Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 30-v. naiset! Mistä ostatte vaatteenne?

Vierailija
28.01.2014 |

Täällä 27-vuotias nainen, jolla on iskeny paha vaatekriisi. Ei ole enää teini, mutta ei mikään keski-ikäinenkään. Mistä löytäisin ikääni sopivia vaatteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara! 

Vierailija
2/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minä ainakin ostan vaatteita sieltä täältä. KappAhl, Lindex, Ellos/Zalando/Bubbleroom, H&M, Vero Moda, Anttila, Prisma, Citymarket. Olen pienituloinen ja ylipainoinen, en ole sen vuoksi kauheasti päässyt vaate"makuani" valitsemaan, se ostetaan, mikä mahtuu budjettiin ja päälle. Tai no ei ihan, mutta lähes. Ei kuitenkaan mitään telttamallisia paljetti-tiikeri-paitoja tai kukkamerikietaisupaitoja. Jahka tämä paino tästä tippuisi, ja työpaikka löytyisi, voisi alkaa kulkea muussakin kuin t-paidoissa ja farkuissa.

Ap, mitä sinä siis olet tähän asti päällesi laittanut, ja miksi koet tarpeen muuttua?

T.26v 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM, mutta harvemmin enää sieltä Divided-osastolta vaan enemmänkin sieltä business-osastolta :D

Vierailija
4/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä yleensä.. Jotain perustoppeja tai farkkuja Zarasta.

Tykkään nykyään panostaa enemmän laatuun, mutta Suomessa designer vaatteiden hinnat on tosi korkeat ja alessa harvoin on mitään helmiä.

Net-a-Porter on huippukalliita designer vaatteita täynnä mutta oon tehnyt niitten alesta joitain tosi hyviä -70% löytöjä!

Theoutnet.com on myös hyviä kokemuksia. Mun suosikkimerkkejä on Helmut Lang, Rick Owens, Isabel Marant Etoile, IRO jne.

Vierailija
5/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Moda ja Lindex enimmäkseen. Joskus H&M, joskus myös Gina Tricot mutta se on yleensä aina erehdys kun laatu on niin huono. Millainen tyyli sulla sitten on ja mikä on mielestäsi täti-tyyli? Kannattaa selata vaikka blogeja tai Pinterestiä inspiraation saamisee, esim. tuossa tapauksessa mä käyttäisin ainakin kolmea eri kansiota PInterestissä: yhteen pinnaisin kuvia siitä millainen tyylisi todellisuudessa on tai on ollut, eli millaisia vaatteita nyt käytän, yhteen kansioon niitä kuvia jotka on liian aikuismaista/tätimäistä tyyliä ja yhteen kansioon sellaisia jotka näyttää mielestäsi kivoilta ja vastaa kuvaasi sellaisesta sopivasta tyylistä alle kolmekymppiselle. Sitten kun kuvia on kertynyt enemmän niin niistä on helppo huomata yhtäläisyyksiä ja eroja ja syitä ja on helppo lähteä ostoksille kun tietää mitä hakee.

Kaupoissa on niin monenlaisia vaatteita, eri osastoja ja eri tyylejä, että mitään tiettyä kauppaa ei ehkä voi suositella. Itse ainakin ihan rohkeasti koluan kaikenlaisia kauppoja läpi (jos on aikaa), koska löytöjä voi tehdä mistä vaan.

Vierailija
6/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 19:51"]

Siis minä ainakin ostan vaatteita sieltä täältä. KappAhl, Lindex, Ellos/Zalando/Bubbleroom, H&M, Vero Moda, Anttila, Prisma, Citymarket. Olen pienituloinen ja ylipainoinen, en ole sen vuoksi kauheasti päässyt vaate"makuani" valitsemaan, se ostetaan, mikä mahtuu budjettiin ja päälle. Tai no ei ihan, mutta lähes. Ei kuitenkaan mitään telttamallisia paljetti-tiikeri-paitoja tai kukkamerikietaisupaitoja. Jahka tämä paino tästä tippuisi, ja työpaikka löytyisi, voisi alkaa kulkea muussakin kuin t-paidoissa ja farkuissa.

Ap, mitä sinä siis olet tähän asti päällesi laittanut, ja miksi koet tarpeen muuttua?

T.26v 

[/quote]

Aika paljon olen ostanu Onlysta, Vero Modasta ja Vilastakin jotain. 

Olen kuitenkin aloittamassa työni nuorten parissa ja jotenkin tuntuu, etten voi pukeutua samanlaisiin vaatteisiin kuin ne teinit. Jotenkin kaipaisin aikuisempaa tyyliä, mutta ei ole aikaa lähteä kiertelemään kaikkia kauppoja.

Zaraa ei täällä pohjoisessa ole, joten se on pois listalta :/ Vaatekaappiini kaipaisi runsaasti täydennystä kun työt alkavat!

Vierailija
7/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos käyttäisit edelleen samantyylisiä vaatteita, mutta hankkisit ne eri liikkeistä / laadukkaampina ja kalliimpina versioina? Esim. Esprit, Your Face, Filippa K, Mexx, Stockalla myytävänä olevat merkit (esim. Cristelle & Co), Jackpot, Noom, Repeat jne.. Osa noista merkeistä voi kuulostaa tosi tätimäisiltä, mutta mallistoista löytyy varmasti rennompia ja nuorekkaampia neuleita yms.

Vierailija
8/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:17"]

Mitä jos käyttäisit edelleen samantyylisiä vaatteita, mutta hankkisit ne eri liikkeistä / laadukkaampina ja kalliimpina versioina? Esim. Esprit, Your Face, Filippa K, Mexx, Stockalla myytävänä olevat merkit (esim. Cristelle & Co), Jackpot, Noom, Repeat jne.. Osa noista merkeistä voi kuulostaa tosi tätimäisiltä, mutta mallistoista löytyy varmasti rennompia ja nuorekkaampia neuleita yms.

[/quote]

Kiitos! Ehkä on otettava itseä niskasta kiinni ja lähteä kiertelemään kauppoja. Se ei vaan ole yhtään minun hommaa, mutta eipä auta! Täytyy lähteä katselemaan :) 

Vierailija
9/9 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 20:17"]

[/quote]

Kiitos! Ehkä on otettava itseä niskasta kiinni ja lähteä kiertelemään kauppoja. Se ei vaan ole yhtään minun hommaa, mutta eipä auta! Täytyy lähteä katselemaan :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi