fjällrävenin takit - kokemuksia?
Olen jostain syystä saanut päähäni että haluan fjällrävenin greenland parka w -takin. En siis sitä talviversiota vaan ohuemman. Noita on mielestäni ollut ennen sellaisessa todella herkullisessa oranssin värissä mutta enää en niitä löytänyt :(
Onko kenelläkään kokemusta, onko hintansa (300€) arvoinen? Miten koot menee, nettisivun mittojen perusteella on isoa kokoa.
Kommentit (26)
Up. Nostelen vanhaa ketjua. Kokemuksia fjällrävenin takeista? Erityisesti nuuk-parka, kyla-parka ja naisten greenland winter parka kiinnostavat. Miten kovilla pakkasilla/ missä lämpötiloissa olette noita käyttäneet? Mainitsethan myös takin mallin nimen :)
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:56"]
Up. Nostelen vanhaa ketjua. Kokemuksia fjällrävenin takeista? Erityisesti nuuk-parka, kyla-parka ja naisten greenland winter parka kiinnostavat. Miten kovilla pakkasilla/ missä lämpötiloissa olette noita käyttäneet? Mainitsethan myös takin mallin nimen :)
[/quote]
Minulla on Greenland jacket, joka on siis se lyhyempi versio parkasta, ja se on jo käytössä. Asun ulkomailla jossa ei ole vielä lunta, päivälämpötilat olleet siellä -1 C ja +4 C välillä. Kyseinen takki on lämmin ja minulle hieman liian lämmin jo tuossa -1 C kelissä, etenkin kun kävelee reippaasti. Varsinaista syystakkia minulla ei ole tänä vuonna ollut, joten Greenlandilla mennään ja odotellaan kylmempiä ilmoja...
Mä olen pukenut nyt kolme talvea Nuuk Parkan päälleni eikä vetoketjussa ole ollut mitään ongelmaa. Todellakin siis aktiivikäytössä, sillä käytän sitä koko ajan niin koulussa kuin koiran kanssa lenkilläkin.
Mitään pahaa sanottavaa ei ole. Aion tulevaisuudessa ostaa uuden, kun aika nykyisestä jättää! :)
Ap palasi vielä kiittämään kommenteista! Tuota Nuukia tuntuu olevan monilla, harmi vain kun en itse ole viehättynyt noin muhkeasta takista. Täytyy kyllä kokeilla sitäkin jos niitä vain enää mistään löytyy.
Pelkään tosin, ettei tuo himoitsemani Greenland parka näytä tällainen lyhyen ja (toistaiseksi) pullean naisen päällä hyvältä :( No, siinä tapauksessa osto siirtyy ensi syksyyn kun toivottavasti olen hoikempi ja kun saatavana ehkä olisi taas sitä oranssia takkia. Tällä hetkellä kuvien perusteella tummansininen ja (port)viininpunainen johtaa värivalikoimassa.
Sais vaan sen varastetun takaisin...
Olen jo useamman vuoden miettinyt raaskinko ostaa Nuuk parkan, joten kiitos kommenteista! Ehkä käyn kokeilemassa ja fiilistelemässä sitä...
7 jatkaa, kyllä Greenland on kevyttoppatakki. Minulla se on käytössä keväällä ja syksyllä ja sillä kyllä pärjää pakkasellakin ihan mukavasti, jos alle pukee enemmän. Kannattaa käydä esim. Partioaitassa tai muussa ulkoiluliikkeessä kokeilemassa takkia ja kyselemässä myyjiltä tarkemmin. Se on kuitenkin sen verran kallis ostos, että kannattaa harkita. Mutta jos siihen päädyt, et varmasti kadu :)
Fjällrevenin vetoketjut eivät kestä aktiivikäyttöä. Se on merkin ainoa huono puoli. Muuten ei valittamista.
ei kokemusta Greenlandista, mutta itselläni on Nuuk-parka! Superlämmin, ihana ja laadukas :)!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:13"]
ei kokemusta Greenlandista, mutta itselläni on Nuuk-parka! Superlämmin, ihana ja laadukas :)!
[/quote]
Mullakin, vähänkö paras takki ikinä!! Tällä kokemuksella voisin kyllä hankkia minkä tahansa saman merkkisen takin, jos tarvetta.
Kuulostaa hyvältä! Mites nuo koot?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:27"]
Kuulostaa hyvältä! Mites nuo koot?
[/quote]
Nuuk-parkoissa koot ovat reiluja. Mulla koko S ja menee hyvin, vaikka olen muuten vaatteissa M/L.
Mulla on vuosia sitten ostettu fjellun vuoreton Nip vaellus takki jota ei enää valmisteta. Takki maksoi silloin alessa 170 € ja minusta aika kova hinta vaikka takki onkin vahvaa tekoa. Käyttöä nuo fjellun g1000 kankaiset takit ja housut kyllä kestävät määrättömästi. Mutta en kyllä sinuna maksaisi puuvilla polyesteri kankaansta tehdystä vuorettomasta takista 300 € sillä siinä on ilmaa hinnassa ja paljon.
Minulla on Greenland-parka ja se on ehkä väärän mallinen tällaiselle leveälanteiselle naiselle. Siitä minulla on koko XL ja se saisi olla pyllyn kohdalta hitusen isompi, hartoista ja vatsan kohdalta se on kuitenkin sopiva, jollei jopa löysä. Kun taas Nuuk-parkasta minulla on koko L ja se on juuri oikean kokoinen. Ja on muuten maailman paras takki!! Kertaakaan ei ole tarvinut palella, ei edes kolmenkymmenen asteen pakkasessa. Ostin sen kolme vuotta sitten ja edelleen kuin uusi. Greenland on myös todella kestävän oloinen. Pitäisikin viedä se vahattavaksi. Mielestäni Fjällrävenin takit ovat kyllä hintansa väärti, ne kun kestää vuosia ja vuosia.
hei nro 7, kiitos infosta! kysyisin vielä, että onko tuo greenland sellainen "kevyttoppatakki", eli siinä on jonkinlainen vuori? en halua paksua toppista, sitä ei tule käytettyä niin paljon että.viitsisin siihen panostaa, vaan haluan ohuemman loppusyksy-talvi-alkukevät -takin joka menee kovilla pakkasilla välikerrosten kanssa. ap.
Kuinka lämmin on greenland, siis valkoisella turkisvuorella oleva talvimalli? Pärjääkö talvella, tarkeneeko laskettelurinteessä? Entäpä Nuuk?
Mä ostin ton greenlandin tänä syksynä mut vielä ei ole käyttökokemuksia antaa
Vanha keskustelu, mutta löytyi googlella. Juuri tuo greenland parka kiinnostaisi, mutta onko siitä olemassa joku "välimalli" - ei siis vuoriton eikä sellaisella paksulla valkoisella (?) vuorilla oleva? Muuten kokemuksia takista?