Opel Astralla ajavat vastatkaa olkaa kilttejä
Varsinkin jos teillä on vuosimalli 2011-13. Bensakone.
Kokemuksia autosta, kaikki kommentit käy, mutta pyydän autolla oikeasti ajavien vastauksia, en yleistä opel-tietoutta.
Käytetty auto olis kiikarissa...
Kiitän!
Kommentit (13)
Ehkä kannattaa mennä OPEL-foorumille, saattaa hieman parempaa tietoa saada opel-miehiltä kun av-mammoilta..
Minulla ollut Astra (vm.2005) jo kahdeksan vuotta, ei mitään isompaa remppaa ole tarvinnu tehdä. Työkaveri osti just samanlaisen, ja sen auto on jatkuvasti huollossa.. Yksilöitä ovat ;)
Mutta suosittelen omasta puolestani ainakin!
2011 bensakone 1,4l, ihan hyvin pelittää, ei oo ollut mitään ihmeempiä vikoja. Muutaman kilsan työmatkaa ajettu enimmäkseen. Ostaisin kyllä autoni uudestaankin. :)
Meillä alkaa 90-luvun vectra vedellä viimeisiään ja nyt olisi tarkoitus hankkia astra. En tiedä, mitä ominaisuuksia enemmän haluaisin autolta näillä muutaman kymmenen kilsan matkolla viikossa. Olen ollut tyytyväinen ja autossa on ollut tosi vähän remppoja. Toivon astralta samaa.
Joku opel oli juuri luotettavin merkki jossain tilastossa. Vähiten vikoja tms. Ovat parantaneet laatuaan 2000-luvulla. Exällä on astra diesel :)
Meillä on kyseinen kapistus. Se on auto, ei peniksen jatke. Sillä saa kuskatttua lapset ja kauppakassit, multasäkit ja kattolistat. Vilkku on vähän kummallinen kun olen tottunut ajamaan aiemmin Nissaneilla. Se on tilava, mutta ei kulmiltaan mitenkään hankala, saa parkkiin kyllä ihan kätevästi kokoisekseen. Penkkien säädöt on hyvät, meillä on pituuseroa huomattavasti, mutta molemmilla on mukava ajoasento. Ei ole meluiinen, jkos nyt ei hiljainenkaan. Meillä ei ole ollut mitään ihmeempiä vikoja,ihan tavallista ajovalon vaihtoa ja akun uusimista. Ajovalo oli muuten helppo vaihtaa.
Hinta-laatu kohtaa. Samalla rahalla voisi ostaa huonompaakin. Mikään elämys suuntaan tai toiseen tuo ei ole, monellakin tapaa aika mitäänsanomaton ja väritön, tylsä persoonaton kapistus. Se on työväline, sellaisena kyllä oikein hyvä, mutta se todellakin on vain työväline siinä missä perusmakaroonilaatikko on vain arkiruokaa.
Mitenkähän sen tiiviistäisi... Jos budjetti sallii käytetyn opel astran, niin on ihan järkevää ostaa semmoinen. Ei me ainakaan olla kaduttu.
Opel Astra Sports Tourer 2013:
Mielestäni ihan mainio ajaa. Ohjautuu hyvin (ei niin täsmällisesti kuin esim. Audi TT, mutta ei ole mikään löysä kuten mielestäni joillakin autoilla rattituntuma on).
Kevyen tuntuinen käsitellä, vaikutelma ei ole kuitenkaan paperinen (mielestäni Volvo C30 oli paperisen tuntuinen.)
Jarrut toimivat erinomaisesti, myös liukkaalla. Liukkaalla tuntuu toisaalta, että lähtee helposti slaidaamaan, mutta sen saa kuitenkin hyvin hallintaan.
Näkyvyys ok, joudun tosin vasemman etupalkin takaa kurkkimaan paljon, mutta niin kokemukseni mukaan monessa muussakin autossa.
Joskus hankala vaihtaa kakkoselle. Saattaa olla vika kyllä käyttäjässäkin.
Takakontin alataso on mielestäni loistavalla korkeudella. Takapenkit saa helposti käännettyä. Antennin saan nippa nappa itse pois katolta (olen 168 cm).
Kojelaudan nippelit ja nappelit ok. Radiokanavat sain muistiin ohjeita lukematta.
Minulla on melko riisuttu versio, ehkä siihen keskikonsoliin saisi kivempiakin juttuja...
Yleisesti ottaen hinta-laatusuhteeltaan ok.
T. Naiskäyttäjä 39-v
Vierailija kirjoitti:
No tässä:
No tämä kyllä kertoo totuuden myös juurikin 2011-2013 eli kymmenen vuotta vanhan Opelin hankinnan kannattavuuden.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 21:45"]
Vain roskaväki ajaa ooppelilla. Nauran teille luuserit :DDDD
[/quote]minäkään en ilkiäisi näyttää köyhältä.
enkä halua tuntea ketään köyhää.