Miten kohtelen koiraa uutena vuotena kun pelkää paukkujen ääntä. Menee kadulla matalana illalla ja kovaa vauhtia.
Kommentit (12)
Koira etsii itse turvallisen paikan. Älä ole huomaavinasi sitä, äläkä lietso koiran pelkoa.
Tarjoa koiralle yö Helsingissä lentokenttähotellissa. Koirasi on sen ansainnut.
Tärkeintä että olet itse tyyni ja rento, et käyttäydy mitenkään poikkeavasti. Iltalenkki ennen klo 18, ja asuntoon voi laittaa jotain taustameteliä peittämään rakettien ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki eläinlääkäriltä sille 5 mg pameja paukkuarkuuteen.
Tässä sellainen mikä kannattaa muistaa, että ainakin meillä tekevät koiran täysin estottomaksi = meni suoraan pöydälle ja lotki siitä suuhunsa tarjoiluja. Nauratti kyllä, mutta mitään ei voi jättää koiran ulottuville kun se on "mömmöissä".
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä että olet itse tyyni ja rento, et käyttäydy mitenkään poikkeavasti. Iltalenkki ennen klo 18, ja asuntoon voi laittaa jotain taustameteliä peittämään rakettien ääniä.
Todelliseen paukkuarkuuteen tuo auttaa saman verran kuin kypytakki ja kakkulapio turnajaisissa.
Tee pitkä lenkki päivällä ennen kellonaikaa, kun raketteja saa alkaa ampumaan, tulee kakka ja pissalenkki tehtyä ilman pelkoa. Sitten illalla nopea pissalenkki kodin lähellä kun tarve vaatii. Antaisin koiran valita vapaasti kodista hänen mielestään turvallisimmalta tuntuvan nurkan, seuraa minne se pyrkii kun pauke alkaa, sinne voi sitten tehdä sille pedin. Paljon rapsuttelua, lempeää lässytystä ja herkkutikkuja/luu/naksuja, niin eköhän se yksi ilta silläkin lailla mene. Koita itse elellä normaalisti niin ehkä sekin rentouttaisi koiraa, raukka stressaantuu vain enemmän jos näkee että sinäkin stressaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todelliseen paukkuarkuuteen tuo auttaa saman verran kuin kypytakki ja kakkulapio turnajaisissa.
Kuvauksen perusteella ap:n koira ei ole "todellinen paukkuarka", sellainen koira olisi jo repinyt itsensä irti hihnasta ja karannut lähimpään metsään.
Noudatin eläinlääkärin ohjeita, jotka lopulta toimivat mitään lääkkeitä paremmin.
Lenkki ennen klo 18. Koira kylppäriin, mukaan peti ja radio kovalla. Siellä sinne asti yötä, kunnes pauke laantunut, ehkä kahteen. Annoin lisäksi Calmexia, se toimi meillä paremmin kuin kolmiolääkkeet.
totuta koirasi normaaliin elämään.
Vi..u uuteen vuoteen 2.5kk, eikö sulla ole muuta mietittävää? Miten koirat esim.20v sitten pärjäsi tän ongelman kanssa?
Thundershirt tms. voisi auttaa myös.
Ja nythän olisi aikaa yrittää totuttaa sitä ääniin. Netistä löytyy ääniä, mitä voit soittaa ensin hiljaisella ja pikkuhiljaa koventaa.
Tai sitten lähdet koiran kanssa johonkin, missä ääniä ei kuulu.
Hanki eläinlääkäriltä sille 5 mg pameja paukkuarkuuteen.