Annika Metsäketo bailasi 17-vuotiaana useiden ulkomaisten yhtyeiden takahuoneissa
https://www.is.fi/musiikki/art-2000006676070.html
Fanittaminen oli kuitenkin kilttiä. Metsäketo kavereineen erottui muista bändäreistä.
– Me nähtiin mitä ne touhuu ja osittain heidän takia myös meistä luultiin, että me jaetaan siellä toosaamme tuon tuosta. Usein puhuttiin bändin jätkien kanssa, ja ne sanoi: ”vitsi kun on kiva, että ette oo semmosii kuin mimmit yleensä, näitä groupie-tyyppejä”.
Eli kaikki muut tytöt jakoivat minkä ehtivät, mutta meidän Annika vain jutteli. Uskokoon ken tahtoo.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy miksi minun on hyvin vaikea suhtautua naisten musiikinkuunteluun vakavasti. Mies kuuntelee musiikkia musiikin vuoksi, koska pitää siitä. Nainen, koska sen esitää hyvännäköinen mies jonka kanssa tämä haluaisi sänkyyn.
Älä yleistä.
Itse tykkään esim. George Michaelin ja James Brownin musiikista. Olisinko halunnut heidän kanssaan sänkyyn? En mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi syy miksi minun on hyvin vaikea suhtautua naisten musiikinkuunteluun vakavasti. Mies kuuntelee musiikkia musiikin vuoksi, koska pitää siitä. Nainen, koska sen esitää hyvännäköinen mies jonka kanssa tämä haluaisi sänkyyn.
Jännä. Mä nimenomaan en halua tietää, miltä kuuntelemani muusikot näyttävät. Ensinnäkään ei kiinnosta, toiseksi, en halua sotkea niiden persoonia siihen musiikkiin. Nautin musiikista nimenomaan musiikkina, en artisteina. Vältän viihde"uutis"otsikoidenkin lukemista, koska en halua tietää mitään.
Hyvin pätee sanonta "I liked music better when ugly people were allowed to do it".
Vierailija kirjoitti:
Noinkohan olisi Robinista tullut suosittua jos ne samat biisit olisi esittänyt yhtä laulutaitoinen, mutta läski finninaama?
Pojat kerto että neki käy vuosittain aina Pattayalla soi 7&8:lla juttelemassa paikallisille tytöille.
Ois kiva koklaa rokkarin munaa. Nam
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Annikan isä?
Tomi?
EIks Annikan ja Tommin isä ollut se murjaanien kuningas? Vai oliks se peppi pitkätossun iskä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Annikan isä?
Tomi?EIks Annikan ja Tommin isä ollut se murjaanien kuningas? Vai oliks se peppi pitkätossun iskä?
Eikös Pepillä ja Tossavaisella ollut sama isä?
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Voithan sä testiksi keskustella naisen kanssa musiikista. Aika pian siinä käy ilmi, kumpi naiselle on se juttu, musiikki vai sen esittäjä.
Vieläkö akat paheksuu kun toiset päässyt nauttimaan elosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan seuraavan tapauksen aina. Joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa Metallican konsertissa Helsingissä yksi nuori nainen, joka oli varmasti yli 16 mutta ei välttämättä edes 18, kertoi, että oli päässyt Metallican keikoilla silloin lavan edessä olleeseen "mosh pit"iin koska oli ottanut sui hin roudarilta.
Mua oksettaa tämä tarina vieläkin. Miten roudarit ja muusikot silloin kyykyttivät ja nöyryyttivät nuoria naisia. Kuinkahan moni tyttö oli tehnyt saman sille samalle roudarille. Palkintona paikka moshpitissä tai passi takahuoneelle. Yök yök yök. Se oli oikeasti kuvottavaa menoa.
Itseäni ihmetyttää miten näitä miehiä ei haittaa se ettei tyttö oikeasti halua sitä tehdä, erityisesti noiden roudareiden kohdalla, miten voi nauttia sellaisesta?
Itseäni ihmetyttää miten näihin tuntuu aina vaan riittävän vapaaehtoisia tyttöjä/naisia. Että onko se suihinotto tai pikaisten antaminen niin vastenmielistä sittenkään kun sitä niin helposti tehdään? Vai kuinka suurta se fanitus jotain vain mediasta tietämäänsä julkisuuskuvaa kohtaan oikein voi olla, että ollaan valmiita tekemään mitä tahansa, jotta pääsisi vähän lähemmäs?
Kyseessä on valta-aseman väärinkäyttö ja manipulointi. Ne alaikäiset tai nuoret naiset päätyvät näihin tilanteisiin, koska heille valehdellaan, heitä manipuloidaan ja heitä painostetaan, jopa pakotetaan. Tiedän tästä aiheesta liikaa, enkä haluaisi tietää. Monet miehet käyttävät myös hyväkseen naisen tai tytön humalatilaa. Koko ilmiö on täysin kuvottava.
Rokkareille nuoret naiset bäkkärillä olivat vain pimppejä ja suita. Ei heillä ollut muuta tarkoitusta. Itse tietenkin kuvittelevat käyneensä kovinkin henkeviä keskusteluja vaikka olikin molo suussa suurimman osan aikaa. Aika kultaa muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa.
Voithan sä testiksi keskustella naisen kanssa musiikista. Aika pian siinä käy ilmi, kumpi naiselle on se juttu, musiikki vai sen esittäjä.
Kyllä mulle ainakin myös esittäjä merkkaa paljon jos hän on taitava muusikko. En valitettavasti ole asiantuntija joka osaisi keskustella kitaransoitosta vaikka nautinkin siitä korvillani. Tykkään musasta ja mulla on suosikkimuusikoita, en osaa silti keskustella siitä musiikista muuta kuin että tykkään siitä. En silti ikinä menisi mihinkään bäkkärille viihdyttäjäksi, ei muutenkaan kiinnostaisi edes tavata lempparimuusikoita. En ole koskaan ollut kiinnostunut mistään nimmareista tai muusta sellaisesta. Mulle riittää se musan kuuntelu ja fiilistely, etenkin livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan seuraavan tapauksen aina. Joskus 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa Metallican konsertissa Helsingissä yksi nuori nainen, joka oli varmasti yli 16 mutta ei välttämättä edes 18, kertoi, että oli päässyt Metallican keikoilla silloin lavan edessä olleeseen "mosh pit"iin koska oli ottanut sui hin roudarilta.
Mua oksettaa tämä tarina vieläkin. Miten roudarit ja muusikot silloin kyykyttivät ja nöyryyttivät nuoria naisia. Kuinkahan moni tyttö oli tehnyt saman sille samalle roudarille. Palkintona paikka moshpitissä tai passi takahuoneelle. Yök yök yök. Se oli oikeasti kuvottavaa menoa.
Itseäni ihmetyttää miten näitä miehiä ei haittaa se ettei tyttö oikeasti halua sitä tehdä, erityisesti noiden roudareiden kohdalla, miten voi nauttia sellaisesta?
Itseäni ihmetyttää miten näihin tuntuu aina vaan riittävän vapaaehtoisia tyttöjä/naisia. Että onko se suihinotto tai pikaisten antaminen niin vastenmielistä sittenkään kun sitä niin helposti tehdään? Vai kuinka suurta se fanitus jotain vain mediasta tietämäänsä julkisuuskuvaa kohtaan oikein voi olla, että ollaan valmiita tekemään mitä tahansa, jotta pääsisi vähän lähemmäs?
Kyseessä on valta-aseman väärinkäyttö ja manipulointi. Ne alaikäiset tai nuoret naiset päätyvät näihin tilanteisiin, koska heille valehdellaan, heitä manipuloidaan ja heitä painostetaan, jopa pakotetaan. Tiedän tästä aiheesta liikaa, enkä haluaisi tietää. Monet miehet käyttävät myös hyväkseen naisen tai tytön humalatilaa. Koko ilmiö on täysin kuvottava.
Naisillahan ei koskaan ole mitään osuutta tässä? Nuoret naiset ovat niin puhtoisen viattomia, että he eivät voi kuvitellakaan, että takahuoneessa joku voisi halutua seksiä? Eihän kukaan voi sellaista arvata!
Mutta semmoinenkin sanonta on, että tangoon tarvitaan kaksi...
Metsäkedot on epäseksikkään näköisiä, naisekas mies ja miehekäs nainen.
Ukko38 kirjoitti:
Jos minä olisin rokkitähti, niin ehdottomasti haluaisin muuten vaan hengailla alaikäisen mimmin kanssa ja juoda teetä.
Meillä olisi varmasti niin paljon keskusteltavaa.
Jep, suomalainen w_t-typy tankeroenglannilla peruskoulupohjalta vääntää niin henkeviä keskusteluja tuntitolkulla. Kun on ihan erilainen kuin ne muut håråfanit.
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Mun yksi kaveri oli kova bändäri aikanaan ja kertoi usein nähneensä Annikaa niissä hommissa myös. Heille tuli jopa tappelu jostain miehestä, en muista kenestä. Eli ei ollut todelllakaan viatonta. Hirveä bitch oli kuulemma tämä Annika, tosin ei se kaverinikaan mikään enkeli ollut.
Eiköhän meillä kaikilla ole ollut tutuissa tai tuttujen tutuissa näitä bändäreitä. Ja tiedetään, miten homma menee. Mun luokkakaveri lukiosta harrasti näitä touhuja ja kertoi meille muille, miten heidän viikonloput menee "harrastuksensa" parissa. Tyttö pukeutui koulussakin kuin alan ammattilainen. Muistan kuinka me muut mietittiin, miten nämä viitsivät touhuta 30-40-vuotiaiden setien kanssa.
Yläasteella (80 luvulla) tapailin pari kertaa kovaa "rokkimimmiä" -onneksi homma loppui lyhyeen. Näin hänet usein eri bändien mukana. "Seurusteli" kolmikymppisten soittajien kanssa ja tyttö itse oli tuohon aikaan 14-15 vuotias. Tuntui kyllä oudolta, kun hän tuli keikkapaikalla vastaan erään kuuluisuuden kanssa kädet toistensa vyötäröillä. Menivät takahuoneeseen ja myöhemmin yöllä keikkabussiin. Itse olin tuolloin 16-17 vuotias. Kolmikymppinen umpikänninen soittaja ja tyttö oli vetänyt ties mitä aineita.
Nykyisin olen kahden teinin isä. Kun luin tämän Metsäkedon jutun, niin kyllä v***tti todella paljon. Halusiko hän omalla esimerkillä kannustaa alaikäisiä tyttöjä karkaamaan kotoa ja menemään bändien takahuoneisiin? Metsäketo on vastuuton idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isän suhtautuminen kertoo kaiken. Ei edes kätellyt hississä.
Kohtalaisen moni isukki olisi tuossa tilanteessa kopauttanut käkättimeen ja potkaissut vielä munille lähtiessään.
Annikan takki oli sen HOTELLIHUONEESSA.
Takki? Ja pikkuhousut ja rintsikat ihan vahingossa sattui unohtumaan sinne myös. Eihän niitä tarvita, kun keskustellaan viattomasti henkeviä.. yöllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisillahan ei koskaan ole mitään osuutta tässä? Nuoret naiset ovat niin puhtoisen viattomia, että he eivät voi kuvitellakaan, että takahuoneessa joku voisi halutua seksiä? Eihän kukaan voi sellaista arvata!
Mutta semmoinenkin sanonta on, että tangoon tarvitaan kaksi...
Tuo sanonta ”tangoon tarvitaan kaksi”, sopii ehkä paremmin sellaiseen tilanteeseen, joissa on kaksi tasavertaista ihmistä. Teini-ikäisen manipulointia ei voi puolustella sanomalla, että tangoon tarvitaan kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika sairasta hyväksikäyttöä. Kuka toivoisi oman tyttärensä tuollaiseen seuraan?
Metsäkedon mielestä se on hienoa ja voimaannuttavaa. Kannustaa esimerkillään nuoria tekemään samoin. Eihän siellä takahuonessa mitään tapahdu...
Onko Kaija Koon bäckärillä jono adoniksia?