Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyttekkö olla ystäviä teitä rikkaampien kanssa?

Vierailija
23.10.2020 |

Olen 29v sairaanhoitaja ja mieheni opiskelee lääkäriksi. Asumme vuokralla ja haaveilemme omasta asunnosta viiden vuoden kuluessa. Miehen kaverit ja heidän vaimonsa ovat meitä paljon varakkaampia. Olen tuntenut heidät vasta alle kolme vuotta. Heillä kaikilla on jo lapsi/lapsia, omistusasunnot, laadukas sisustus, hieno auto jne. Jotenkin vaan kateus iskee, kun vietämme aikaa heidän kanssaan ja nykyään haluaisin välttää tapaamisia, jottei tarvitsisi tuntea kateutta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyä minä olla rikas ystävä kanssa.

Vierailija
2/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on onnistunut. Kateus ei onneksi syö sielua niin pahasti, että yhteiset illanvietot yms. estäisi. Kunhan vaan ei mennä sillä oletuksella, että varakas maksaisi kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei haittaa. Suurinosa kavereistani on itseäni köyhempiä.

Vierailija
4/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Mutta olen ollut huomaavinani, että olin sosiaalisesti paljon suositumpi siihen aikaan, kun minulla oli enemmän rahaa. Nyt, kun olen köyhä, seuraani hakeutuvat eniten sellaiset ihmiset, jotka pyrkivät jotenkin käyttämään köyhyyttäni hyväksi. Tarjoavat esimerkiksi rahaa, jos suostuisin harrastamaan seksiä heidän kanssaan. Tai tarjoavat jotain palvelua halvalla, mutta epäreiluin ehdoin.

5/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, kateus on hirveä tauti joka myrkyttää vähitellen koko sisiskunnan.

Mulla on aina ollut sekä rikkaampia että köyhempiä kavereita. On myös kavereina yks lääkäripariskunta ja kaksi eronnutta lääkäriä.

Aina on ollut niin paljon mielenkiintoista keskusteltavaa ja tekemistä yhdessä, että ei ole tullut mieleenikään kadehtia. Sama sairaseläkkeellä olevien ja työttömien vähävaraisten kavereiden kanssa - enkä usko, että hekään kadehtivat minua tai minä heitä.

Oman kateuden tiedostaminen on hyvä alku, ei ole pakko katkeroitua.

Vierailija
6/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn. Melkein kaikki kaverini ovat rikkaampia kuin minä, eikä ole vaikuttanut mitenkään.

Vierailija
7/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Enemp se taitanee tehdä tiukkaa nousukkailla olla köhempien ja sairaiden kanssa. Kun menee liian äkisti taloudellisesti hyvin, niin kusi saattaa nousta tosinaan hattuun liian paljon ja ylimielisyys kasvaa expotentiaalisesi ja samalla unohtaa, ettei kaikki ole vain omista valinnoista ja päätöksistä kiinni. 

Vierailija
8/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn. Tosin niitä ei juurikaan ole. Olen tuttavapiirini varakkaimpia, vaikka meillä on samanlaiset talot. Minä vain en ole ostanut kallista autoa tai asuntoa, vaan molemmat tarpeeseen sopivat.  Siksi minulla on 6 numeroinen sijoitussalkku, kun ystävät elävät palkasta palkkaan ja lyhentelevät isoja velkojaan.

Vierailija
9/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailu on moukkien tapa.

Vierailija
10/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä parempi on kun oma sisarus ostelee taloja ja autoja jne. Itse vuokralla ja käytetty auton rottelo ainoastaan. :D No eipä tuo haittaa vitsaillaan asiasta aika usein. 

Vierailija
11/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pystyn. Tosin niitä ei juurikaan ole. Olen tuttavapiirini varakkaimpia, vaikka meillä on samanlaiset talot. Minä vain en ole ostanut kallista autoa tai asuntoa, vaan molemmat tarpeeseen sopivat.  Siksi minulla on 6 numeroinen sijoitussalkku, kun ystävät elävät palkasta palkkaan ja lyhentelevät isoja velkojaan.

*tulot tietenkin, eikä talot..

Vierailija
12/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haitta a, otan ihmiset ihmisinä. Osa ystävistä on varakkaita, jotkut jopa rikkaita. Ei mulle iske kateus, ihan mielelläni meen ystävien kauniiseen taloon päivälliselle, kun kokki tekee safkat, ja isännällä on hyvä viinikellari. Samanlainen huumorintaju ja kiinnostuksen on kumminkin se juttu.

Vierailija
13/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysty olla en kanssa kirjoitti väärin.

Vierailija
14/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa tuloerot ja koulutuserot estävät ystävyydenkin.

Vierailija
15/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munn mummon siskoon tytääär tienasi rahaaa sillä tavallla opiskeli harvardiisssa ja on tehnyt töitä koko ikääänsä. Varmaaan yksi saksan nuorimmmista nais kirurgiaaan professoreiiista. Tieeenasi rahaa sijoittttamalla lähes koko omaiiisuuuutensa kultaaan.

Vierailija
16/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munn mummon siskoon tytääär tienasi rahaaa sillä tavallla opiskeli harvardiisssa ja on tehnyt töitä koko ikääänsä. Varmaaan yksi saksan nuorimmmista nais kirurgiaaan professoreiiista. Tieeenasi rahaa sijoittttamalla lähes koko omaiiisuuuutensa kultaaan.

"naiis kirurgi" :) siiis nainen ja sydäään kirugiaaan professsori.

Vierailija
17/17 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun lukee otsikon ja sitten avaa ketjun, ja näkee, että avaaja on 29-vuotias...

Luulin, että 14-vuotias koulupudokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi