Jes! Nyt keksin, miten puhelinkaupustelijoista pääsee eroon. Tekeytymällä tosi tyhmäksi
Juttelin takaisin, mutta en tiennyt mistään mitään ja puhuin vähän kuin lapsi olisi vastaillut. Sitten hän lopulta sanoi, että "et taida ihan itse näitä *** -asioita hoidella". En varmaan, sanoin kepeästi. Hän toivotti hyviä päivänjatkoja ja lopetti puhelun.
Hän luuli siis, että olen joku ihminen, jolla on edunvalvoja tms. Jee! Ihan sama. Ei noiden kanssa jaksa puhua.
Miten te olette päässeet puhelinmyyjistä eroon?
Kommentit (20)
Ei sinun tarvitse edes tekeytyä, jos kerran olet niin tyhmä, että
- et tee suoramarkkinointikieltoa
- jaat puhelinnumeroasi ympäriinsä osallistumalla erilaisiin arvontoihin, kilpailuihin yms.
Se joka jaksaa noin alkaa leikkiä, on kyllä oikeastikin vajaakykyinen. Puhelinmarkkinointikielto päälle, ja niille jotka vielä soittavat, sanoo heti "minulla on markkinointikielto, en halua näitä puheluita, hei hei". Menee noin kaksi sekuntia.
Huomattavasti helpompi (ja fiksumpi) ratkaisu on sanoa ei kiitos ja painaa sitä punaista luuria.
Idiootit, teillä on GDPR oikeus tulla unohdetuksi. Käyttäkää sitä!
Punaista luuria painan kaupustelijoille.
Sähkönmyyjä soitti yhtenä päivänä neljä kertaa, ja kerran soitettiin kuudelta illalla.
En edes vaivaudu vastaamaan, jos ei nimi näy.
Jos on naisääni, niin vaikka esiintymällä kiihkeästi läähättävänä ja koko aika treffeille himoavana ,vonkaavan ja vokottelevana ,kiehnäävänä, limaisena ja ilmaisena setämiehenä joka kyselee koko ajan 'mitä kledjuja sulla on nyt päälläs?' ,
heh,heh...
Uskoisin kyllä,että ainakin tällä konstilla luuri vaikenee aika vikkelään.
Puhelinmarkkinointikielto ollut ainakin 10 vuotta. Vain muutama kaupustelija soittanut tuona aikana.
Pääsin tänään eroon puhelinmyyjästä sanomalla heti alkuun "ei kiitos". Jos tuo ei olisi auttanut, olisin sanonut "ei kiitos, en osta mitään, kiitos hei".
Jos ei ole tuttu soittaja, mä vastaan siihen venäjän kielellä...en osaa suomea😁
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole tuttu soittaja, mä vastaan siihen venäjän kielellä...en osaa suomea😁
Tuo onkin hyvä idea.
Mä alan puhumaan aina ruotsia. Joskus joku on ikävä kyllä osannut myös. 😁
Nopea keino on myös kun sanoo suoraan ettei ole rahaa, lakkaa heti kiinnostamasta myyjähenkilöä.
En käsitä. Ihmisiä ne kaupustelijatkin ovat.
Kuuntelen kaupustelijan ensimmäisen pitkän ja nopean mantran, kunnes keskeytän ja sanon: "minulla ei näin äiti-ihmisenä valitettavasti ole rahaa tuollaiseen, turha tuhlata aikaa enempää, kiitos ja hei". Yleensä saan hyvänpäiväntoivotukset ja positiivisen lopetuksen puhelulle. Ei ole syytä olla vmäinen tai tyhmä.
Jos sanoo jotain odottamatonta puhelinmyyjälle, hänellä menee pasmat sekaisin ja toistaa edellisen edessään olevasta lapusta lukemansa lauseen.
" Ei kiitos, minä en nyt kuitenkaan ole kiinnostunut tarjouksestanne ja toivotan teille vain hyvää päivän jatkoa. Kiitos ja kuulemiin."
Riippuu ihan myyjästä. Kokeneet myyjät osaavat lopettaa itsekin ajoissa ja kokemattomat, jotka toivovat saavansa tuloja, koettavat parhaansa. Ihmisiä hekin ovat. Jos on oikein nuori ja epävarma, mutta asenne hyvä yleensä annan kannustavaa palautetta ja pahoittelen, etten ole hänen kohderyhmäänsä. JOidenkin myyjien kanssa tulee pärpätettyä ummet ja lammet, vaikka en mitään ostakaan.
Yhden puhelinmyyjän kanssa vietettiin varsin hauska viikonloppu ja rellestettiin urakalla. Päätettiin tuosta vain järjestää tapaaminen.
Vain pahalla tuulella ollessani paiskaan luurin korvaan tai lopetan nopeasti, jos en pysty kuuntelemaan.
Puhelinmyyjät voivat olla myös mahdollisuus. Ikinä ei tiedä kuka tulee vastaan ja missä.
Vierailija kirjoitti:
Nopea keino on myös kun sanoo suoraan ettei ole rahaa, lakkaa heti kiinnostamasta myyjähenkilöä.
Mulla tämä ei ole auttanut, vaan myyjä on jatkanut tyrkyttämistä ''kun nyt on niin hyvä tarjous''. Tämä on todella ärsyttävää ja moraalitontakin, koska joku vanhus tai muukin voi painostuksen alla taipua tilaamaan jotain mihin ei olisi varaa.
Eikö olisi helpompaa vain sulkea se luuri.