Miksi monet naiset, jotka ei löydä paikkaansa maailmassa, tekevät lapsia?
Kommentit (42)
Lapsuudessani lapsia tuntui olevan alkoholisoituneilla vanhemmillakin. Siis sellaisilla, jotka viettivät vapaa-aikansa paikallisessa pubissa. Lapset kävivät siellä sitten hakemassa rahaa ruokaan yms.
Nykyään tällaiset lapset otetaan huostaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen valossa huono-osaisimmat naiset ja miehet hankkivat vähiten lapsia. Syyllistäminen "lasten tehtailusta huonoihin olosuhteisiin" on siis tehonnut loistavasti.
Mutta valitettavasti niitä silti riittää. Olen ollut samassa koulussa töissä yli 20 vuotta. Monen, ei tietenkään kaikkien, mutta monen monilapsisen perheen tarina on surkea. Paljon lapsia, joilla kaikilla ongelmia. Mietitään töissä, että montako tästä perheestä vielä tulee, kun kaikilla paljon ongelmia. Ilmeisesti on olemassa perhetyyppi, jossa lapsia on hankittu aivan liikaa henkisiin resursseihin nähden. Ja yhteiskunta maksaa laskua kaikenlaisina tukitoimina. Koskaan näissä perheissä äiti ei ole työelämässä vaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä pilata ketju, mutta nykyään kouluttamattomat naiset jäävät useammin lapsettomaksi kuin koulutetut. Koulutetut saavat eniten lapsia.
"Naisilla lapsettomien osuus kasvaa, ja monilapsisten osuus vähenee koulutuksen myötä, miehillä tilanne on päinvastainen."
https://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/til…
Vanhaa tietoa. Nykyisin sekä koulutetut miehet ja naiset saavat eniten lapsia, vähiten koulutetut vähiten. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä pilata ketju, mutta nykyään kouluttamattomat naiset jäävät useammin lapsettomaksi kuin koulutetut. Koulutetut saavat eniten lapsia.
"Naisilla lapsettomien osuus kasvaa, ja monilapsisten osuus vähenee koulutuksen myötä, miehillä tilanne on päinvastainen."
Jos noita käppyröitä osaisit tulkita, näkisit, että eniten lapsettomaksi jääneitä on pelkän peruskoulutuksen saaneissa naisissa.
Se, että 3+ lasta saaneita on matalasti koulutetuissa naisissa myös paljon, selittynee tiettyjen uskonnollisten ryhmien suurella perhekoolla.
Minusta tuntui hyvältä tehdä lapsi. Yhteiskunnankin silmissä tein jotain hyödyllistä. Olen pitkäaikaistyötön. Sain äitiysrahaa. Pääsin yhteiskuntaan kiinni. Lapsiperheille on tukia ja tukea tarjolla. Yksin olin yksin, ketään ei kiinnostanut, miten voin. Yhtäkkiä olin tärkeä.
Eikös lisääntyminen ole ihan luonnollista? Jos ei löydä motivaatiota järjestää elämää itselleen, niin toiselle ihmiselle voi löytyä.
Vastoin yleistä mielipidettä, monet syrjäytyneet voivat olla hyviä vanhempia.
Naiset, miehet, pariskunnat.
Totta, jos oma elämä on niin vaikeaa, ettei pysty huolehtimaan edes itsestään, niin miksi ihmeessä osa hankkii lapsiparkoja omaan elämäänsä?
Lapsilla on oikeus syntyä kunnollisiin perheisiin, joissa heistä huolehditaan.
Matalasti koulutetuissa on enemmän lapsettomia naisia ja keskimääräinen lapsilukukin on alhaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntui hyvältä tehdä lapsi. Yhteiskunnankin silmissä tein jotain hyödyllistä. Olen pitkäaikaistyötön. Sain äitiysrahaa. Pääsin yhteiskuntaan kiinni. Lapsiperheille on tukia ja tukea tarjolla. Yksin olin yksin, ketään ei kiinnostanut, miten voin. Yhtäkkiä olin tärkeä.
Yhteiskunnalle tulee kalliimmaksi, jos lapsi ei ole äitinsä kanssa. Siksi tukea ja apua tuputetaan. Ihan konkreettisesti.
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole muutakaan tekemistä niin tekee ne lapset pois alta, että niitä ei ole pakko hankkia silloin kun elämässä on jotain mielekästä, esim opiskelu tai työ. Mikä on ihan ok, koska sitten kun olet 30+ ja valmistunut niin työnantajan ei tarvitse pelätä, että alat loputtomille äitiyslomille tai lapsesi sairastavat kun lapset on jo kouluiässä ja tulevat toimeen kotona omillaankin.
Oi miten romanttista. Sääliksi käy lapsiasi.
Kovasti ne äitiä rakastaa kuitenkin ja on aikuisia jo. Niistä on vain kiva kun äiti on nuori.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, miehet, pariskunnat.
Totta, jos oma elämä on niin vaikeaa, ettei pysty huolehtimaan edes itsestään, niin miksi ihmeessä osa hankkii lapsiparkoja omaan elämäänsä?
Lapsilla on oikeus syntyä kunnollisiin perheisiin, joissa heistä huolehditaan.
Kaikilla on oikeus saada lapsia. Meillä hallituksessa esimerkkejä, miten Suomessa voi nousta hyvään asemaan huonoista lähtökohdista.
Tuntuu hyvältä, kun on joku, joka rakastaa pyyteettömästi. Ja joku, jota rakastaa. Se on syy tehdä lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos noita käppyröitä osaisit tulkita, näkisit, että eniten lapsettomaksi jääneitä on pelkän peruskoulutuksen saaneissa naisissa.
Se, että 3+ lasta saaneita on matalasti koulutetuissa naisissa myös paljon, selittynee tiettyjen uskonnollisten ryhmien suurella perhekoolla.
Jos osaisit tulkita noita käppyröitä huomaisit, että eniten porsivat matalasti koulutetut.
Lapsettomien osuuksien ero on pieni, hillittömästi lisääntyneiden osuuksien ero on suuri.
Itse olen matalasti kouluttautuneiden suvusta ja useimmat tekevät suvussa ja myös tuttavapiirissä vähintään sen kolme.
Ollaan ateisteja jos sillä jotain väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit tulkita noita käppyröitä huomaisit, että eniten porsivat matalasti koulutetut.
Lapsettomien osuuksien ero on pieni, hillittömästi lisääntyneiden osuuksien ero on suuri.
Itse olen matalasti kouluttautuneiden suvusta ja useimmat tekevät suvussa ja myös tuttavapiirissä vähintään sen kolme.
Olet edelleen väärässä. Keskimääräinen lapsiluku on korkein korkeasti koulutetuilla ja matalin matalasti koulutetuilla. Oikeaa tietoa saa Tilastokeskuksesta https://www.stat.fi/til/synt/2018/02/synt_2018_02_2019-12-04_tie_001_fi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet edelleen väärässä. Keskimääräinen lapsiluku on korkein korkeasti koulutetuilla ja matalin matalasti koulutetuilla. Oikeaa tietoa saa Tilastokeskuksesta https://www.stat.fi/til/synt/2018/02/synt_2018_02_2019-12-04_tie_001_fi…
Tuon mukaan ero ainakin on huomattavasti kaventunut eikä kasvanut.
Koulutusta tai ei, ihmisiä on sairaasti liikaa. Myös Suomessa.
t. > 200 000 työtöntä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tuntuu luuserista ja passiivisesta vätyksestäkin sitten siltä että on saavuttanut jotakin?
Harmi että aika harva ulkopuolinen pitää sitä että on ollut 5min paikallaan pantavana minään merkittävänä voittona.
Sapettaako mahoutesi? Se ettet saanutkaan lapsia??
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se tuntuu luuserista ja passiivisesta vätyksestäkin sitten siltä että on saavuttanut jotakin?
Harmi että aika harva ulkopuolinen pitää sitä että on ollut 5min paikallaan pantavana minään merkittävänä voittona.
Sä oet kyllä voi tietää yhtään mitään kun et OLE SYNNYTTÄNYT!!!!!!!!
Synnyttäminen on paljon vaikempaa ku mikään koronarokotteen kehittämien tajuatko et varmaa sitä ite oo ytehny toisin ku vaa jotai rokotteita LUULEKKO OLEVAS PAREMPI KU MÄ HÄ!!
Juuri siksi. Lasten luota löytää aina paikkansa.