Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on sekaisin! Muuttakaa, kuka voi.

Vierailija
24.01.2014 |

Kauhulla ja samalla masentuneena kuuntelen tuttavieni juttuja päiväkodeista ja kouluista. Lapset päiväkodeissa ihan sekaisin, väkivaltaisia, ei mitään kuria (syy on vanhempien toki, kun ei välitetä pitää kuria. Ja lisäksi eihän meidän lapset). Eroperheitä paljon ja tämä todellakin vaikuttaa lasten käyttäytymiseen. Varsinkin eron alkuvaiheessa. Erotaan, kun vähän toinen tympii. Ja vaikka kuinka vakuutellaan, niin kyllä se vaan näkyy näiden työntekijöiden mukaan selkeästi lasten käytöksessä. Ryhmät aivan ylisuuria. Miettivätköhän vanhemmat yhtään, millaisissa oloissa lapsiaan pitävät päivät. Tuntuu, että suuren osan ei olisi kannattanut lisääntyä ollenkaan tässä maassa. Niin luokatonta sakkia.

Kouluissa sama juttu tietenkin. Ei mitään rajoja, käytöstapoja ja kuria. Karseaa menoa. Väitetään vastaan, ei tehdä läksyjä, mennään nukkumaan milloin sattuu, lorvitaan koneella jne. Nämä kaikki tietenkin lasten vika. Opettajat aivan ihmeissään, kuinka vanhemmat päälle päsmäröivät ja asettuvat opettajaa vastaan. Kun EI MEIDÄN lapsi ja sillä on oikeus!

Olen itse vielä melko nuori ja jo silloin kun itse olin teini-ikäinen meno oli aika villiä. Nyt alkaa meidän 80- ja 90-luvun kasvattien lapset tulla päiväkoti ja kouluikään. Luulen, että perimmäinen syy ovat suuret ikäluokat, jotka murskasivat kaikki käytötavat, kunnioituksen vanhempia kohtaan ja aloittivat vapaan kasvatuksen.

Työpaikoilla meno kiristyy. Väkeä vähennetään, pääkaupunkiseudulla mamuja huonolla kielitaidolla tai jopa kielitaidottomina töissä, laskevat pienipalkkaisten palkkatasoa vielä lisää. 

Pienipalkkainen (kuten minä) ei todellakaan elä ainakaan Helsingissä. Vuokrat mitä sattuu, asuntoa turha yrittääkään ostaa. Maahanmuuttajille riittää kyllä asuntoja ja sossusta rahaa. Ällöttää tällaiset lorvijat toisten rahoilla.

No olipa sekava kirjoitus, mutta pointtina se, että suosittelen harkitsemaan muuttamista johonkin muuhun maahan, jos vain voi. Tämä Suomi on menossa aivan päin seinää ja kovaa. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:16"]

No olipa sekava kirjoitus

[/quote]

Ei pelkästään kirjoitus, itse olet näemmä sekaisin kuin seinäkello. Ota lääkkeesi.

Vierailija
2/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kannattaa muuttaa Helsingistä muualle Suomeen, vähän pienemmille paikkakunnnille, joissa vielä on inhimillisen kokoisia kouluja ja päiväkoteja, ja jossa kaikki tuntee kaikki ja siksi ei voi elää kuin ellun kanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin maahan ajattelit mennä? MIhin maahan minun pitäisi mennä, missä asiat ovat hyvin ja pysyvät myös sellaisina? Onko siell töitä ja sosiaaliturva meille mamuille sitten?

Vierailija
4/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet ap, mutta muutto Suomesta tuskin auttaa, meno maailmalla on samanlaista ja vielä hurjempaa.

Ehkä tosiaan muutto maalle on paras idea, ja äänestäminen sellaisia puolueita, jotka ajattelevat Suomen etua.

Vierailija
5/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:21"]

Mihin maahan ajattelit mennä? MIhin maahan minun pitäisi mennä, missä asiat ovat hyvin ja pysyvät myös sellaisina? Onko siell töitä ja sosiaaliturva meille mamuille sitten?

[/quote]

No vaikka Sveitsi, johon helppo muuttaa suomalaisen.

Ja jos parempi koulutus, niin Australia, Uusi-Seelanti tai Japani.

Vierailija
6/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ajattelin paluumuuttaa Suomeen, kun Suomessa on niin hyvät koulut. Onko meno nyt tosiaan niin hurjaa?

Vierailija
7/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yhtään perillä siitä miten vaikeata on saada edes oleskelulupaa jonnekin Australiaan saati työlupaa? Taidat olla aika vauhti päällä tai siidereissäsi, kun touhotat ihan sfääreissä vailla minkäänlaista tietoa realiteeteista.

Vierailija
8/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:21"]

[/quote]

No vaikka Sveitsi, johon helppo muuttaa suomalaisen.

[/quote]

Harvempi suomalainen puhuu sujuvaa saksaa (ja vielä vähemmän sveitsinsaksaa) joita täytyy osata jos haluaa työpaikan. (Tietyillä alueilla täytyy tietty osata ranskaa tai italiaa jos haluaa töitä).

Vierailija
9/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:32"]

Ja minä ajattelin paluumuuttaa Suomeen, kun Suomessa on niin hyvät koulut. Onko meno nyt tosiaan niin hurjaa?

[/quote]

Ei muuta kuin ap:n päässä.

Vierailija
10/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:33"]

Oletko yhtään perillä siitä miten vaikeata on saada edes oleskelulupaa jonnekin Australiaan saati työlupaa? Taidat olla aika vauhti päällä tai siidereissäsi, kun touhotat ihan sfääreissä vailla minkäänlaista tietoa realiteeteista.

[/quote]

Nimenomaan. Mutta tuosta aloituksesta tosiaan huomaa ettei ole ap:llä ihan kaikki kunnossa.

Vierailija
11/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tulee luonnonsuojelualue!

Vierailija
12/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kirjoitinkin JOS ON KOULUTUSTA. En kai nyt niin tyhmä sentään ole, että sinne kuka tahansa (kuten minä amiksena) pääsee.

-ap

Vierailija
13/13 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:36"]

[/quote]

Nimenomaan. Mutta tuosta aloituksesta tosiaan huomaa ettei ole ap:llä ihan kaikki kunnossa.

[/quote]

Joo kirjoitin kyllä tunnepuuskassani tuon kirjoituksen.

Mutta päiväkodin ja koulun osalta joko minä olen päästäni vialla tai sitten ne tuttuni ovat hulluja. Tunnen useita opettajia, lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia. Kaikki kertovat samaa virttä. Olivat sitten töissä Helsingissä tai pienemmässä kaupungissa. Taidan kuitenkin uskoa heitä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi