Vinkatkaa hyvä resepti lohivoileipäkakkuun
Juu, oon niin wt että aion tehdä voileipäkakun, mutta ei tarvii pelätä, tuskin teistä kukaan tulee sitä syömään ;) Oon nimittäin täältä oppinut että voileipäkakku on niin wt:iä.
Ei kun oikeesti, en ole tehnyt voileipäkakkua lohesta, ja olen googlettanut ohjeita, mutta kun niitä on satoja, niin jos näin löytyis helpommalla ohje. Ei hyydytettyä kakkua, ei katkarapuja, eikä mielellään kananmunaa. Kun noita kananmunaa ja katkarapua sisältäviä ohjeita löytyy paljon. Kiitos avusta jos joku vaivautuu.
Kommentit (8)
Käy Kinuskikissan sivuilla - taatusti löytyy apua :)
Siinä on se ongelma että itse en tykkää kylmäsavulohesta, ajattelin sitä vain koristeeksi. Kaverini jonka luokse lupasin kakun viedä, ei syö lihaa, itse en tykkää kylmäsavulohesta, suurinosa ei tykkää katkaravuista, että siitäpä sitten jotain pitää kehittää. Kinkkukakun oisin osannut tehdä, mutta lohesta en ole tehnyt, eikä oo tullut tutkaitua mitä niissä lohikakuissa yleensä on.
Sekoita ranskankerma ja ruohosipulituorejuusto keskenään ja lisää savulohi. Siinä täyte.
Joo, tuota ranskankermaa pitää siis ostaa. Taidan tällä reseptillä lähteä tekemään, ei ole ainakaan vaikea, eikä tuhottomasti aineita.
Mun kalakakun täytteet
1. täyte. Lämminsavulohta, 1 prk creme fraichea, 1 paketti Ruohosipulituorejuustoa, kevätsipulia silputtuna ja paprikaa pieninä kuutioina.
2. täyte Tonnikalaa 2 purkkia, Becel majoneesia vajaa purkillinen, keitettyä kananmunaa muussattuna 2kpl. ja pieneksi pilkottua maustekurkkua.
Mielestäni wt on sitä että laitetaan jotain valmis italiansalaattia voileipäkakun väliin :D
7 ohje on hyvä, mutten laittaisi tonnikalaa, kun se on niin voimakkaan makuista ja peittää lohen.
voileipäkakku ei ole wt, se on juntti. Voileipäkakku oli luxuxien luxus 80-luvun sukujuhlissa, joten siksi se on 2010-luvulla jo auttamatta out. Mutta just siksi se onkin ihanan hellyttävällä tavalla nostalginen eli söpöjuntti. Ja hyvää, kun on hyvin tehty!
Tee sisuskin kylmäsavulohesta, tulee maukkaampi. Lämminsavua laitetaan vaan, kun se on halvempaa...
Tuorejuustoa täytteeseen.