Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieronnassa niska ja lapaluut rutisee, sen jälkeen migreeni ja oksetus?

Vierailija
29.01.2014 |

Tuleeko se rutina sidekudoksista? Tuntuu, että olen todella jumissa alaselästä aina kallonpohjalihaksiin saakka. Hartiat on korvissa kiinni ja päätä särkee. Hieronta ei ole kovin miellyttävää ja sen jälkeen oksettaa, pyörryttää, kuvottaa älyttömästi ja välillä on tullut ihan älytön migreenikin.

Mistä tämä tarkalleen ottaen johtuu? Osaako joku neuvoa hyviä venyttelyliikkeitä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko juoda vettä hieronna jälkeen? Ns. kuona-aineet pitää huuhtoa virtsan mukana pois, kun lihaksista lähtee maitohapot verenkiertoon.

Vierailija
2/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:15"]

Muistatko juoda vettä hieronna jälkeen? Ns. kuona-aineet pitää huuhtoa virtsan mukana pois, kun lihaksista lähtee maitohapot verenkiertoon.

[/quote]

Olen yrittänyt juoda aina paljon vettä. Silti se ei auta. Joskus olen oksentanutkin. :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kovaa hierontaa! !

Vierailija
4/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta lähtee ne kuona-aineet liikenteeseen. Kuinka paljon juot oikeasti? Pitäisi juoda vähintään 2 litraa. Kuinka usein käyt hierojalla?

Vierailija
5/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:34"]

Liian kovaa hierontaa! !

[/quote]

En usko. Olen käynyt useilla hierojilla, kovakouraisilla ja vähemmän kovakouraisilla. Tuntuu tavallaan ihanalta, että "paikat aukeaa", mutta se jälkiolo on ihan kamala. Eikö kellään muulla ole kokemusta tästä tai vinkkejä?

- ap

Vierailija
6/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:35"]

Sulta lähtee ne kuona-aineet liikenteeseen. Kuinka paljon juot oikeasti? Pitäisi juoda vähintään 2 litraa. Kuinka usein käyt hierojalla?

[/quote]

Pitää sit yrittää juoda enemmän vaan. On vaan niin voimakas aina se paha olo plus mahdollinen migreeni. En enää usein, kun ällöttää se olo, vaikka tekisi muuten mieli mennä kun on niin juminen olo. Kävin ennen ehkä kerran kuukaudessa.

ap

Vierailija
7/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna mä ottaisin vesipullon jo sinne hierojalle mukaan ja kulauttaisin sieltä lähtiessä 1/2 litraa vettä kurkusta alas.

Tuo kauhea päänsärky kuitenkin kertoo, että sun kannattaa käydä hierojalla. Kannattaa keskustella myös hierojan kanssa, heilläkin on hyviä vinkkejä yleensä.

Vierailija
8/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hierojaltasi! En usko, että olet ainoa jumituksista kärsivä asiakas, jolle tulee jälkioireita.

Vierailija
9/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 12:56"]

Kysy hierojaltasi! En usko, että olet ainoa jumituksista kärsivä asiakas, jolle tulee jälkioireita.

[/quote]

Selvä, pitää sit tehdä niin :)

ap

Vierailija
10/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita se reipas veden juominen (3l /vrk) pari pvää ennen hierontaa. Mulla toiminut. mä olin joskus niin tokkurassa hieronnasta, että piti olla hakija. Migreenikin tuli aina etenkin jos kireät lavat (niiden aukaisu aiheuttaa migreenin monille)

Lihasjumi on stressiä kropalle ja stressin laukeaminen aiheuttaa myös migreeniä. Joskus olen ottanut buranaa just ennen hierontaa, mutta paras teho tulee siitä juomisesta.

Vierailija
11/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne on ne mystiset kuona-aineet, joita monien lihaksiin tuntuu kertyvän? Eikö maksa ja munuaiset toimi, jos lihaksistossa on "kuonaa"?

Villi veikkaus: ap:lle tulee huono olo, kun veri lähtee kiertämään kunnolla lihaksissa. Hoitomuotona suosittelen mitä tahansa liikuntaa useita kertoja viikossa ja vähemmän aihe vapaalla notkumista.

Vierailija
12/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä huonommassa kuosissa olen (stressiä, jumeja tms), olo hieronnan jälkeen on tosiaankin hirveä. Migreeni, paha olo, väsymys. Sun elimistössä on niin paljon kuonaa stressin, epäsopivan ravinnon tai muun syyn takia, että sen liikkeelle lähteminen sattuu. Eli kannattaisi miettiä tuon hierontatilanteen lisäksi, mitä voisit tehdä kohentaaksesi hyvinvointiasi. Näin sitten hieronnan jälkitilakaan ei ole niin paha. 

Vierailija
13/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennaltaehkäisyyn suosittelen säännöllistä liikuntaa kuten kuntosalia, jumitukseen hieronnan lisäksi tiikeribalsamia, ainut joka itselläni tehoaa.

Vierailija
14/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ovat lääkärit monta kertaa muistuttaneet (vaikka tiedänkin sen jo itse), että silloin ei pidä mennä hierojalle, kun on täysin jumissa, saatikka että kärsii säryistä. Ei se hierojakaan pysty kunnolla tekemään työtään, ja sinun koko kropassa on jännitystila päällä.

Itse olen syönyt lihaksia rentouttavia lääkkeitä muutamia päiviä ennen hierontaa - jos siis tilanne on mennyt jo tosi pahaksi. Sitten kun hierojalla on käynyt useamman kerran, niin se itsessään toimii niiden pillerien tavoin.

Kyllä minulla silti aina hieman huono olo hieronnasta tulee.

Vierailija
15/15 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 13:13"]

Ap, mitä huonommassa kuosissa olen (stressiä, jumeja tms), olo hieronnan jälkeen on tosiaankin hirveä. Migreeni, paha olo, väsymys. Sun elimistössä on niin paljon kuonaa stressin, epäsopivan ravinnon tai muun syyn takia, että sen liikkeelle lähteminen sattuu. Eli kannattaisi miettiä tuon hierontatilanteen lisäksi, mitä voisit tehdä kohentaaksesi hyvinvointiasi. Näin sitten hieronnan jälkitilakaan ei ole niin paha. 

[/quote]

Stressin takia varmaankin. Kiitos kommentista!

ap