Millaista puolisoa et haluaisi lapsellesi?
Oletetaan, että miniä/vävy on normaali ihminen, jonka kanssa lapsellasi on hyvä suhde, eli jätetään siis esim. rikolliset ajatusleikin ulkopuolelle ja pysytään pikemminkin ennakkoluuloissa. Eli millainen kumppani lapsellasi olisi painajainen? Ammatti, koulutustaso, elinympäristö, perhetausta, harrastukset etc?
Kommentit (16)
Tää on tosi itsekästä, mut en haluaisi lapselleni kumppania, joka ei puhu suomea. Olis tosi tylsää yhden ihmisen takia joutua puhumaan aina itselleen vierasta kieltä koko perhe kun nähdään, ettei hän tuntisi itseään ulkopuoliseksi. Mulla on surkea kielitaito, toi vaan tekee kaikesta kommunikaatiosta tosi kökköä kun ruokapöytäkeskustelun ja ylipäänsä kaiken vuorovaikutuksen sanelee sen sijaan mitä haluaisi sanoa se, mihin kielitaito riittää.
Tämä koskee siis yhtälailla suomenruotsalaisia kuin somaleja. Jos kumppani puhuu ja ymmärtää suomea hyvin, ei ulkomaalaisuus haittaa.
kriteereitä vain,ei narkomaani,alkoholisti,narsisti eikä sovinisti.Samat olisi kriteerit jos mulla olisi poika ja etsisin hänelle vaimoa.Sovinistin kohdalla olisi silloin äärifeministi.T yttärellä on kunnon mies,ei mikään noista edellisistä.
Minusta on ihan sama, jos ihminen on luonteeltaan ok, normijärkinen, yms. Ei minulla ole mitään vaateita. vain se että lapsillani olisi hyvä olla puolisonsa kanssa.
Sori vaan, toiv. tyttäreni ottaisi suomalaisen kiltin miehen. Vähän ressukan ennemmin kuin minkään machon. Joku arabi, romanikerjäläinen tms olisi kyllä paha...
Mieluummin vaikka nainen puolisoksi kuin joku naisten alistaja.
Unelma olisi joku herttainen ja tunteellinen luomuviljelijä kasvissyöjä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:28"]Sori vaan, toiv. tyttäreni ottaisi suomalaisen kiltin miehen. Vähän ressukan ennemmin kuin minkään machon. Joku arabi, romanikerjäläinen tms olisi kyllä paha...
[/quote] joku ihan nössö josta ei olisi omaa naistaan puolustamaan....?? K..
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 23:28"]Sori vaan, toiv. tyttäreni ottaisi suomalaisen kiltin miehen. Vähän ressukan ennemmin kuin minkään machon. Joku arabi, romanikerjäläinen tms olisi kyllä paha...
[/quote] joku ihan nössö josta ei olisi omaa naistaan puolustamaan....?? K..
[/quote]
Puolustamaan miltä? Jossain keskellä korpea hirveästi vaaroja uhkaa.... Kyllä jokainen maatilallinen osaa asetta käyttää, ja sellainen löytyy lähes joka talosta.
Sitä paitsi laitan kyllä tyttäreni oppimaan itsepuolustustaitoja, hän on jo itse tätä toivonut kunhan hieman kasvaa.
Kiltti ja tunteellinen ei tarkoita samaa kuin rillipäinen nörtti kukkakeppi, bodarikin voi olla vegaani.
Ilkeää, tyhmää, pihiä, alkoholistia/narkkaria, rasistista homofoobikkoa.
Väkivaltaista tai/ja sairaalloisen mustasukkaista
mikä vaan uusiperheys hässäkkä. Mieluummin ei!
mä siedän ja luovin paljon, sopeudun. Jos päihteet ja rikokset jää ulkopuolelle, niin kyllä se on tuo älä haksahda yksinhuoltajaan.. Toki voi myöhemmässä vaiheessa olla, että kusee reisille pahasti, että lapsesta tulee yksinhuoltaja. Sillä mennään ja me ollaan tukena.
(mä ja mies ollaan eroperheistä, että kippis vaan!)
Tuhlaajaa, joka pistää koko perheen talouden sekaisin. Mistä tahansa (alkoholi, pelit) riippuvaista. Milloin minkäkin muoti-ilmiön perässä juoksijaa, joka haluaa kumppaninkin elämän pyörivän tämän asian ympärillä. Sairaalloista kontrolloijaa, joka yrittää katkaista kaikki muut ihmissuhteet ja/tai on väkivaltainen. Pettäjää.
Pojalleni en toivo rumaa, matalakoulutettua (AMK mukaanlukien) enkä huonosti tulevaisuudessa urallaan pärjäävää, keskinkertaisesta perhetaustasta olevaa naista vaan kaikin puolin kunnollisen. Jos kuitenkin ero tulee, niin mieluummin poika aloittakoon puhtaalta pöydältä ilman lapsiaan, kuin alkaa niille etäisäksi tai pahimmassa tapauksessa yksin niitä huoltamaan. Miehelle tämä on yksinkertainen juttu. Tyttärelle toivon erityisen paljon onnea miesmarkkinoilla, sillä hän on kaunotar ja älykäs ja lahjakas ihan kaikessa. Mieluummin ulkomaalainen mies, mieluiten jenkeistä. Toivon ettei hän hanki lapsia, koska ne sitovat erityisesti naisen kotiin ja estävät etenemisen uralla.
[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 00:44"]
Pojalleni en toivo rumaa, matalakoulutettua (AMK mukaanlukien) enkä huonosti tulevaisuudessa urallaan pärjäävää, keskinkertaisesta perhetaustasta olevaa naista vaan kaikin puolin kunnollisen. Jos kuitenkin ero tulee, niin mieluummin poika aloittakoon puhtaalta pöydältä ilman lapsiaan, kuin alkaa niille etäisäksi tai pahimmassa tapauksessa yksin niitä huoltamaan. Miehelle tämä on yksinkertainen juttu. Tyttärelle toivon erityisen paljon onnea miesmarkkinoilla, sillä hän on kaunotar ja älykäs ja lahjakas ihan kaikessa. Mieluummin ulkomaalainen mies, mieluiten jenkeistä. Toivon ettei hän hanki lapsia, koska ne sitovat erityisesti naisen kotiin ja estävät etenemisen uralla.
[/quote]
Tän oli pakko olla porvoosta tai sitten sielunmaisemasi on kolkko ja rujo.
En toivo ja kauhistuisin jos puolisoehdokas olisi alkkis, joku narkki, peliriippuvainen, mt-potilas, ylipäätään joku häiriintynyt, rikollinen, narsisti, väkivaltainen.
Toivon että olisi kunnollisesta kodista ja hyvän rakastavan kasvatuksen saanut hyvä ihminen. Ammatilla, ulkonäöllä, uskonnolla, kansallisuudella ei väliä. Jos ei suomea puhuisi toivottavasti edes englantia. En kehottaisi valitsemaan yksinhuoltajaa, mutta jos ei vapaata yksinäistä hyvää löytyisi, ehkä sitten mutta kehottaisin miettimään millaisia hankalia kuvioita voi olla tiedossa, valinnan tekee itse ja siihen on tyytyminen toki.
Olen itse kasvanut rakastavass kodissa, samanlaista ollut omilla lapsilla, toivon aina että ovat onnellisia valitsemallaan tiellä.
Av mamma