Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koiran hajua mitenkään koirasta pois?

Vierailija
21.10.2020 |

Tykkään koirista ja haluaisinkin jossain vaiheessa oman koiran, mutta ällöttää se useimmille koirille tyypillinen koiran haju.
Toinen inhottava asia on se kun koira nuolee ihoani ja kun tietää miten epäpuhtaita ne on niin yäk...
Tuon ihon nuolemisen kuitenkin kestän kunhan ei naamaa nuole, mutta haju on sellainen että se ällöttää tosi paljon.

Voikohan sille tehdä jotain?
Haluaisin rapsutella ja paijailla koiria, mutta en kestä sitä hajua.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun meidän koira haukottelee tykkään mennä haistelemaan tämän suuta. Sieltä tulee kivat tuoksut

Miksi alapeukutatte? Mielipiteitä on monia.

Ei kukaan alapeukuta sun mielipidettä vaan toimintaasi syöksyä jonkun kitaa haistelemaan tämän haukotellessa.

Sitä paitsi kyseenalaistan sen, että kenenkään hengitys voisi TUOKSUA HYVÄLTÄ. On joko pahanhajuinen hengitys tai hengitys.

Vierailija
42/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihanampaa tuoksua kuin vastasyntynyt vauva ja heti hyvänä kakkosena pieni koiranpentu!

Oma koirani tuoksuu hyvälle, puhtaalle koiralle. Joskus hieman parfyymille, jos se on ollut jonkun ystävättäreni sylissä pitkään. Koirani on niin ihana, että vieraani haluavat aina pitää häntä sylissään meillä ollessaan.

Eräs koiraani ihastunut ystäväni toi sille kerran jouluna oman pikku rasian kaviaaria ja neljänneskilon paahtopastia Stockan Herkusta.

Kun lensin koiran kanssa viime vuonna lomalle Espanjaan, eräs herra halusi lentokentällä lähtöportilla odotellessa taputella koirani pitkän tovin. Siinä ehdittiin kaikenlaista rupatella, kunnes business-luokan matkustajat kutsuttiin koneeseen. No niitä ei ollut kuin tämä herra ja minulla oli takarivin paikka, kuten aikaa koiran kanssa matkustaessa.

Ihme oli suuri, kun portilla minut pysäytettiin ja sanottiin, että paikkani on vaihtunut. Upgreidaus bisnesluokkaan ja tuon herran kanssa samalle riville. Olimme ainoat bisnesluokan matkustajat ja koiranhan tulisi pysyä lentolaukussaan koko matkan ajan, mutta liekö ollut joku platinakorttilainen tämä matkaseuralainen, kun lentoemäntä antoi luvan pitää koiraa sylissä koko matkan ajan - tai siis se herrahenkilö piti.

Oli mieleenpainuva lentomatka! Nyt tällä miehellä on saman rotuinen koira kuin minulla, olen saanut muutaman kuvan häneltä. Ehkä joskus taas kohtaamme lentokentällä koirinemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran ruokavalio vaikuttaa paljon. Kalansyöttäminen ei kannata ja marketin lupat ja sertit voi unohtaa ja hakea eläinkaupasta laadukkaampaa.

Minulla on pystykorvarotuinen koira joka syö lohipohjaista ruokaa eikä haise koskaan.

Veikkaan että sellaiset koirat haisevat joilla on luonnostaan hieman öljyinen turkki, sellaiset taas eivät haise joilla on paksu pohjavilla kuten monilla ns. alkukantaisiin rotuihin olevilla koirilla.

Mulla on ollut useita koiria. Vähiten, jos juuri lainkaan haisi alkukantaista rotua oleva kroatianpaimenkoira.

Vierailija
44/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun meidän koira haukottelee tykkään mennä haistelemaan tämän suuta. Sieltä tulee kivat tuoksut

Miksi alapeukutatte? Mielipiteitä on monia.

Ei kukaan alapeukuta sun mielipidettä vaan toimintaasi syöksyä jonkun kitaa haistelemaan tämän haukotellessa.

Sitä paitsi kyseenalaistan sen, että kenenkään hengitys voisi TUOKSUA HYVÄLTÄ. On joko pahanhajuinen hengitys tai hengitys.

Mitä pahaa siinä on jos meen haistelemaan sitä suuta? Ei koira siitä ole suuttunut.

Vierailija
45/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihanampaa tuoksua kuin vastasyntynyt vauva ja heti hyvänä kakkosena pieni koiranpentu!

Oma koirani tuoksuu hyvälle, puhtaalle koiralle. Joskus hieman parfyymille, jos se on ollut jonkun ystävättäreni sylissä pitkään. Koirani on niin ihana, että vieraani haluavat aina pitää häntä sylissään meillä ollessaan.

Eräs koiraani ihastunut ystäväni toi sille kerran jouluna oman pikku rasian kaviaaria ja neljänneskilon paahtopastia Stockan Herkusta.

Kun lensin koiran kanssa viime vuonna lomalle Espanjaan, eräs herra halusi lentokentällä lähtöportilla odotellessa taputella koirani pitkän tovin. Siinä ehdittiin kaikenlaista rupatella, kunnes business-luokan matkustajat kutsuttiin koneeseen. No niitä ei ollut kuin tämä herra ja minulla oli takarivin paikka, kuten aikaa koiran kanssa matkustaessa.

Ihme oli suuri, kun portilla minut pysäytettiin ja sanottiin, että paikkani on vaihtunut. Upgreidaus bisnesluokkaan ja tuon herran kanssa samalle riville. Olimme ainoat bisnesluokan matkustajat ja koiranhan tulisi pysyä lentolaukussaan koko matkan ajan, mutta liekö ollut joku platinakorttilainen tämä matkaseuralainen, kun lentoemäntä antoi luvan pitää koiraa sylissä koko matkan ajan - tai siis se herrahenkilö piti.

Oli mieleenpainuva lentomatka! Nyt tällä miehellä on saman rotuinen koira kuin minulla, olen saanut muutaman kuvan häneltä. Ehkä joskus taas kohtaamme lentokentällä koirinemme.

Minkö rotuinen? :)

Vierailija
46/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä koiria vihaavia ihmisiä, ihmettelen miksi teillä ylipäätään on koira jos ette pidä sen tuoksusta!

Vierailija
47/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran kanssa kulkiessa saa kyllä extrana huomiota, tuttua varmasti kaikille koiran kanssa syystä tai toisesta julkisilla paikoilla kulkeneille.

Minäkin vien usein ystävien koirille tuliaisia, vaikka ne haiseekin.

Ei tässä mistään koirien dissauksesta ollut kyse, vaikka haju ällöttääkin.

Vierailija
48/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralle on hyvä tehdä kerran tai kahdesti viikossa pesu. Yleensä tämä ei aiheuta mitään, mutta jotkut voivat saada ihottumaa. Tosin tähän auttaa kun käyttää hoitoainetta ennen loppuhuuhtelua. Kosteuttaa sekä turkkia että ihoa.

Vierailija
49/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina nuuskuttelen koirani ihanaa tuoksua, sen päätä ja tassuja. Ennen mulla oli hevonen ja sitä kanssa nuuhkuttelin paljon, se tuoksu oli vaan niin ihana.

Vierailija
50/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä koiria vihaavia ihmisiä, ihmettelen miksi teillä ylipäätään on koira jos ette pidä sen tuoksusta!

Lol ei se ole mitään koirien vihaamista, jos ei pidä niiden tuoksusta.

Minä pidän koirista yhtä paljon kuin hevosistakin, mutta hevoset tuoksuu mun mielestä hyvälle kun taas koirien haju ällöttää.

Vierailija
51/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aina nuuskuttelen koirani ihanaa tuoksua, sen päätä ja tassuja. Ennen mulla oli hevonen ja sitä kanssa nuuhkuttelin paljon, se tuoksu oli vaan niin ihana.

Päässä paras tuoksu

Vierailija
52/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese koiraa säännöllisesti. Koira haisee koiralle aina, kun sen turkki vesisateessa kastuu ja ummehtuu. Ainakin mu Sheltillä näin on. Käytän ahkerasti sadetakkia koiralla ja pesen sitä säännöllisesti. 

Vierailija
53/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirani haisee vain märällä ilmalla. Muuten se tuoksuu ja turkki on sellainen, että "imee" ympäristön tuoksut. Esim. kun koira nukkuu sängyssä tyynylläni, se tuoksuu shampooltani. Koskaan ei haise pahalta ja muutkin sanovat samaa. Riippuu varmasti rodusta, koirani on pieni (ei niin pieni kuin esim. chihu) ja turkki on pöyhkeä, pehmeä, silkkinen, runsaasti hyyyvin ohutta karvaa. 

Vierailija
54/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira kuraantui tänään ulkona ja pesin Elisabeth Ardenin Green Tea- suihkugeelillä. Tuli ihanan pehmeä karva.

Joskus käytän koiran tassujen putsaamiseen baby wipeseja. Jos ne käy vauvan pepulle niin yhtä hyvin koiran tassuille.

Vierailija
55/58 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira karkasi mökillä ja oli käynyt piehtaroimassa lehmänpaskassa. 

Ei haissut vähään aikaan koiralle.

Tässä just se syy miksi en anna koirien nuolla minua eikä varsinkaan naamaani😖

Syövät kadultakin mitä sattuu, kierivät paskassa, nuolevat omaa persettä jne.

Sitten ihmetellään, kun nykyajan penskat ovat allergisia jo itselleenkin. Siedätystä kun ei saa mistään allergeeneitä. Kyllä monen älypuhelimen näytöllä on ihan omia ulosteperäisiä bakteereita vaikka kuinka väittäisi vastaan.

Vierailija
56/58 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että et sovellu koiranomistajaksi jos jotkut hajut häiritsee. Koira kyllä aistii ja ymmärtää jos koira ällöttää sinua ja loukkaantuu siitä. Mun koira on loukkaantuneen näköinen jos sanon häntä haisuliksi ennen kuin vien suihkuun pesulle. Silmät myös saattaa koiralla vetistyä.

No p*skanmarjat, tämä on taas tyypillistä lemmikinomistajan oman lemmikin inhimillistämistä. Moni muovaa lemmikkiään ihmismäisempään suuntaan omassa mielessään. Koiraasi ei kiinnosta lainkaan jos sanot sitä haisuliksi, se ei edes ymmärrä mitä asia tarkoittaa. Toki jos on hoettu haisulia ja sen jälkeen useasti viety jynssäyspesulle, saattaa sana aiheuttaa epämieluisan mielleyhtymän koiralle. Toki koirasi osaa varmaan tanssia ja laulaakin.

T. koiran omistaja jota tympii moni koiran omistaja

Mihinkäs sun huumorintaju on jäänyt? :)

Vierailija
57/58 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako typeryyttä pois AP:sta? Tykkäisin lukea hänen mielenkiintoisia kirjoituksiaan, mutta tuo jatkuva ja päälle tukenkeva tyhmyytensä haittaa.

Vierailija
58/58 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, meillä pestään koira (spanieli) noin kerran kuukaudessa hajusteellisella shampoolla ja kuukauteen se ei tuoksu koiralta juuri ollenkaan. Pahallehan se haisee jos ei koskaan pese ja pidä huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan