Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko verensokerin heittely aiheuttaa keskenmenon? (PCOS)

Vierailija
27.01.2014 |

Kun pco laisillahan on suurempi riski saada alkuraskauden keskenmeno, niin mihin tämä perustuu? Olen lukenut paljon verensokerista ja sen vaikutuksesta ylipäätään raskautumiseen. Verensokerin heittelyhän voi vaikeuttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä, niin eikö se yhtälailla voi "irroittaa" (eli aiheuttaa keskenmenon) alkion kohdunseinämästä?

Olen keskittynyt nyt proteiinin ja hyvien rasvojen syömiseen, syönyt myös hyviä hiilihydraatteja ja olen nyt raskaana 5+1. Pelkään kovasti keskenmenoa, kuten varmasti moni muukin, mutta erityisesti tuon pco:ni takia. 

Ja eikös lääkärin määräämää Metformiiniakin suostiella syötäväksi rv 12 asti, tätä keskenmenoriskiä pienentämään? Ja tietämättömille tiedoksi, Metformiini on siis diabetes - lääke joka tasaa verensokereita.

Tämmöisiä mietin kun hirveet himot tullu karkkeihin ja muuhun makeaan mutta en uskalla syödä yhtäkään karkiia TAI edes hedelmää kun pelkään keskenmenoa. En ikinä antaisi itselleni anteeksi että syömälläni ruualla aiheutan itselleni keskenmenon.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla