Miten voi tarkistaa oman pään täiden varalta?
Löysin lapselta täin (siis yhden vain) ja omaa päätä on siitä asti kutittanut ankarasti. Molempien haivenet on kammattu täikammalla ja laitettu myrkyt. Mutta siis miten voin tarkastaa oman pään, että onko siellä niitä täitä vaiko ei?
Kommentit (5)
Todennäköisesti koulusta tullut, kun juuri ennen joulua tuli koulusta viestiä että pitää joululomalla tarkastaa päät ja hoitaa mahdolliset tartunnat. Viimeksi tarkistin lapsen pään loppiaisena ja silloin en löytänyt mitään ja eilen sitten löysin sen yhden täin.
Ja joo, sillä kammalla olen käynyt omaa kuontaloa, mutta mietin että onko jotain konstia nähdä sitä päänahkaa. Ei kai, mutta kysyn silti.
sheivaa slicksiksi niin näet helposti täit
Kampaa tukka täikammalla siten, että pääsi on pesualtaan yläpuolella "päa alaspäin". Mahdolliset täit ja saivareet putoavat altaaseen, jossa ne erottuvat selvästi valkoista taustaa vasten.
Tätä mietin kuumeisesti minäkin. Saivareethan käskeään jokaisessa lukemassani ohjeessa poistamaan shampoopesun jälkeen käsin. Miten nypit itseltäsi hiuksista mitään pois?
Sillä kammalla. SE on mun käsittääkseni ainoa keino, jolla saa munat ja saivareet päästä irti. Ne kun on siinä hiuksessa kiinni.
Kai olet hoitanut huushollin pesun? Ja tietysti toinen käsittely myöhemmin. Muista myös muistuttaa, että lapsi ei laita hattuja eikä hanskoja toisten kanssa samoihin paikkoihin. Se täi on kuitenkin tullut jostain ja jollain kaverilla voi niitä olla vielä eikä kukaan ole huomannut ja nuo voivat tulla vaikka kuinka monta kertaa uudelleen, jos itse tai joku läheinen ei hoida niitä kunnolla pois.