Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloudellisesti kannattavaa olisi erota

Vierailija
22.10.2020 |

Jos minä (työtön) ja lasteni toinen huoltaja (keskituloinen) eroaisimme, ja minusta tulisi etävanhempi, lasteni lähivanhempi saisi Kelasta elatustukea ja lapsilisän yh-korotusta yhteensä 200 euroa enemmän kuin minä saan nyt työmarkkinatukea lapsikorotuksineen. Ja sen lisäksi minä saisin työmarkkinatukea ja asumistukea yhteensä todennäköisesti enemmän kuin saan nyt työmarkkinatukea.
Eli puolisollani olisi yksin lasten kanssa enemmän rahaa käytettävänä, kuin meillä on nyt perheenä, vaikka heitä olisi yksi vähemmän.
Eli kannattaisi ottaa feikkiero, ja vuokrata joku halpa yksiö maaseudulta, ja jatkaa asumista perheen luona. Omatuntoni vaan ei salli minun tehdä sitä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tehneet noin jo vuosia sitten. Järjestelmän älyttömyyksiä, joita pitää vaan käyttää hyväksi.

Vierailija
2/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen elatustukea hän saisi kun lapsella on tunnustettu isä? Sinä maksat elarit tai ne peritään sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen elatustukea hän saisi kun lapsella on tunnustettu isä? Sinä maksat elarit tai ne peritään sinulta.

Jos elatustukea maksavalla ei ole tarpeeksi tuloja kela maksaa elatustuen joko kokonaan tai osittain.

Vierailija
4/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä omatunto...

Vierailija
5/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Vaikka maalla asunto olisi halvempi, asumistuki ei koskaan kata koko vuokraa. Sinun pitäisi maksaa elarit.

Vierailija
6/6 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tehneet noin jo vuosia sitten. Järjestelmän älyttömyyksiä, joita pitää vaan käyttää hyväksi.

Viimeistään taivaan portilla olet liemessä.