Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sitten odotakkaan yhtä vauvaa, vaan kahta!

Vierailija
27.01.2014 |

Että sellainen uutinen putosi tänään meidän perheeseen :D. Täytyy sanoa että olo on kuin puulla päähän lyödyllä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onnea! :) Onko teillä jo lapsia ennestään, jos niin montako? Onko suvussanne kaksosia ennestään?

Vierailija
2/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaaljon onnea :) Teille on tulossa tupla-ilo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! :) Meillä on yksi lapsi ennestään. Minun suvussani ei ole kaksosia, mutta miehen puolelta löytyy yhdet kaksoset :).

Vierailija
4/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille! Osuisipa samanlainen nakki meidänkin kohdalle :)

Vierailija
5/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Sen verran varoitan, että älä järkyty jos tunteesi heittelevät tyyliin "Voi onnea!" hehkutuksesta "EN mä pärjää kahden vauvan kanssa! Voisikohan sen toisen antaa pois?" oloon. Itse taisin pahimmillani ajatella noita kumpaakin asiaa yhtä aikaa. =D

Kannattaa myös tutustua Suomen monikkoperheet yhdistykseen ja sen toimintaan jo ennalta.=)

Vierailija
6/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:40"]

Onnea!

Sen verran varoitan, että älä järkyty jos tunteesi heittelevät tyyliin "Voi onnea!" hehkutuksesta "EN mä pärjää kahden vauvan kanssa! Voisikohan sen toisen antaa pois?" oloon. Itse taisin pahimmillani ajatella noita kumpaakin asiaa yhtä aikaa. =D

Kannattaa myös tutustua Suomen monikkoperheet yhdistykseen ja sen toimintaan jo ennalta.=)

[/quote]

Kiitos onnitteluista ja varoituksesta :D. Täytyy tosiaan tutustua tuohon Suomen monikkoperheet yhdistykseen!

Vierailija
7/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Itsekin odotin kaksosia, mutta toinen kerkesi mennä jo kesken.

Vierailija
8/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 17:12"]

Onnea! Itsekin odotin kaksosia, mutta toinen kerkesi mennä jo kesken.

[/quote]

Voi, olipa ikävää, olen todella pahoillani. Voimia sinulle, toivottavasti jakossa kaikki menee hyvin.

Vierailija
9/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea, Ap! :) Ihanaa! Hyvää odotusta! :)

Vierailija
10/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! No olipa sulla yllätys sitten! :D missä vaiheessa raskaus on nyt? tietääkö sukupuolia vielä? Paljon jaksamisia! Mitä miehesi kommentoi tähän?

Vierailija
11/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! :) tyttöjä vai poikia? :)

Vierailija
12/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon! :)

t. Kaksonen itsekin

Vierailija
13/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA :)! 

Vierailija
14/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolen kaksoset ei vaikuta siihen tuleeko kaksoset vai ei.Kaksosuus tulee äidin puolen suvusta,näin olen kuullut.

Onneksi olkoon,toivottavasti kaikki menee hyvin=)

Vierailija
15/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan! :)

Vierailija
16/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut <3

Omasta perheestani loytyy paljon kaksosia. Aitini on kaksonen ja hanella on myos yhdet kaksosveljet lisaksi sisarusparvessanikin on yhdet kaksoset joten osasin jollain tasolla "pelata" kaksosten mahdollisuutta raskautta toivoessa.

Yritin vaan ajatella etta se on sitten ihana ihme jos ultrassa paljastuu kaksi sydanta mutta huh helpotus jos siella on vaan yksi..

Raskausoireet oli heti aika kovat, sain hyvin selkean plussan raskaustestiin pari paivaa ennen kuin menkkojen olisi pitanyt edes alkaa. Muutenkin vatsaa alkoi turvottaa ihan heti raskaustestin jalkeen ja kuvotuskin alkoi ihan alkuraskaudessa. Kun kerroin omalle aidilleni naista oireista niin han jo varoitteli kaksosten mahdollisuudesta. No varhaisultrassa kun loydettiin kaksoset niin tunteeni todellakin heitti laidasta laitaan. Mun mies oli ihan seitsamannessa taivaassa, mutta itse kauhistuin ja mietin etta miten ihmeessa me parjataan.

Taytyyhan se myontaa etta pikkuvauva-aika oli tosi raskas, mutta siitakin selvittiin hienosti ja varsinkin kun saatiin paljon apuvoimia sukulaisilta :) Eika se aina valttamatta niin helppoa ole yhdenkaan vauvan kanssa. Vieresta olen seurannut kun oma siskoni sai vauvan, jolla oli sydamen vajaatoimintaa ja usein tuli kriittisia hetkia ensimmaisen vauvavuosien aikana. Nykyaan tilanne on vakaa mutta kylla taytyy sanoa, etta varmasti hanella oli 1000 kertaa hankalampaa vaikka olikin vaan yksi lapsi...

Vierailija
17/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Ja voimia! Mulla on isän puolella kaksosia, esim. isän siskot, mutta isällä tai hänen sisaruksillaan ei ole kaksosia, mutta minullepa tuli. 

Paras ohje jonka olen saanut aikoinaan toiselta kaksosten äidiltä oli, että mene sieltä mistä aita on matalin. Jätä kaikki turha hössötys pois jota ehtii ehkä yhden kanssa tehdä. Uskalla pyytää apua. Facebookissa on hyvä kaksosten ja kolmosten ryhmä josta saa vertaistukea ja hyviä neuvoja :)

Vierailija
18/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tulisipa meille edes se yksi

Vierailija
19/19 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Ja onnea. Meidän ensimmäiset olivat kaksostytöt.

Kyllä kahden kanssa pärjää. Sellaista leikkimäistä läheisyyttä on vähemmän kuin yhden kanssa ja lapset joutuvat oppimaan jonottamisen alkeet jo synnytyslaitoksella, mutta erityinen suhde sisarukseen antaa enemmän kuin tuo ottaa. Se on kolmannelle lapselle kova paikka, kun on aina kaksi vastassa. Kaksoset voivat riidellä kirjaimellisesti verisesti, mutta jos joku muu uhkaa (esim. riitaan puuttuva isä), niin he liittoutuvat salamannopeasti kolmatta vastaan.

Laita isä kanssa hommiin. Itse olen kiitollinen siitä, että tuli kaksoset, koska voi olla että olisin muuten (olen siis isä) jättäytynyt vähemmälle. Kahden kanssa sitä ei voinut ajatellakaan.