Ortoreksikko ystävä..
Mitä tehdä jatkuvaa teeveyssälää suotavalle ne frendille. Peittää omat henkiset oneågelmansa muisen syömisten ja terveystarkkailuun, puhumattakaan omista miljoonista diagnooseistaan ja ruokaerityhisvalioistaan?? Lähellä katkaista välit tähän sairaalloiseen ihmiseen, joka terveyden nimissä terrorisoi muita.. Kaikki alkaneet vältellä häntä. Vanhempanaa, tyttärensä, kaverit, miesystävät jättää, työpaikasta heitetään ulos jne.
Ei nöe ongelmaansa. Ulkopuolelle syyt kaikista ja kaikissa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
mielestaan-hyvin-ja-terveellisesti-mutta-kun-elamaa-maaritt
Aika ok artikkeli
Linkki ei toimi
Käyttää emotionaalisesti, taloudellisesti( oottaa, et muut maksaa syömiset jne) kun oma kukkaro unohtui kotiin jne ja henkisesti muita hyväkseen. Ja tosiaan, seksuaalisestikin varmaan, kun aina joku uus äijä vähän aikaa kierrokaessa. Miehet ei vaan jaksa sitä just ton sen jatkuvan väännön takia. Koska se näkis peiliin omaa käytöstä? Anyone? Kun kaikki katkoo välit siihen ja saa lopulliaet potkut?
Sen poika on tosin sen ylpeydenaihe. Se ei tee mitään väärin. Edellisestä suhteesta. Muut sitäkin enemmän.
Ap, sille ystävälle ei tartte tehdä yhtään mitään. Et ole hänestä vastuussa. Olet vain vastuussa itsestäsi ja siitä, ettet pane koko omaa olemustasi ja elämistäsi mullin mallin hänen takiaan.
Mulla taas on paljon ylipainoisia ystäviä. Miten heidän kohdallaan voisi ottaa asian puheeksi kun mättävät roskaruokaa suuhun vaikka edelliset läskit on vielä sulattelematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiaddiktio ja ortoreksia? Jänmä. Tällä on just jatkuvia useita lyhyitä suhteita.. Miten yhdessä noi?
Itse uskon kummankin johtuvan sairaalloisesta kontrollin tarpeesta. Seksiin on helppo paeta kun elämä on muuten pois omasta kontrollista ja syömistä on helppo kontrolloida kokonaan. Oma keittiöpsykologinen diagnoosini on, että koska miehen lapsuus oli niin kaoottista, väkivaltaista ja hirveää, on hänellä erittäin suuri tarve kontrolloida kaikkea elämässään, syömisestä omaan vartaloon, tunteisiinsa, ajautui työhön jota kykenee kontrolloimaan omilla teoillaan, on hyvin taipumaton monessa asiassa, lähes pakonomainen tarve siisteyteen.
Tiedätkö millainen kaverisi lapsuus oli ja millainen hänen perheensä on?
Hyvin vaitonainen. Aika kontrollifriikin oloiset vanhemmat, jotka kerran pari tavannut. Ulkoiseen olemukseen kiinnittää ainakin äitinsä selvästi huomiota. Siitä valittanutkin joskus ap lle. Jotenkin ei näe itseään,, vaan alkaa tulla tosiaan lpiste, että en jaksa enää piikkittelevältä tuntuvaa käytöstään, vaikka silloinhan tämä kaikkipätevä diagnostisoi kaverinsa, kuten jo useimman hankalin pseudotermein. Harmittaa koko tuttavuuus alunperin. Vampyyriluonne, vie muiden energiat ja haukkuu jokaikisen vastaantulleen. Aika jättää taakse toxinen tyyppi, kun ei ota onkeensa. Mestari kääntämään asiat päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiaddiktio ja ortoreksia? Jänmä. Tällä on just jatkuvia useita lyhyitä suhteita.. Miten yhdessä noi?
Itse uskon kummankin johtuvan sairaalloisesta kontrollin tarpeesta. Seksiin on helppo paeta kun elämä on muuten pois omasta kontrollista ja syömistä on helppo kontrolloida kokonaan. Oma keittiöpsykologinen diagnoosini on, että koska miehen lapsuus oli niin kaoottista, väkivaltaista ja hirveää, on hänellä erittäin suuri tarve kontrolloida kaikkea elämässään, syömisestä omaan vartaloon, tunteisiinsa, ajautui työhön jota kykenee kontrolloimaan omilla teoillaan, on hyvin taipumaton monessa asiassa, lähes pakonomainen tarve siisteyteen.
Tiedätkö millainen kaverisi lapsuus oli ja millainen hänen perheensä on?Hyvin vaitonainen. Aika kontrollifriikin oloiset vanhemmat, jotka kerran pari tavannut. Ulkoiseen olemukseen kiinnittää ainakin äitinsä selvästi huomiota. Siitä valittanutkin joskus ap lle. Jotenkin ei näe itseään,, vaan alkaa tulla tosiaan lpiste, että en jaksa enää piikkittelevältä tuntuvaa käytöstään, vaikka silloinhan tämä kaikkipätevä diagnostisoi kaverinsa, kuten jo useimman hankalin pseudotermein. Harmittaa koko tuttavuuus alunperin. Vampyyriluonne, vie muiden energiat ja haukkuu jokaikisen vastaantulleen. Aika jättää taakse toxinen tyyppi, kun ei ota onkeensa. Mestari kääntämään asiat päälaelleen.
Miksi sitten olet vielä hänen ystävänsä? Mitä sinä saat tästä suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on paljon ylipainoisia ystäviä. Miten heidän kohdallaan voisi ottaa asian puheeksi kun mättävät roskaruokaa suuhun vaikka edelliset läskit on vielä sulattelematta?
LOL tulikohan sun ns frendi linjoille.
Joo, jospa antaisit niiden iloisten kilojen kantaa itse itsensä ja sä kannat omas. Deal? 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö millainen kaverisi lapsuus oli ja millainen hänen perheensä on?Hyvin vaitonainen. Aika kontrollifriikin oloiset vanhemmat, jotka kerran pari tavannut. Ulkoiseen olemukseen kiinnittää ainakin äitinsä selvästi huomiota. Siitä valittanutkin joskus ap lle. Jotenkin ei näe itseään,, vaan alkaa tulla tosiaan lpiste, että en jaksa enää piikkittelevältä tuntuvaa käytöstään, vaikka silloinhan tämä kaikkipätevä diagnostisoi kaverinsa, kuten jo useimman hankalin pseudotermein. Harmittaa koko tuttavuuus alunperin. Vampyyriluonne, vie muiden energiat ja haukkuu jokaikisen vastaantulleen. Aika jättää taakse toxinen tyyppi, kun ei ota onkeensa. Mestari kääntämään asiat päälaelleen.
En ole enää. Henkisesti katkonut jo välit. Pari kertaa jätin koko tyypin ja kieroutuneen luonteensa vuoksi. Otti itse yhteyttä joskus, vaan ei tämä toimi. Ei osaa kunnioittaa muita millään tavoin. Minämimäminä..
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sinun pitäisi? Ei minuakaan kiinnosta aviomieheni syöminen niin kauan kun se ei aiheuta hänelle itselleen isoa stressiä, kuten esim juhlat aiheuttavat. Ei mies minun jenkkakahvoihini ole koskaan puuttunut ja ex-mies olisikin jos puuttuisi.
Paranin prtoreksiasta kun ruokaili pitkän urheilijanuoren kanssa joka söi kuin hevonen ollen silti hoikka. Nostin annoskokoa ja tajusin peilikuvan vinoutumat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole enää. Henkisesti katkonut jo välit. Pari kertaa jätin koko tyypin ja kieroutuneen luonteensa vuoksi. Otti itse yhteyttä joskus, vaan ei tämä toimi. Ei osaa kunnioittaa muita millään tavoin. Minämimäminä..
Miksi sinusta se hänen oletettu ortoreksiansa oli isoin hänen ongelmistaan? Määrittelit hänen sen kautta. Ortoreksiaan ei myöskään automaattisesti kuulu muiden syömisten kritisoiminen, vaan ennen kaikkea oma häiriintynyt suhde ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Ortorektikot ja ylipainoiset ovat molemmat mielenterveysongelmaisia. Kannattaa etsiä normaaleita kavereita.
Jos ei kuuntele, kun selkeästi sanotaan, niin mahdollisuuksien mukaan välit poikki. Ei voi muuta, jos ei pysty oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinusta se hänen oletettu ortoreksiansa oli isoin hänen ongelmistaan? Määrittelit hänen sen kautta. Ortoreksiaan ei myöskään automaattisesti kuulu muiden syömisten kritisoiminen, vaan ennen kaikkea oma häiriintynyt suhde ruokaan.
Nonjaa. Ehkä viimeaikaisten maanisten terveysinfojen postitusten takia. Olan käskenyt sata kertaa drop it joA! Mutta ei. Hän ei ymmärrä. On muka niin huolissaan. Silti tosiaam aika pqljon muita henkisiä ongelmia tällä ja tää terveysbuumi tapa selvitä tälle. Ettiei tarvis henkistä puolta miettiä..
En jaksa tyyppiä enää. Saa voimaan huonosti entisen energisen minäni. Out u go.
Vierailija kirjoitti:
Jos te muut vaan syötte niin huonosti?
Taitaa olla itselläsi ortoreksia. Aikuisten ihmisten syömisestä ei sovi huomauttaa, koska jokainen tekee omat valintansa. Aikuisen pitää myös sietää sitä, että toiset eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä, tai arvosta samoja asioita.
Mikä tahansa pakkomielle on ystäville ja perheelle aina kiusallinen. Jos asiasta selkeästi huomautetaan, pitää muuttaa käytöstään. Pään sisällä voi toki ajatella, että kylläpä tuo toinen syö epäterveellisesti, mutta sitä ei sanota ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL tulikohan sun ns frendi linjoille.
Joo, jospa antaisit niiden iloisten kilojen kantaa itse itsensä ja sä kannat omas. Deal? 😉
LOL tulikohan ns läski linjoille.
Joo, jospa vaan laihduttaisit, ei tarvitse vanhana katua miksi tuhlasi elämänsä lihavana.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Jokaisella on oikeus omiin valintoihin. Jos et kestä olla lihavien seurassa, hanki hoikempia kavereita. Itse ainakin toivoisin, että jos joku ajattelee minusta noin, niin ei esittäisi ystävääni. Minulla on sellaisiakin kavereita, jotka hyväksyvät minut sellaisena kuin olen.
t. lihava
mielestaan-hyvin-ja-terveellisesti-mutta-kun-elamaa-maaritt
Aika ok artikkeli