"Ystävä" raskaana mun polttareissa
Ollaan miehen kanssa yritetty saada lasta nyt joku puoltoista vuotta, eikä oo vieläkään tärpännyt. Oon ihan rikki tän takia ja kaveritkin sen kyllä tietää.
Noh, ollaan nyt menossa naimisiin, raskaussuunnitelmat on jäissä papin aameneen asti. Kaverit järjesti yllätyspolttarit viime viikonloppuna. Niissä ei sinänsä ollu mitään vikaa, oli juomista, kasvohoitoo, saunaa, tanssia ja laulua ja kaikki tärkeet ystävät, kaverit ja siskot oli paikalla. Oli kivaa, paitsi että.
Paitsi että yhen "lapsuudenystävän" piti tietysti kans tulla mukaan ja tottakai sillä oli maha pystyssä. Ei meinannu ensin sanoo mitään, "ettei varasta huomiota", mutta kyllähän sen nyt kaikki huomas, kun ei juonu mitään, maha pömpötti vähän, hajut ällötti ja ämmä näytti siltä, kun ois saanu suuremmankin lahjan herralta.
Pakotin sen sitten kertomaan, että mitä se myhäilee, ja niinhän se lortto sit sai kerrottua, että on paksuna. Se meni syksyllä naimisiin, mutta pentu on kuulemma "toivottu vahinko". Vittu et pisti kiehumaan! Mitä helvettiä toi "toivottu vahinko" ees tarkottaa?!?
Kerrankin ois ollu MUN päivä, ni eikö se ämmä tuu ja vie huomion, varsinkin kun tietää, miten vaikee meidän on tulla raskaaks. Toivottavasti se saa keskenmenon tai jotain, ja mä tuun heti häitten jälkeen raskaaks, että saan ennen sitä lapsen.
Huh, kyllä helepotti.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:50"]
Ai tää aiheutti näin paljon ärsytystä. Kai tosta nyt ois voinu ymmärtää, että viha päässä kirjotin ja liiottelin kaikkee :D No okei, en mä nyt oikeesti mitään keskenmenoo toivo, mut ärsyttää, kun toisella kaikki käy tosta noin vaan ja ihan vaan vahingossa. Ja sit tullaan viel varastaa mun päivä. -Ap
[/quote]
Mautonta huumoria. Uskoin todella tämän olevan provo. Taidat olla sairas, ehkä sille todellakin on syynsä, ettet ole tullut raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 22:50"]
Ai tää aiheutti näin paljon ärsytystä. Kai tosta nyt ois voinu ymmärtää, että viha päässä kirjotin ja liiottelin kaikkee :D No okei, en mä nyt oikeesti mitään keskenmenoo toivo, mut ärsyttää, kun toisella kaikki käy tosta noin vaan ja ihan vaan vahingossa. Ja sit tullaan viel varastaa mun päivä. -Ap
[/quote]
MIten hän muka varasti sinun päiväsi? Koeta nyt hyväksyä se asia, että ystäviesi ja sukulaistesi joukossa voi olla raskauksia ennen kuin sinulla tärppää.
Oikeasti lapsettomuudesta kärsivä ei varmastikaan laittaisi yritystä jäihin häiden takia. Jos on oikeasti suru puserossa lapsettomuudesta, raskaus ennen häitä olisi vaan maailman paras juttu.
Uskon, että ap:n tunteet ovat aitoja. Itselläni ollut samanlaisia ajatuksia. Kestää jotenkin toisten hyvän onnen kunhan osaisivat olla leuhkimatta sillä ja vääntämättä veistä toisen haavoissa.
Minulla on vuosien toiveiden jälkeen yksi lapsi ja toisesta ei ole mitään tietoa, että pääsenkö sitä edes yrittämään, kun mies ei ole siitä yhtään innostunut. Ja muut ne vaan sikiävät vuodesta toiseen ja kuvittelevat, että ensimmäisen lapsen jälkeen seuraa tietenkin toinen. Koko termi "ensimmäinen lapsi" on mielestäni loukkaava ja sisältää oletuksen toisesta ja kolmannesta.
Ei kai se ollut provo, vaan hetken purkaus. Sehän tunnustetaan viestin lopussa. Ei tunteet ole aina niin yleviä tai tarkoitettu mitenkään alhaisia tunteita herättävän ihmisen kuultavaksi. Joskus sitä vain on niin heikoilla, että on liikaa, jos jollain muulla menee ratkaisevalla hetkellä paremmin.
Ei noita kaikkia tarvitse niin vakavasti ottaa.
Olen itsekin joskus toivonut jollekin keskenmenoa, sen ihmisen pohjattoman itsekeskeisen (narsistisen) ja epäkypsän luonteen ja käytöksen vuoksi...