Löytyykö kohtalotovereita? Pystyykö tämän millään välttämään?
Mulla on pitkän kierron apuna ollut nyt clomit kaksi kiertoa ja lisäksi vielä luget. Molemmilla kahdella kierrolla olen saanut plussan mutta kun olen testannut muutamien päivien kuluttua uudelleen, on tullut puhdas nega. Tämä tuntuu jotenkin hirveän raskaalta. Mietin, olisiko mitään keinoa, ettei taas seuraavassakin kierrossa kävisi näin. Onko kenellekkään muulle käynyt samalla tavalla? En tiedä pitäisikö yrittää iloita siitä , että ylipäänsä onnistuu raskautumaan vai onko tämä tosi huono merkki jostakin? Olisin tosi kiitollinen kokemuksistanne.
Kommentit (4)
.. ja lohduttavaa etten ole ainut.
Ajattelin samaa että limakalvo saattoi olla liian ohut minullakin mutta toisaalta luulisi että lugesteronilla se olisi paksuuntunut vai olenko ymmärtänyt väärin, että sillä on osansa limakalvon paksuuntumiseen?
Ihanaa, että olet onnellisesti raskaana. On varmasti suurenmoista saada pian kesävauva! Onnea sinulle kovasti, ja tsemppiä loppurutistukseen!
terveisin,
kirahvi
Itselläni on kokemusta vain clomeista ja pregnylistä. Olen kuullut (en kokeillut itse), että pregnylillä saa ainakin " väärän plussan" raskaustestiin, jos testaa liian aikaisin. En tiedä, onko se sinun lääkitykselläsi mahdollista ja missä vaiheessa testasit. Lisäksi minusta on tärkeetä, että clomihoidon alussa tehdään follikkeliultra ja tarkistetaan limakalvon paksuus. Olen tällä hetkellä clomitauolla ja odottelen kolmansia clomittomia menkkoja. Sitten pitäisi miettiä jotakin muuta, kun ei em. lääkitys auttanut 5kk aikana. Mitään vikaa meissä ei ole todettu, mutta vauvaa ei vaan kuulu=( Tsemppiä!!
Moi!
Mulla clomikierrossa tapahtui samalla tavalla. Sitä sanotaan kemialliseksi raskaudeksi.. eli kiinnittyminen on yrittänyt tapahtua (hedelmöittynyt munasolu on koskettanut kohdun seinämää, muttei kiinnittynyt)
Normaalistihan naisille tapahtuu kemiallisia raskauksia paljon, mutta eivät edes tiedä, että raskaus on yrittänyt alkaa, koska välttämättä testi ei aina edes näytä plussaa tai jos ei satu testaamaan ihan ensimmäisinä päivinä, koska sitten kuukautiset yleensä alkaa jonkinajan päästä ihan normaalisti.
Ei kai tuohon mitään varsinaista syytä ole. Mutta itse veikkasin, että omalla kohdallani syy oli siinä, että clomit ohentivat mulla kohdun limakalvoa, ja sen vuoksi alkio ei kyennyt siihen kiinnittymään. (limakalvo oli mulla clomi-kierroissa vain 4mm, kun olisi hyvä olla ainakin puolet enemmän)
Meillä lapsettomuuden syynä oli mun ovuloimattomuus. Eli luomusti ovuloin hyvin harvoin, enkä läheskään aina ovuloinut clomeillakaan.
Nyt olen raskaana 33+4. Raskaus alkoi pistosavusteisella ovulaation induktiohoidolla. (munasolu ja limakalvo kasvatettiin puregon-pistoksilla ja munasolua irrottamaan pregnyl-pistos.. hedelmöitys suoritettiin kotona luomumenetelmin;) ) Tässä hoidossa limakalvo kasvoi hyvin!
Mutta hyvä merkki ainakin on, että tiedät että teidän solut on hedelmöittymiskelpoisia ja että kiinnittyminenkin yrittää tapahtua. Joten kyllä varmasti on hyvät mahdollisuudet että tärppää jo piankin!!!!! Jos ei luomusti tai clomifenillä niin sitten jollakin muulla lääkkellä!
Omasta kokemuksesta tiedän, että vaikka mahdollisuudet onkin hyvät, niin silti se on raskasta ja voimia vievää, koittakaa jaksaa siellä ja uskoa tulevaan, onnistumismahdollisuudet on hyvät!!
tsemppiä sinne! :)
-Marlis-