Perheellämme EI OLE VARAA savukalaan
Käytiin taas katsomassa, olisiko lamahinnat. Katin kontit! Pyydetään jopa 25 €/kg savulohesta. Kenellä perheellä on tällaisia hintoja varaa maksaa? Onko savulohi kauppiaan mielestä vain herrojen herkku?
Ja miten kävi lasten. Niin. Kestätkö kuulla? Heille tuli itku, kun jouduttiin lähtemään kaupasta ilman savukalaa vaikka olin sitä luvannut. Onko oikein? Ei ole.
Kommentit (38)
Mä voin kuvitella kun apn lapset raahustaa ulos kaupasta parsittuine vaatteineen, ilman kenkiä, hiukset takussa, itku silmässä, kyyneleet likaisilla poskilla.
Ei savukalaa. Tänäänkään. 😢
Eihän siitä ole kuin pari kuukautta, kun viimeksi teit tämän saman aloituksen. Mitä jos valittaisit tällä kertaa vaikka kuhan tai ahvenen kalleudesta? Tai keksisit jonkun ihan muun itkevät lapset-aiheisen provon?
Oletko niitä vanhempia joiden mielestä on vääryys että lapsiperheessä ei voi ostaa molemmille vanhemmille yhtä aikaa nahkatakkia?
Meillä taas mieskin savustamassa sitä kuhaa jonka haki aamulla verkoista
Vierailija kirjoitti:
Onko tällainen Suomessa mahdollista? Missä on hyvinvointiyhteiskunta? Hävettää Suomen puolesta.
On tämä mahdollista. Tällaiset keskustelupalstat mahdollistavat kaikenlaisten trolliviestien kirjoittamisen. Siis täällä Suomessa
Mun lapseni herkku on lohikäärmehedelmä. Se maksaa meidän kaupassa 19,90€/kg. Kukaan ei sitä osta, se mätänee ja menee roskiin. Kerran oli tarjouksessa, noin puoleen hintaan. Ihmiset ostivat ja nauttivat! Mutta se tarjous tuli ja meni, eikä sitä edes mainostettu missään.
Kommentti savusilakkaan: niissä on järkyttävästi ruotoja ja tosi vähän syötävää.
Ap tarkoittanee kylmäsavukalaa. Lämminsavukala eli siis normaali savukala myydään pilkkahinnalla kylmäsavustettuun verrattuna. Kannattaisi ruikuttaessakin käyttää täsmällisempiä termejä. Btw, savustamojen myymälät myyvät usein kylmäsavu- ja graavilohen silppuja alta puolen hinnan, siis niitä palasia jotka jäävät kalan viipaloinnista yli. Erinomaista tavaraa kalatahnoihin, perunalaatikoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas mieskin savustamassa sitä kuhaa jonka haki aamulla verkoista
No meillä mies ja lapset itkuntuhruisin silmin kun ei ole varaa rantatonttiin siellä kalavesillä, veneeseen tai edes kalastuslupaan. Lähimmästä joestakaan ei saa onkia, jos löytäisi jonkun paikan mikä ei ole jonkun rantatonttia.
Kannattaa savustaa itse. Jos pääset vauvapalstalle, osaat varmaan hakea ohjeitakin netistä. Ei ole vaikeaa. Tarjouskirjolohikin savustettuna on herkkua.
25 euroa kilo on 5 euroa per 200 grammaa. Neljälle hengelle vaikka kaksi voileipää tai wrapit ja itsetehty savukalatahna. Ei sitä ole kilotolkulla tarkoitus mättää.
Itse ostan aina pienen pakkauksen savustettua makrillia, ai että. Kilohintaa en uskalla edes katsoa, imaisen kalat vaan huiviin.
Eikös savukalaa syödä lähinnä häissä ja juhannuksena. Eivät kai ketkään sitä normaalisti syö. Miksi lupaat tuollaista lapsellesi?
wanha. 0/5.