Apua lainaehtojen kanssa pähkäilevälle!!!!
Eli kannattaako ottaa lainaturva vai henkivakuutus???
Entäs koron kanssa, 12 kk euribor korkokatolla tai ilman, vaiko kiinteällä korolla???
Ja mitä muuta pitäs huomioida????
Kiitos avusta etukäteen!
Kommentit (7)
Monet asiat riippuvat tietysti teidän tilanteestanne, mutta minä tekisin (olen tehnyt) näin:
Henkivakuutus. Lainaturva on himokallis verrattuna henkivakuutukseen ja sen tuomat lisäedut vähäiset. Henkivakuutukseen (+tapaturmavakuutukseen) verrattuna lisänä on (Osuuspankki) vain vakuutus työttömyyden varalle ja sekin voimassa vain ensimmäiset viisi vuotta. Lisäksi reunaehtoina on työsuhteen tietty kesto, vakinaisuus jne.
Meillä on korkokatto ja 12 kk:n euribor. Kiinteä korkokin on varmaan ihan hyvä ratkaisu. Riippunee lainanmaksuajasta jne.
Vierailija:
Eli kannattaako ottaa lainaturva vai henkivakuutus???Entäs koron kanssa, 12 kk euribor korkokatolla tai ilman, vaiko kiinteällä korolla???
Ja mitä muuta pitäs huomioida????
Kiitos avusta etukäteen!
Lainaturvavakuutukset on törkeän kalliita ja se, mitä ne lopulta korvaavat, ei olekaan ihan niin yksiselitteistä kuin antavat pankissa ymmärtää.. Lainat olen aina sitonut 12 kk korkoon ja se on ollut fiksu ratkaisu, mutta koskaanhan ei voi tietää, mikä lopulta on paras vaihtoehto, kun ei ole tuota kristallipalloa.. ;)
sen saa myös vakavan sairastumisen varalta, esim. miehesi sairastuu syöpään, maksaa lainaturva lainan pois siltä osin mitä on etukäteen sovittu.
Kiinteää korkoa ei suositella pankissa.
kun se on asiakkaalle parempi. Korkojen noustessa pankit saa idioottien kämpät, kun ne ei enää pysty maksamaan lainojaan.
Vierailija: