Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Ylen sivuilla psykologi syyllistää ihmisiä koronatestissä käymisestä

Vierailija
21.10.2020 |

Uutisoinnissa ei enää ole mitään järkeä.

Ensin asiantuntijat ajaa ihmiset maanisesti pesemään käsiä ja käymään koronatestissä pienistäkin oireista. Hoetaan uutisissa, miten joka pieni kurkkukipu voi olla koronan oire.

Ni, sitten kun ihmiset käy niissä testeissä, niin jopa ilmestyy psykologi syklistäkään ihmisiä, että mielenterveytenne on järkkynyt, kun luulette joka oiretta koronaksi.

Nyt järkeä tähän uutisointiin. Ette voi sekä velvoittaa ihmisiä juoksemaan koronatestissä ja lataamaan koronavilkkua että syyllistää heitä siitä.

Ja eu, onneksi ei itse ole tarvinnut käydä testeissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11594369

Vähäinenkin oire saa ihmiset käymään koronatestissä.

No shit, Sherlock, kun joka tuutissa aasiantuntijat hokee, että pieniin oire voi olla koronaa ja patistaa heti testeihin.

Vierailija
2/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ollut pointtina se testeissä laukkaaminen, vaan se, että osa ihmisistä oikeasti PELKÄÄ ihan todella koronaa.

Itsekkin kävin eilen testeissä, mutten missään välissä pelännyt, että minulla olisi korona saati potenut huonoa omatuntoa siitä, jos olen tartuttanut sitä eteenpäin, jos se korona sitten kuitenkin olisi ollut. Tosi epätodennäköistä että tulos olisi positiivinen.

Mutta uskon kyllä, että on niitäkin jotka ihan aidosti pelkää ja näkevät uniakin koronasta jne. Mutta tämä korona-aika on hankalaa etenkin niille, joilla on jo ennestäänkin ollut ongelmia mielenterveyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tämäkö tässä on tavoite? Painostaa median kautta ihmiset käyttäytymään kuin vainoharhaiset. Älkää menkö mökille. Älkää tavatko muita ihmisiä. Ja sitten kun he ohjeiden mukaan istuu kotona ja juoksee koronatestissä ja pesee käsiä joka välissä, aletaan läskiä ihmisille mielenhäiriödiagnooseja.

Vierailija
4/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ollut pointtina se testeissä laukkaaminen, vaan se, että osa ihmisistä oikeasti PELKÄÄ ihan todella koronaa.

Itsekkin kävin eilen testeissä, mutten missään välissä pelännyt, että minulla olisi korona saati potenut huonoa omatuntoa siitä, jos olen tartuttanut sitä eteenpäin, jos se korona sitten kuitenkin olisi ollut. Tosi epätodennäköistä että tulos olisi positiivinen.

Mutta uskon kyllä, että on niitäkin jotka ihan aidosti pelkää ja näkevät uniakin koronasta jne. Mutta tämä korona-aika on hankalaa etenkin niille, joilla on jo ennestäänkin ollut ongelmia mielenterveyden kanssa.

Joillain ihmisillä on syytäkin PELÄTÄ koronaa vaikkapa terveydentilansa vuoksi.

Vierailija
5/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en m7nä ainakaan menisi kotiarestiin, jos ei olisi jokin oire, joka viittaisi, että saattaa olla tartunta. Jos ajattelen, että tartuntaa ei ole, en mene testiinkään.

Oireettomia ei kai Suomessa testata?

Vierailija
6/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syyllistä. Olet ymmärtänyt väärin, ap.

Vierailija
7/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistää? Vai yrittää tuoda järjen ääntä tähän joukkopsykoosiin?

Vierailija
8/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä mikään olevan niin vaikea laji kuin luetun ymmärtäminen...

Psykologi ei syyllistä ketään vaan kertoo havaitsemastaan ilmiöstä.

Siis siitä, että jotkut mielenterveyden häiriöistä (etenkin hypokondriasta) kärsivät saattavat käydä testeissä ilman todellista syytä.

Ja puhuu hyvin ymmärtäväisesti siitä, että pandemiatilanne on mieleltään herkille ihmisille erityisen kova stressin paikka.

Vierailija
9/9 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11594369

Vähäinenkin oire saa ihmiset käymään koronatestissä.

No shit, Sherlock, kun joka tuutissa aasiantuntijat hokee, että pieniin oire voi olla koronaa ja patistaa heti testeihin.

Töistäni tarvitsee saikkulapun jis on pois ja sitä varten on soitettava päivystykseen. Joka kerta ovat määränneet sielt koronatesteihin vaikka kyse on ollut ihan tavallisesta flunssasta ja vatsataudista. Mutta testiin on mentävä jos terveydenhoitaja on sitä mieltä että se on jokaisen otettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän