Miten hoitajat kestää tehdä töitä lääkäreiden kanssa, jotka tienaa
tienaa vähintään tuplasti sen, mitä hoitaja ja lisäksi määräilevät hoitajia ja vähättelevät heidän työtä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. Mikset opiskellut reilu kymmenen vuotta kauemmin? Mikset opiskele nyt? Ryhdy lääkäriksi!
Sairaanhoitajan koulutus 4 vuotta, lääkärin 6. Eli eroa ei ole 10 vuotta vaan 2. Lääkäriliiton lobbauksen takia lääkäreitä ei kuitenkaan kouluteta tarpeeksi (ja sitten tuodaan ulkomailta huonosti suomea puhuvia täydentämään) ja koulutukseen on tämän vuoksi erittäin vaikea päästä.
Jos hoitoala kiinnostaa, niin ilman muuta kannattaa yrittää lääkäriksi. Hoitajana olet suomalaisen keskituloilla, lääkärinä parhaiten tienaavassa 5% ilman, että täytyy mitenkään "tehdä uraa" kuten yleensä korkeammin tienaavien tarvitsee.
Mitä ihmettä, kun ei halua/viitsi tai kykene lukemaan lääkäriksi, niin naurettavaa sitä on sit kitistä.
Sairaanhoitajan koulutus kestää 3,5 vuotta. Lääketieteellisen tutkinnon suorittaminen kestää 6 vuotta + mahd. erikoistuminen. Tutkinnot ovat vaativuudeltaan täysin eri luokkaa.
Eihän toi ero muidenkaan työpaikkojen hierarkiasta. Toiset kantaa enemmän vastuuta ja saa enempi palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja voi miettiä sitä, ettei ihmisen henki ole hänen vastuullaan.
Niin se vain on, että vastuusta maksetaan.
Paljon se lääkäri joutuu niille omaisille maksamaan epäonnistumisesta? Niinpä. Se on voi voi ja seuraava potilas. "vastuu" on pelkkää sanan helinää, ei tarkoita käytännössä yhtään mitään.
Eihän vastuu ole missään läheskään aina rahallista. Mutta kyllä minä ainakin menettäisin yöuneni ja järkeni, jos olisin jostain asiasta vastuussa ja tekisin väärän päätöksen karmein seurauksin. Ihan sama olisinko lääkäri vai tappaisinko jonkun vaikka autoa ajaessani, kun olen vastuussa liikennesääntöjen noudattamisessa ja rikon niitä ja sen seurauksena joku kuolee. Tai olen jonkun ison firman pomona vastuussa sen toiminnasta ja mokaan niin että firma kaatuu ja 500 ihmistä menettää työnsä.
Kuinka paljon sihteeriä vituttaa tehdä töitä suuryrityksen johdon kanssa, kun tietää, että ne tienaa 10 tai 20 kertaa enemmän?
Miten edelleen ihmiset on näin tietämättömiä? Hoitaja todellakin vastaa itse tekemästään työstä, ja myös siitä potilaan hengestä! Jopa osin lääkärin virheistä! Jos lääkäri on määrännyt vahingossa potilaalle kymmenkertaisen annoksen lääkettä, ja hoitaja toteuttaa määräyksen ja antaa lääkken, ja potilas menehtyy tämän seurauksena, ovat sekä määräyksen antanut lääkäri että sen toteuttanut hoitaja syytettyinä.