Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin katsomassa muistisairasta läheistäni vanhuksen hoitolaitoksessa. Ei tunnistanut minua maskikasvoisena, vaan luuli joksikin aivan vieraaksi ihmiseksi

Vierailija
22.10.2020 |

Koska luuli minua vieraaksi, myös käytös oli sen mukaista, eli tylyä. Tiesi kyllä sen, että minä olen henkilönä olemassa ja millainen se henkilö on, mutta ei siis pitänyt minua minuna.

Ajattelin, että pitäisikö mennä seuraavan kerran vierailemaan vasta sitten, kun mitään maskivaatimusta ei enää ole. Ei nuo vierailut silleen johda mihinkään, kun hän luulee minua joksikin aivan vieraaksi, jos minulla on maski naamalla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kokemus kun käyn katsomassa omaa dementoitunutta vanhempaani hoitokodin pihalla. Suru on kova, kun on aika varma ettemme näe enää ehkä koskaan (häntä ei tässä säässä voi pihalle tuoda eikä kotiin voi mennä Koronan vuoksi). Oikeasti aivan kamalaa. Koti on vielä yksityinen, joten pelottaa, mitä säästöjä tekevät nyt, kun omaiset eivät näe.

Vierailija
2/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellast se elåmä on. Mikään ei ole pysyvää paitsi Jumalan rakkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Nyt on moni muistisairas unohtanut läheisensä ihan kokonaan, kun läheiset ei ole päässyt vierailemaan säännöllisesti.

Vierailija
4/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaat voivat unohtaa läheistensä nimet, vaikka läheiset näkisivät heitä joka päivä.

Vierailija
5/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistisairaat voivat unohtaa läheistensä nimet, vaikka läheiset näkisivät heitä joka päivä.

Ihmisten ulkonäkö muuttuu nykyään semmosta vauhtia, ettei tarvi olla muistisairaskaan, jos ei tunne!

Tukan väri ja kampaus ensimmäisenä kaikilla vaihtuu tiheään.

Nyt olis hyvä kokeilla sellaista, et kun valokuvan voi printata puseroon, valitsisi sellaisen kuvan, jonka tuo vanhus saattaisi muistaa. Siitä kuvasta just tulisi koko visiitin ajan se sama ihminen. Kysyisi, onko tuo...:-D

Vierailija
6/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elämän suojelemisella" ja "vanhusten pelastamisella" tätäkin perustellaan...Pelastetaan yksinäisyyteen ahdistavassa vankilassa jossa ei ole kuin outoja pelottavia maski- ja visiiripäitä, jotka välttävät tulemasta lähelle ja tekevät vain pakolliset hoitotoimenpiteet.

No, pysyy kuolintilastot nättinä ja hallitus saa kiitosta.

Vierailija
7/7 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten ulkonäkö muuttuu nykyään semmosta vauhtia, ettei tarvi olla muistisairaskaan, jos ei tunne!

Tukan väri ja kampaus ensimmäisenä kaikilla vaihtuu tiheään.

Nyt olis hyvä kokeilla sellaista, et kun valokuvan voi printata puseroon, valitsisi sellaisen kuvan, jonka tuo vanhus saattaisi muistaa. Siitä kuvasta just tulisi koko visiitin ajan se sama ihminen. Kysyisi, onko tuo...:-D

https://www.yoursurprise.fi/t-paita/miesten-t-paita?artikelcode=375007

KKyllä niitä saa nykyään vielä helpommin kuin ennen. Tuossa esimerkiksi olis selkeä malli. Muitakin on, joten vinkatkaa linkillä tähän ketjuun. Kai meidän täytyy tuo asia muuttaa, kun ei ole edes vaikea?