onhan lapsella oikeus sisarukseensa aikuisten väleistä huolimatta. Suhde tuskin kovin kummoiseksi kehittyy enää aikuisuudessa.
Miten itse toimisitte? Voisitteko pitää lasten takia yhteyttä miehen exään?
Ottaisin ne lapseni sisaruspuolet silloin tällöin kotiini pariksi päiväksi jos vaan onnistuisi. Jos vain sen lesken kanssa pystyisi asian sopimaan.
Meillä on tällainen tilanne. Omien lasteni isosisko käy meillä aina välillä. On jo lähes aikuinen, niin osaa itse soittaa ja kysyä onko ok tulla puuhailemaan pikkusisarusten kanssa tai viedä heitä jonnekin. Välillä soittelen itsekin ja kyselen kuulumiset ja pyydän käymään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sopisin exän kanssa miten menetellään ihan lasten lähtökohdista käsin.
Keskustelisin eksän kanssa, että mitä tehdään. Ainakin yrittäisin kyläillä lasten kanssa heillä/viedä lapsia kylään ja pyytäisin heidän lapsia kylään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tällainen tilanne. Omien lasteni isosisko käy meillä aina välillä. On jo lähes aikuinen, niin osaa itse soittaa ja kysyä onko ok tulla puuhailemaan pikkusisarusten kanssa tai viedä heitä jonnekin. Välillä soittelen itsekin ja kyselen kuulumiset ja pyydän käymään.
Varmaan sinulla myös tyttöön lähempi ja pitkäaikainen suhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sopisin exän kanssa miten menetellään ihan lasten lähtökohdista käsin.
Höpöhöpö.
Miksi pitäisi olla yhteyksissä jos ei olla väleissä?