Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketsuppikana

Vierailija
27.01.2014 |

Onko kukaan tehnyt tuota Strictly Stylen Mrs V:n hehkuttamaa uunikanaa? Minä olin ensin, että hyi hitto, purkillinen ketsuppia kanan päälle. Jonka jälkeen luin kommentit, KAIKKI hehkuttivat. No tulin uteliaaksi ja olihan se kokeiltava itsekin. Kommenteissa Hanna mm sanoo:"Moni yllättyy tosiaan siitä, miten ketsupin maku ja koostumus uunissa muuttuu :D Ei ole kukaan syöjä arvannut sen olevan ketsuppia, ellei ole tiennyt :D" "Mä tiedän, että kuulostaa oudolle, mutta uuni muuttaa sen ihanaksi kastikkeeksi, eikä kukaan osaisi arvata, että kyseessä on ihan vain ketsuppi, ellei tietäisi! :D"  "Tiedän, että kuulostaa todella oudolle, muutta uunin jälkeen se on vaan ihan taivaallisen hyvä kastike! :D" Nyt maistoin uunista tullessa vähäsen sitä kastiketta, joka kyllä ihan maistui ihan vaan kuumalle ketsupille. XD Voi mua hölmöä!

Tässä vielä ohje:

Tarvitset:
Kanan rintafileitä (syöjien määrän verran)
Heinzin Hot ketchupia (tai mexican ketchupia)
Punaisen paprikan
Perunoita (n.3 per syöjä tai valmiita lohkopottuja pakastealtaasta)
Creme Bonjour valkosipulijuustoa (Itse rakastan valkosipulituorejuustoa nimeltä Boursin, jota saa silloin tällöin Stockalta)
Capsin lohkopotuille tarkoitettu valkosipuliyrtti-maustepussi
Uunivuoka paistoon

Helppo ja maukas uunikana valmistuu 40 minuutissa seuraavin vaihein:

Laita uuni lämpenemään 200 asteeseen.
Ruskista kanan rintafileet paistinpannulla
Pilko paprika pieniksi suupaloiksi
Aseta ruskistetut rintafileet syvään uunivuokaan, ripottele päälle pilkotut paprikat ja lopuksi tyhjennä hot ketchup -purkki niin, että se peittää koko pinnan. Kanan tulisi olla uunissa n.40 minuuttia.
Pilko perunat neljään osaan. Valele lohkot ruokaöljyllä ja ripottele päälle Capsin valmismauste.
Anna lohkopottujen olla uunissa noin 25minuuttia (200 astetta)
Tarjoile lämpimänä valkosipulituorejuustolohkareen kera.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea paskaa sitä ihmiset syökin.

Vierailija
2/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika suolaiselta ruualta. Ketsupissa, juustossa ja maustesekoituksessa kaikissa on iso määrä suolaa. Ja kuka syö noin monta perunaa aterialla? Ehkä jos ovat pieniä niin sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä suolainen, mutta kerrankos sitä. Itse en valmista maustesekoitusta käyttänyt, maustoin potut itse, lähinnä valkosipulilla. Oli pakko mielenkiinnosta kokeilla, kun kaikki siellä kommenttiboksissa hehkutti miten ihanaksi kastikkeeksi se ketsuppi muuttuu. Hölmö olin!

ap

Vierailija
4/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella kammottavalta enkä mitenkään usko että noista aineista saa hyvää minkäänlaisen metamorfoosinkaan jälkeen. Teolliselta, esanssiselta ja natriumglutamaattiselta maistuvaa mössöä... Miksei kanaa voi paistaa kirsikkatomaattien, valkosipulin ja vaikka balsamicon kanssa ja laittaa vaikka nokareen ranskankermaa valmiin kanan päälle ja tehdä paahdettuja sitruunaperunoita ja ison kulhon salaattia kaveriksi.

Vierailija
5/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tein ja kuten epäilinkin, ei tarvitse meidän perheessä tehdä toiste. En sitten tiedä, liekö meidän uunissa vikaa, mutta ei se ketsuppi siellä muuksi kuin  kuumaksi ketsupiksi muuttunut.  ;)

Oikeastaan harmitti, että meni hyvät filepihvit pilalle. Kylllä täytyy olla todellinen ketsupin rakastaja, että tuota ruokalajia voi herkuksi kutsua.

Vierailija
6/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on annos testattu kokonaisuudessaan. Hyi, ihan huono olo tuli ja tasan maistui kuumalta ketsupilta. Ei se koostumus juurikaan muuttunut vaikka ohjeen mukaan heinziä käytin. Oletin, että Mrs V olis kulinaristi ja siksi erehdyin. Ja tosiaan valtaisa hehkutus kommenteissa. Mutta yöööökkk. Ketsuppi kuuluu vaan makaronilaatikon päälle vastedeskin.

Vierailija
7/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mä menin testaamaan tuota kommenttien hehkutuksen vuoksi. Tosiaan eipä sen ketsupin maku miksikään muuttunut. Sörsseli oli ihan syötävää, kun sekaan heitti paljon sitä valkosipulituorejuustoa, mutta en kyllä ole toiste tekemässä. Parempiakin ohjeita kanalle löytyy vaikka kuinka.

Vierailija
8/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästiköhän se Hanna pelkät hehkutusviestit läpi? :O

Vierailija
9/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka kuin ruoka, niin täällä haukutaan paskaksi? joskus melkein toivoisi, että tänne tulis pikkuinen nälänhätä, ihmiset oppisivat arvostamaan ruokaa.

Vierailija
10/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan tuorejuusto seivas vähän, kun otti sitä ketsuppia vain vähän ja juustoa sit reilummin. Oma annos kyllä jäi kesken, ei maistunut.

Vierailija
11/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:17"]

Ruoka kuin ruoka, niin täällä haukutaan paskaksi? joskus melkein toivoisi, että tänne tulis pikkuinen nälänhätä, ihmiset oppisivat arvostamaan ruokaa.

[/quote] Se kyllä osoittaa ruuan epäkunnioitusta enemmän että pilaa hyvät kanat järjettömällä määrällä ketsuppia. Idiootti kun olin. :D

Vierailija
12/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:51"]

Kuulostaa todella kammottavalta enkä mitenkään usko että noista aineista saa hyvää minkäänlaisen metamorfoosinkaan jälkeen. Teolliselta, esanssiselta ja natriumglutamaattiselta maistuvaa mössöä... Miksei kanaa voi paistaa kirsikkatomaattien, valkosipulin ja vaikka balsamicon kanssa ja laittaa vaikka nokareen ranskankermaa valmiin kanan päälle ja tehdä paahdettuja sitruunaperunoita ja ison kulhon salaattia kaveriksi.

[/quote] Olis pitänyt uskoa omaa päätäni, mutta 70 ylistysviestiä sai pääni kääntymään. :D

Vierailija
13/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 6 vielä jatkaa,  että  yritin parantaa maistamisen jälkeen ruuan makua ruokakermalla,  että edes joten kuten tuli syötyä, mutta ei se hyvää ollut missään nimessä.

Vierailija
14/14 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:51"]

[/quote]

Toisaalta... tämän viestin kirjoittaja on hillitön läski, mutta voisin olla siis normaalipainoinen tai jopa hoikka jos tekisin ketsuppikanaa tai muuta "valmiilla maustesekoituksella" tuunattuja ruokia. Lautasella jäisivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän