Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita ärsyttää Erinin biisi “Tule paha tyttö”?

Vierailija
27.01.2014 |

Toivottavasti ei kasvata omaa lastaan laulun sanojen mukaisesti. Joo tiedän, että on karrikoitu sanoitus, mutta jotenkin vaan ärsyttää, että tytöt pitäisi kasvattaa huonosti käyttäytyviksi, että heistä tulisi jotain.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut biisin vasta kerran ja samalla tavalla ymmärrän, että on "liioiteltu", mutta joo, näin punaista. Itse olen kiltti, hiljainen ja ollut hyvä koulussa, myöhemmin menestynyt työssä ja elämässä. Mielellään näkisin oman tyttäreni olevan samanlainen kuin itsekin olen ollut. Ärsytti se biisin 'kiltin tytön' mollaaminen. Taitaa olla vähän päivän sana se, että ei saa olla kiltti ja hiljainen.

Vierailija
2/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen voi käsittää niin, että tytön ei ole pakko olla kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun käsitin koko sanoituksen piikittelyksi niitä kohtaan jotka kasvattavat tyttärensä pahoiksi =0

mun mielestä biisi on ihan helmi!

terveisiä vaan varhaiskasvatuspuolelta...

Vierailija
4/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten on vaan oltava tuollasia pärjätäkseen nykyään..

Vierailija
5/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:40"]

tai sitten on vaan oltava tuollasia pärjätäkseen nykyään..

[/quote]

Ai huonokäytöksisiä, muista piittaamattomia, minä minä-ihmisiä. Toivottavasti ei. Inhoan sellaisia ihmisiä.

Vierailija
6/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 10:39"]

Ja minä kun käsitin koko sanoituksen piikittelyksi niitä kohtaan jotka kasvattavat tyttärensä pahoiksi =0

[/quote]

Näin minäkin olen tulkinnut. Ja tällaisia vanhempiahan oikeasti on, jotka kuvittelevat kasvattavansa pärjääjää, kun kasvattavat röyhkeitä, huonotapaisia, kyynärpäätaktiikalla omansa pois ottavia maailmannapoja. Olivatpa sitten tyttöjä tai poikia.

Vierailija
7/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa turha "biisi". Huonosti lausuttua töksähteleviä lausahduksia. Ja kyllä, mielestäni tässä kritisoitiin enemmänkin "vahvoiksi" kasvattavia. Että vahvuuden nimissä annetaan lasten kasvaa öykkäreiksi, jotka sysäävät syyn toisten niskoille, ja näkevät vikaa vain muissa.

Vierailija
8/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erin ärsyttää.

Vierailija
9/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä laulu se on. Sanat kritisoivat tämän päivän lapsia, aikuisia ja valloillaan olevaa kasvatustyyliä jossa lapset eivät saa eikä kannusteta olemaan lapsia, vaan joutuvat tutustumaan liian aikaisin aikuisten maailmaan. Kuuntelepa, ap, sanat uudelleen :)

Vierailija
10/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, koska en ymmärrä kappaletta. Erin on jo 36, joten ei toi laulu voi kertoa siitä, että joku oikeasti ihannoisi öykkäröintiä. Siinä ois jo joku juttu omasta lapsuudesta jäänyt pahasti hampaankoloon. Joten sen täytyy olla sarkasmia. Mut se vaan ei kuulosta siltä. :D

Vierailija
11/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää kuunnelko, jos ärsyttää.

Vierailija
12/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täällä nyt on tuo metaforien ym. ymmärrys vähän lapsen kengissä. Täällä ei ymmärretä kuin rautalankaa, eikä aina sitäkään. Luettu liian vähän kirjallisuutta ja liikaa seiskapäivää.

Vierailija
13/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin ekan kerran kuultuani, että onpa typerä biisi.

Toisella kerralla tajusin ironian. Tuolla tyylillä kasvattavia vanhempia löytyy joka nurkalta nykyään.

Biisi ei silti kuulu lemppareihini, sillä sen "rakenne" on jotenkin outo. Erinistä tykkään muuten.

Vierailija
14/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun verenpaine nousee aina niissä "sä osaaaaat!"-kiekaisuissa.

Vierailija
15/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Näin minäkin sen olen käsittänyt.

Vierailija
16/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Erinillä on menossa varmaan muutenkin joku myöhäisteinikapina, kun olen kuunnellut hänen muitakin sanoituksiaan.. Kapinoi kaikkea perinteistä vastaan.. "ei koskaan mennä naimisiin" ja "tule paha tyttö" ja sitten se vanha nainen hunningolla jossa varattu nainen käy paneskelemassa toista ym.

Tykkään kyllä biiseistään muuten (melodia on kiva ja Erinin ääni) mutta sanoituksista tosiaan tulee mieleen että on sellainen teinimäinen "mä haluun nyt olla ihan erilainen kuin kaikki muut ja periaatteestakin kapinoin kaikkea perinteistä vastaan!"-fiilis...

Vierailija
17/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tulkitsen biisin kritiikkinä sille, että tytöistä pitää tulla kilttejä ja "pojat on poikia". Eli kärjistetysti potkii vähän näitä kasvatusmetodeja sitä kohtaan, että pojat saa rellestää ja tyttöjen pitää sievästi istua letti päässä ja totella.

Totta kai sanoitus on kärjistetty tahallisesti. Muutenhan se olisi aika pliisu. Ja biisistä voi tosiaan tehdä monia tulkintoja. Se kai on aina hyvän tekstin tarkoitus :)

Omat 3- ja 5 -vuotiaat tytöt tykkäävät biisistä todella paljon. Ja heillä on biisistä varmasti ihan omat tulkintansa... ;)

Vierailija
18/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAUSKA BIISI! =)

..oikeesti. :D

Ei pidä ottaa kaikkee turhan vakavasti.

Vierailija
19/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se biisi missä lässytetään välillä "hei, sä osaat!!" tai jotain vastaavaa? Jos on niin voi että miten paljon vihaan tätä biisiä... Olen kuunnellut pakosta muutaman kerran, mutta jos voin valita niin kanava vaihtuu heti. Jos biisissä onkin joku sanoma, se häviää täysin lässytyksen alle. 

Vierailija
20/24 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se juurikin kerro siitä kuinka nykyään tyttöjä kasvatetaan, eikä suinkaan siitä miten hän haluis. Minusta aivan loistava sanoitus, kun itselläni on 6 vuotias tyttö ja olen huomannut saman asian, että kiltteyttä ja rauhallisia leikkejä ei enää korosteta.