Mtien osaatte ennakoida ensi talven ostokset?
Minulla on kaksi nopeasti kasvavaa poikaa, joten on järkevää ostaa paljon käytettynä ja alesta. Mut jotenkin en vaan osaa tätä; kenkiä, monoja ja luistimia en enää uskalla ostaa koska lasten jalka kasvaa ihan epäloogisesti, ja usein ne on sitten just liian pienet tai liian isot. Viime keväänä ostin muka pätevänä luistimet ja kypärän, ja niin uskomatonta kun se onkin, ne on molemmat nyt liian pieniä...joten ne piti ostaa nyt uudestaan, kun käytettynä ei löytynyt, joten ihan hurja säästö tuli nyt siitäkin sitten. ;) Toppavaatteet olen ostanut jo alesta, samoin isommalle vaatetta ja uikkarit, ja kaverisynttäreiden lahjat ostin Tiimarin ja Anttilan alesta.
Kertokaapa kokeneemmat, että mitä ostatte nyt? Miten ihan konkreettisesti arvioitte sen minkä kokoista tavaraa lapsi tarvitsee, ja ylipäänsä että mitä? Tuleeko mieleen mitään erityistä, mitä ensi syksynä kuusivuotias poika voisi tarvita, kun eskari alkaa? Selvästi nyt tarvitsen tähän jotain opastusta joten kiitos jo etukäteen. :D
Kommentit (2)
No eskariin tarvitsee repun ja sisätossut. Pitää myös olla kuravaatteet, kumpparit, luistimet, välikausiasu. Ehkä jopa sisäpelikengätkin. Uimahousut. Arkivaatteiksi minä ostan lähinnä HM:n verkkareita ja trikoopaitoja ja niiden kaveriksi fleecetakkeja ja collegehuppareita.
Ostan reilusti isompia kokoja, sellaisia että varmasti mahtuu. Meillä on silti lapset kasvaneet vielä maltillisesti per vuosi. Pari hutia on tullut, mutta onneksi olivat halpoja ostoksia.