Ebelingin haureellisuuskirje?
Helsinkiläispastori ja poliitikko Mika Ebeling lähetti tammikuussa kymmenille ihmisille viestin, jossa hän mainitsee nimeltä useita "haureellisia". -HS
Viesti löytyy varmasti verkosta kokonaisena. Mistä sen pääsisi lukemaan?
Kommentit (21)
Mistä tuon kyseisen viestin voisi käydä lukemassa. Postatkaa se vaikka tänne te joilla siitä on kopio.
Siis miksei tän jatkovaiheista ole uutisissa ollu, aivan selvä kunnianloukkaustapaus tämä.
Suomalaiset ovat vieraantuneet kristinuskosta, televisiossa raskaana olevat /lapsia pyöräyttäneet tai eronneet haluavat kuitenkin kirkkohäät ja morsian valkoisen puvun ja hunnun häihinsä. Entisvanhaan papit uskalsivat saarnata ja pelotella seurakuntaa paholaisella ja kiirastulella, nykyaikana pappi voi saada syytteen jos tekee niin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 00:01"]
Suomalaiset ovat vieraantuneet kristinuskosta, televisiossa raskaana olevat /lapsia pyöräyttäneet tai eronneet haluavat kuitenkin kirkkohäät ja morsian valkoisen puvun ja hunnun häihinsä. Entisvanhaan papit uskalsivat saarnata ja pelotella seurakuntaa paholaisella ja kiirastulella, nykyaikana pappi voi saada syytteen jos tekee niin.
[/quote]
Mitä hyötyä kristinuskosta olisi? Sanoisin, että onneksi ovat vieraantuneet tuollaisesta uskonnollisuudesta. Se on hyvin ahdistavaa paitsi sille pienelle osalle, joka on niin ahdasmielistä, että haluaakin (yrittää) elää jonkun raamatun lakihenkisyyden mukaan.
Vastuuseen teostaan tuo Ebeli. Minkä nimisiä Ebelingejä hänen veljensä tai veljenpoikansa ovat, onko tietoa? Pitää ottaa heihin yhteyttä.
Eroa. Minäkin erosin kirkosta just ja kirjoitin, että minulla ei ole mitään yhteistä Suomessa vaikuttavan yhtään minkään kirkon kanssa.
En ole ateisti. Haluan uskoa Jumalaan ja ihmeelliseen tarinaan sen yksinkertaisuudessa. Toivoisin, että ihmiset toimisivat ja käyttäytyisivät toisia kohtaan toisin, siis edes sivistyneesti. Mutta nykymeno alkaa menna vaan pahemmaksi ja pahemmaksi. Olen ihan ihmeissäni miten tämä kaikki tulee päättymään.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 15:33"]
Eroa. Minäkin erosin kirkosta just ja kirjoitin, että minulla ei ole mitään yhteistä Suomessa vaikuttavan yhtään minkään kirkon kanssa.
En ole ateisti. Haluan uskoa Jumalaan ja ihmeelliseen tarinaan sen yksinkertaisuudessa. Toivoisin, että ihmiset toimisivat ja käyttäytyisivät toisia kohtaan toisin, siis edes sivistyneesti. Mutta nykymeno alkaa menna vaan pahemmaksi ja pahemmaksi. Olen ihan ihmeissäni miten tämä kaikki tulee päättymään.
[/quote]
KD on puolue ja se on eri asia kuin evankelisluterilainen kirkko.
Heittäkää nyt jo nuo sadut romukoppaan.. oikeesti. Ilman niitäkin voi elää muita kunnioittaen.
Onko tapaus jo käräjillä, anyone?
Kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Ei se mene käräjille, jos loukatuksi tullut itse ei vie sitä. Jos minut olisi mainittu ko. kirjeessä, niin en olisi todellakaan halunnut vatvoa sitä käräjillä (jolloin se todennäköisesti olisi julkisuudessakin pitkään), vaan olisin jättänyt asian omaan arvoonsa ja toivonut, että se sitä kautta unohdetaan mahdollisimman nopeasti.
Muistuttaisin myös, että Ebeling ei ole ev.-lut. kirkon, vaan erään järjestön palveluksessa, joten en todellakaan ymmärrä, miksi tätä asiatonta kirjettä pitäisi protestoida eroamalla kirkosta, jolla ei ole asian kanssa mitään tekemistä ja jonka työntekijä Ebeling ei edes ole.
Ei tietenkään tuollaista viedä käräjille. Kyllä nuo lähiomaiset tietävät, millainen tyyppi Ebeling on, ja kuka haastaa tyhmän veljensä oikeuteen? Ei kukaan normaali ihminen. Tyhmää oli tuoda tuo kirje julkisuuteen (mitenkään puolustelemmatta sitä, että se ylipäätään kirjoitettiin), mutta nimeomaan julkisuuteen tuotuna tuo pienen piirin kirje levisi kaikelle kansalle sisältöineen. Ikävää tämä lööppihakuisuus joillakin.
Kirkosta voitte erota mistä syystä haluatte, mutta fiksua olisi erota syystä, joka oikeasti liittyy kirkkoon. Ebeling ei monessakaan mielessä edusta ev lut kirkkoa. Toki ev lut kirkon jäsenet tekevät väärin, moni muukin kuin Ebeling, mutta etsikääpä joku organisaatio, joka toimii yhtä suurena, ja pystyy karsimaan jäsenistään kaikki hölmöt ja väärin toimivat yksilöt. Väitän, ettei sellaisia ole.
Eroa niin pian kuin voit jo oman mielenterveytesikin kannalta.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja siunausta elämässäsi - ilman KD-hihhuleita.
Kuukausikirje Paimenen Ääni välitettiin myös mulle, tässä tuo osa, nimet poistettu yksityisyyssyistä:
Tämän kuukauden rukousiaheeksi jätän veljenpoikani X:n. Hän on myös kummipoikani. Vaikuttaa vahvasti siltä, että hän olisi muuttanut avoliittoon tyttöystävänsä kanssa. Tämä on raskas asia, koska Raamattu kertoo, ettei yhdelläkään haureellisella ole perintöosaa Kristuksen ja Jumalan valtakunnassa (Ef 5:5). Tilanteen tekee erityisen vaikeaksi se, että veljeni X:n tytär X teki vastaavalla tavalla pari kolme vuotta sitten
Tuo ebeli näkyy olevan ehdokkaana edduskuntaan. Voi apua, on jätkällä vähän pokkaa. Ei tajua pätkääkään mitä on tehnyt!
Missä jamassa kirkkomme on jos ei tuollaisesta napsahda varoitusta???
Uskomatonta wrote:
Missä jamassa kirkkomme on jos ei tuollaisesta napsahda varoitusta???
Ebeling ei ole kirkossa töissä, joten kirkolla ei ole valtaa jakaa varoituksia. Ei hän saisi töitä kirkosta, koska vastustaa naispappeutta. Itse olen Ebelingin puolella, hän on oikeassa. Vaikka omat lapseni ovat myös avoliitoissa. Syytän siitä itseäni, en osannut antaa heille kunnollista kristillistä pohjaa. Olin liian heikko siihen. Syytän kyllä myös miestäni, koska hän vei voimani.
Itse liityin Kristillisdemokraatteihin (myös tämän Ebelingin puolue) jokunen vuosi sitten - ajattelin että siinä olisi hyvä kristillistä lähimmäisenrakkautta toteuttava yleispuolue.
Puolueen jäsenistöstä löytyy paljon fiksua ja järkevääkin väkeäkin, mutta valitettavan paljon näitä löylynlyömiä hihhuleita jotka ottavat Jumalan ja kaikkivaltiaan roolin itselleen. Itse olen kahden vaiheilla - jaksanko puoluetoimintaa näiden pösilöiden parissa vai eroanko....