Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Aspergereille yleistä että heillä on vain muutama hyvä ystävä?

Vierailija
21.10.2020 |

Ja muutenkin ovat valikoivia ystävyyssuhteissaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla läheisimmät suhteet ovat verkossa. Tapaan ihmisiä (muita kuin perhettä) irl ehkä kerran neljässä kuukaudessa - jos silloinkaan.

Edit: Ja tähän vielä erittäin epäkorrekti lisäys: perhe ja sukulaiset eivät ole minulle läheisiä.

Ei minullekaan verisiteet mitään merkitse jos sitä tarkoitit. Ei kyllä tosin ”perhekään”, sehän on kuin yhteisö.

Vierailija
22/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikilla muutenkaan ole laumoittain "hyviä ystäviä".

No, itse olen ollut aina jotenkin ulkopuolinen, ei ole sellsista kaveriporulkaa koskaan ollut ympärillä.

Iän myötäbolen saanut pari ystävää ja muutaman harrastuskaverin.

Mutta juu, sellainen ajatus, että vaikka kaveriporukka järjestää yllätyssynttärit tms. on aika kaukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assilla ei todennäköisesti ole yhtään ystävää, omaa perhettä ja lähisukua lukuunottamatta.

Vierailija
24/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina luullut, että suurimmalla osalla ihmisistä on vain muutama hyvä ystävä. Tuttavia (naapurit, kavereitten kaverit ja sukulaiset) ja erilaiseen tekemiseen, (työ, harrastus) liittyviä kavereita sitten vaihtelevasti elämäntilanteen mukaan. 

Hyvänä ystävänä pidän niitä, jotka ovat mukana elämässä syvemmällä tasolla, eli ne joille voin vaikka laittaa viestin tai soittaa ilman sen kummenpaa asiaa, ja jotka tietävät elämästäni myös niitä asioita, joita en jaa somessa.  Mietin, että jos ihmisellä on vaikka kymmenen hyvää ystävää, niin miten kaikille riittää aikaa? 

Minulla on kymmenen hyvää ystävää, eli ihmisiä joiden kanssa voi puhua mistä vaan, ja ollaan tuettu toisiamme puolin ja toisin. Kaikki kuitenkin aika introvertteja, eli näemme aika harvoin ja se on toiminut hyvin jo vuosien ajan. Ystäviä on kiva tuolloin nähdäkin. Asun yksin, joten aikaa ei mene miehen tai lasten kaitsemiseen. :)

En ole asperger, mutta ystävyys on ystävysten näköistä eli sitä voi olla monenlaista.

N43

Vierailija
25/25 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemallani aspergerpiirteisellä miehellä on nuoruusvuosista asti ollut kolme ystävää. Heitä tapaa pari kolme kertaa vuodessa. On kyllä hyvin valikoiva seuransa suhteen, ei todellakaan "tule toimeen kaikkien kanssa" kuten työhaastattelussa tavataan sanoa. 

En tiedä olenko asbeger, testin mukaan en. Mutta piirteet sopii, koen itseni erilaiseksi ja minulla tosiaan on samanlaiset ystävät.

Tulen kuitenkin töissä kaikkien kanssa toimeen. Olen hyvin diplomaattinen ja reilu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän