Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootko sairastanut "ehkä koronan" hiljaisesti?

Vierailija
21.10.2020 |

Eli et käynyt testissä vaan sairastit vaan kotona eristyksissä lievänä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erikoinen kuumetauti maaliskuussa, yhtäkkiä nousi korkeahko kuume ja ruokahalu hävisi täysin muutamaksi päiväksi, vähän myös oksetti, mitään muita oireita ei ollut, ja tämä meni muutamassa päivässä ohi. Todella toivon että olisin jo silloin sairastanut koronan!! Mutta tietää en voi, joten elän varovaisesti.

Vierailija
22/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että oli, olin kipeänä tuossa n. kuukausi sitten, en käynyt testeissä, koska ei ole hajuakaan, miten moiseen edes mennään eikä ole niin tärkeä asia, että olisin viitsinyt selvittää.

En ollut karanteenissa vaan jatkoin elämääni täysin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen näin, mutta se oli tasan vuosi sitten lokakuussa. Osuu hyvin koronan oireet yhteen sen lieväkuumeisen "influenssan" kanssa. Työharjoittelussa eräs tuli kolmen viikon sairastelun jälkeen yhä kipeänä töihin. Oli saanut jonkun pöpön syyslomalta kun kävivät Aasiassa ja heillä oli välilasku Kiinassa paluumatkalla. Sain sen taudin häneltä, iti kahdessa päivässä.

Melko raju jälkioireilu kiusaa vieläkin, mm. Hajuaistin kanssa on ongelmia ja olen ihan rapakunnossa, happi loppuu lyhyelläkin kävelyllä.

Vierailija
24/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. En ole testeihin asti päässyt, vaikka luonnollisesti olen ollut terveydenhuoltoon yhteydessä. Olisin mennyt testeihin kolme kertaa jos sellainen mahdollisuus olisi suotu.

Vierailija
25/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työharjoittelussa eräs tuli kolmen viikon sairastelun jälkeen yhä kipeänä töihin. Oli saanut jonkun pöpön syyslomalta kun kävivät Aasiassa ja heillä oli välilasku Kiinassa paluumatkalla.

Korona ei tartu kuin muutaman päivän ajan taudin alussa.

Lapset voivat tartuttaa influenssaa viikkojen ajan, mutta se onkin pirun sitkeä virus.

Vierailija
26/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, viides flunssa kevään jälkeen. Keväällä oli joku tosi omituinen, silloin en päässyt testeihin. Kesti seitsemän viikkoa. Ensin pari viikkoa lämmöt 35 tuntumassa (oli muuten aivan hirveä olo), hengenahdistus niin paha että monta kertaa mietin pärjääkö kotona. Sitten jäi lievemmät oireet ja pieni kuumeilu viideksi viikoksi. Olin tulla hulluksi.

Sen jälkeen neljä perus flunssaa, osassa olen käynyt testeissä, osassa ollut vain etätöissä. Ja olen käyttänyt maskia ja pessyt käsiä ja käyttänyt käsidesiä ja syönyt vitamiineja ja silti tarttuu kaikki mikä liikkuu.

Vierailija
27/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että oli, olin kipeänä tuossa n. kuukausi sitten, en käynyt testeissä, koska ei ole hajuakaan, miten moiseen edes mennään eikä ole niin tärkeä asia, että olisin viitsinyt selvittää.

En ollut karanteenissa vaan jatkoin elämääni täysin normaalisti.

Ja vuoden idiootti -palkinnon saaja on selvinnyt!

Vierailija
28/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon sairastaneeni koronan keväällä. En päässyt testiin, enkä joutunut sairaalaan, vaan sairastin kotona. Jouduin olemaan sairaslomalla n 2 kk, sillä sain viruskeuhkokuumeen, joka ei meinannut parantua, eli lääkärissä kävin sen vuoksi.

Vierailija
29/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolmen päivän flunssa tossa muutamia viikkoja sitten, en käynyt testeissä kun ei ollut mitään erityisiä oireita.

Vierailija
30/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastin joulukuussa viimeksi. Viikon ajan sahaava kuume n. 38astetta, lihaskipua, järkyttävää pääkipua ja 3 viikkoa kestänyt yskä. Keuhkot oli kovilla ja vasta maaliskuulla alkoi tuntua siltä että koko keuhkojen kapasiteetti oli taas käytössä. Jäi talvella hiihtämiset tosi vähiin kun ei pakkasella keuhkot kestäneet rasitusta.

En tiedä oliko koronaa vai ei mutta kesällä altistuin koronalle työpaikalla. 2 muuta samassa tilassa ollutta sai tartunnan, minä olin ainoa joka ei saanut.

31/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa oli niin outoja oireita, että arvelin sairastaneeni koronan. Silloin ei päässyt testiin.

Minulla oli kurkku kipeä, ripuli, päänsärkyä, kova väsymys ja jäätävä ja polttava tunne keuhkojen alueella. Se säteili käsiin ja selkään asti. Kärsin joskus närästyksestä, mutta tuo oli erilaista. Ihmettelin jo viikkoa ennen muita oireita outoa kylmää kihelmöintiä suun ympärillä ja käsivarsien iholla. Olin kunnon flunssassa pari viikkoa ennen tuota, joten ehkä se oli joku jälkitauti.

Nyt syksyllä oli äkillisesti alkanut korkea kuume, lihaskipua, päänsärkyä ja ripuli. Kävin testissä, mutta ei ollut koronaa.

Vierailija
32/32 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kaksi "korona-oiretta" jo usean vuoden ajan. Joka aamu yskää, välillä päivälläkin, ja aina ripuli. Minulla on varmaan korona kroonistunut jo vuosia sitten, eikä kukaan edes tiedä, että minä olen se todellinen patient zero, ja että kaikki alkoikin Suomesta jo vuosia sitten. 

Mulla sama tilanne. Kauhea kröhä joka aamu, kun seisoin parvekkeella tupakalla. Polttamisen lopettamisen jälkeen koronaoireetin hävisivät saman tien. Eipä olisi uskonut.