Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMENTERHOJEN MAANANTAI***

24.07.2006 |

[color=blue] Heips kaikille pitkästä aikaa! Palailin töihin lomilta ja nyt meinaan mennä lukemaan teidän viime viikon kuulumisia heti kun ennätän! Toivottavasti viikko on ollut mukava kaikilla!

Eilen oli gallupia siitä, että kysytäänkö kumpi on tulossa. Kyllä sen verran uteliaita ollaan että meinataan sitten 4d-ultrassa kysäistä jos vaavi suostuu sen näyttämään.

Esikko antoi vauvalle jo lempinimen, Ruu. Ihan kiva juttu koska itse en onnistu koskaan keksimään tulokkaalle tekonimeä.

Maha on aika iso jo ja iltaisin liikkeet tuntuu selvästi kun köllöttelee selällään kaikessa rauhassa.

Palailen vielä myöhemmin kertomaan lomakuulumisia. Nyt töiden pariin!

Kataya ja Ruu 14+6

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille,

mulla alkaa nyt loman toinen viikko. Ihanaa olla lasten kanssa kotona ;) Ei tartte aamulla herättää lapsia, vaan saavat nousta ihan omaan tahtiinsa ja aloittaa aamun omalla rauhallisella leikillään/touhuillaan.

(.) vointi ok. Välillä ihan tosi kivuliaita liitoskipuja tai muuta vastaavaa, ja jos menee lattialle lasten kanssa leikkimään, niin voi olla aika varma, että sieltä ylöspääseminen selkäkivun takia ei ole mitään helppoa. Mutta toistaiseksi on selvitty.. Iskiaskivut mua on vaivannut jo aikanaan tuota toistakin odottaessa ja luulen, että tässä kolmannessa ovat (tulevat olemaan) vielä pahemmat, mutta toivottavasti jotenkin niiden kanssa selviän.

Me löydettiin se oma koti meille, jota on etsitty. Muutto elokuussa, musta on tosi ihanaa päästä omakotitaloon ja saada enemmän tilaa ympärille ja erityisesti omaa pihaa, kun tässä rivitalossa ei paljon omaa pihaa/rauhaa ole. Ja naapurit on varmaan jo aika raivona tähän meidän lasten kovaäänisyyteen. Kyllähän siellä omakotitalossakin naapurit on siinä lähellä, mutta tuntuu, että silti se on eri asia, kun oma piha on oma piha.

Tuntuu, että tämä vaihe raskaudesta on rankin.. Kun tuntuu, ettei tiedä, että onko vaavilla kaikki hyvin, kun neuvolaakaan ei ole moneen viikkoon ja liikkeitäkään ei vielä säännöllisesti tunnu. Mutta kun oireet on ja pysyy ja olo on muutenkin ihan ok, niin kai se on vaan luotettava siihen, että vaavi kasvaa masussa normaalisti ja että kaikki siellä on hyvin. Kyllä mä iltaisin tunnen aina liikkeitäkin, kun noi lapset nukkuu ja saa ihan rauhassa kuunnella ja tunnustella liikkeitä. Joten odotellaan vaan kahden viikon päästä olevaa neuvolaa ja jos niitä liikkeitä alkaisi tuntumaan jo säännöllisemmin, kun kyse on kuitenkin kolmannesta raskaudesta ja viikkojakin on jo aika paljon.

Mutta nyt aamupalaa lapsille laittamaan.

-äitiliini78 ja masukki 16+6

Vierailija
2/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa viikonloppuna tullut taas tekstiä. meillä oli lauantaina mun veljen häät ja sit eilinen meni nukkuessa, kun venähti edellinen yö. mentiin nukkuun varmaan joskus puol neljän aikaan yöllä, herättiin kasilta. sit yheltätoista nukahdettiin ekoille päikkäreille reiluks tunniks, sit syötiin ja sit toisille päikkäreille kahden maissa kahdeks ja puoleks tunniks. ja kyllähän sen tietää kuinka hömelö-olo tollasina päivinä on kun vaan nukkuu... *tööt*

(.) ei edelleenkään niin mitään...mut kyllä tuolla juhlissakin moni puhu et kun on liikkeet alkanut tuntua vasta joskus 20+ viikoilla.

aiemmin aiheena olleeseen himo-galluppiin pakko kommentoida: meillä ollut vähän hiljaisempaa viime aikoina (meillä kerta viikossa hiljaista), ja sekin lähinnä miehen kovalla " vonkaamisella" . no, nyt kun tuolta häistä kotiuduttiin, nyt yllätin sen " housut kinttuun" . eli mies oli aattellu, et kun toi viikko-kiintiö oli täynnä, niin nukkuun vaan kun kotiin päästään. ite taas tein jo viime viikolla pikkuisia suunnitelmia tälle varalle ja kyllähän tuo mies sit oli ensin ihan pihalla, mut sit kyllä oikein hyvin mukana;) eli josko ne fiilikset tästä lähtis nousuun...

tau: mulla toi ensiapu-kurssi käyty ihan koulutuksen puolesta. tosin siitä on jo vähän aikaa eli ei taida kortti olla enää voimassa. ei oo tullut vastaan tilanteita joissa joutuis käyttään " taitoja" enka kyllä tiedä miten reagoisin.

murjaani: myös meillä tarjotaan vaan yks ultra. töihin paluun jälkeen soittelen aikaa yksityiselle rakenneultraan.

nasu: tuollain uunissa tehtynä kanan ja riisin saa kyllä niin helposti! :) mulla ainakin muuten riisit palaa pohjaan tj, ja tuossa ne saavat hyvät mausteetkin suoraan kanoista. töissä oon oppinut ja kotonakin teen nyt samoin:) sori, pakko kommentoida:)

ceciliah: mulla alussa paino tippui kolme kiloo, sit viime neuvolaan oli lähtenyt nouseen. nyt varmaan viä noussut, mut toisaalta, oon päässyt taas liikunnan makuun eli kävelyille ja salille, et eiköhän se tästä...

omaa galluppia: mitä me tammenterhot tehdään työksemme? itse oon lähihoitaja koulutukseltani. nyt teen töitä mielenterveyskuntoutujien kanssa, vakipaikan sain viime syksynä. työhön kuuluu keskusteluja, ohjaamista, mutta myös esim siivousta yms fyysistä, josta johtuukin etten taida ihan viralliseen äippälomaan asti pärjätä. ja se henkinen puoli...

tikru ja simppis 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo Vaihteluväli

Pituus 140 mm

Lakimitta 35 mm 32-39 mm

Vartalon ym. 102 mm 90-125 mm

Reisimitta 21 mm 18-24 mm

Paino 110 g

[b]Piti taas käydä tsekkaas uuden viikon alussa,mimmosissa mitoissa siellä masussa nyt mennään :)

(.)ei uutta... huomenna olis neuvola,pääsee ekaa kertaa sydänäänten kuunteluun,sillä edellisillä kerroilla katsottiin neuvolassa ultrassa.

kiitokset -NASUlle,kun jaksoit laittaa reseptiä,oonkin jotain tuon tapaista joskus kans kokeillu,mutta en saa noita koipia alas,yöks,oon ollu niitten inhoaja ylä-asteelta asti,tarkemmin siitä kun bilsan tunnilla niitä leikeltiin yms... jotenkin ne isot verisuonet oksettaa..

Joten meidän perheessä vastaava herkku onkeitetty riisi ja hunajamarinadissa olevat filee suikaleet paistetaan pannussa ja päälle 1-2 prk ruokakermaa.. (ja ehottomasti mauteeksi suikaleiden ja kerman sekaan currya,pieni pala kanaliemikuutiota,pippuria) valmista puolessa tunnissa..

Nyt katsastaan tiliä nordean sivuille ja katsoon lisää ruokaa masuun!

Maria ja himpula 15+1 [/b]

Vierailija
4/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

_tigger_:

omaa galluppia: mitä me tammenterhot tehdään työksemme? itse oon lähihoitaja koulutukseltani. nyt teen töitä mielenterveyskuntoutujien kanssa, vakipaikan sain viime syksynä. työhön kuuluu keskusteluja, ohjaamista, mutta myös esim siivousta yms fyysistä, josta johtuukin etten taida ihan viralliseen äippälomaan asti pärjätä. ja se henkinen puoli...

Mä oon cnc-koneistaja,mutta enpä tuota työtä oo päivääkään tehnyt(lue=väärät vehkeet haaroissa!)

Työtä on tullut tehtyä jos jotain,oon ollu koulussa avustamassa, ohutlevy töissä tein taloihin yms. eri pelti osia.(vedetaan peltirullasta peltiä,leikataan oikean kokoisiksi ja cnc-kantti koneella taivutetaan oikeat kulmat,eri tuotteisiin)työskentelin silloin myös välillä varastossa ja ajelin trukilla ja lastasin alihankkioille tavaraa autoon.

Viimeksi olin töissä tehtaalla jossa valmistetaan ammuksia(ei vakipaikka),suomen armeijalle ja ympäri maailmaa..

Sieltä jäin pois,edellistä odottaessa,sillä ruuti ja raskaus ei sovi yhteen..

eli siitä lähtien oon kotona ollu...

Vierailija
5/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia uusista mitoista, samassa päivässä mennään! :)

(.) Hyvä vointi, odottelen mahan näkyvää kasvua, vielä ei havaittavissa... luulisin... ens viikolla onneks taas neuvola, ilmeisesti äänet kuunneltaisiin taasen.. :)

Pikainen piipahdus, mutta ei tässä kauhiasti uutta asiaa ole tullutkaan..

omppu 15+1

Vierailija
6/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]Töissä taas ja paluu arkeen... blaah, ei vois vähempää kiinnostaa. Olen todella tylsistynyt työhöni tällä hetkellä, vaikka työ itsessään on ihan mielenkiintoista. GALLUP: olen tutkijana laboratorioalaan liittyen, valtion leivissä. Myös ikuinen opiskelija yliopistolla.... (2 tutkintoa jo muualta).

).( se ei vaan kasva...kuten Omppu, myös minä odotan malttamattomana mahan kasvua ja niitä liikkeitä! Olosuhteet liikkeiden tuntemiselle olisi otolliset; eteenpäin kallistunut kohtu ja takaseinäistukka. Viikonloppuna illalla rauhoituin selälleen makaamaan ja käsillä varovasti painoin mahan päältä. Jotain vienoa muljahtelua tuntui toisinaan, mutta oliko vain ilmaa suolissa -who knows? Pissatulehdus ei tunnu menevän ohi (kuuri loppui viime keskiviikkona) joten vien uuden näytteen tällä viikolla. Muuten vointi mainio, maistoin hörpyn kahvia viikonloppuna, viimeisestä hörpystä aikaa yli 2 kk... Teekin maistuu jo toisinaan. Liikunnan riemun olen saanut takaisin, kuten Tiggerkin. Käyn sauvakävelyillä, rullaluistelemassa ja salilla. Ihanaa, pitää nauttia nyt kun vielä jaksaa. Lihaskunnosta yritän huolehtia, että jaksaa vauvaa kantaa.... ihana motivaatio kun ajattelee asiaa[/color] [color=deeppink][size=3]♥[/color]

[size=1][color=mediumvioletblue][b]Gallup[/b] sukupuolesta; haluan ehdottomasti tietää, jos vaan mahdollista...

[b]Gallup[/b] äitiyslomasta; olen suunnitellut jääväni ä-lomalle varhennettuna 50 vrk ennen lask.aikaa, koska jatkan kuitenkin hoitovapaana, niin ei ole yhteisestä ajasta pois. Äitiysloma alkaisi jo marraskuun puolivälissä ja mulla on lomapäiviä säästössä kuukauden verran, joten voisin jäädä kotiin jo lokakuun puolivälissä. Ihanaa, vajaa 3 kk olisi enää töitä. Hoitovapaalle aion jäädä ja haaveissa olisi toinenkin lapsi, ettei tarvisi mennä välissä töihin. Saisi siitä sen saman ä-rahan, jos esikoinen olisi alle 3 vuotta.

Noista äitiysrahoista olikin jossain välissä ollut juttua. Mun käsittääkseni me saadaan ä-raha vuoden 2004 verotuksen mukaan. Vaikka joulukuussa (kun suurin osa jää äitiyslomalle) onkin viime vuoden verotus ehtinyt valmistua, niin silti se lasketaan 2004 mukaan. Niin, ja sitähän tosiaan haetaan tietty aiemmin kuin äitiyslomalle jäädessä, heh... Eli ei 2005 verotus ehdi kuitenkaan valmistua. Jos jää äitiyslomalle 2007 puolella (mihin me ei kuuluta) lasketaan ä-raha 2005 verotuksen mukaan.

Äitiysraha-uudistus on minunkin mielestä suunnitteluasteella. Uudistus ei koske meitä, koska se tulee voimaan (jos tulee) tammikuussa 2007 ja koskee niitä jotka jää äitiyslomalle vasta ensi vuoden puolella. Lisäksi korotus koskee vain ekaa 3 kuukautta, eli on tarkoitettu helpottamaan työnantajia, jotka maksaa 3 kk palkan äitiysloman alusta. Työnantaja saa isomman osan takaisin Kelalta. Uudistus on tarkoitettu helpottamaan työllistämistä naisvaltaisilla aloilla, jossa luonnollisesti nämä 3 kk äitiyslomapalkat ovat huomattava menoerä ja varmaan vaikuttaa hedelmällisessä iässä olevien vakinaistamiseen (valitettavasti, vaikka ei saisi...).[/color]

[color=crimson][b]GALLUP[/b]; Saatko äitiysloman alussa työnantajan maksaman 3 kk palkan? Itse olen onnekas, että saan. Ainakin valtiolla ja kunnallisella sektorilla saa, jos on ollut vähintään 2 kk töissä juuri ennen ä-lomalle jäämistä ja työsuhde ei katkea ennen sitä.[/color]

[color=purple]Viikon jatkoja kaikille Tammenterhoille!!

[b]Sinda & Nipsu rv 14+2[/b][/color]

Vierailija
7/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...täällä oli jossain välissä ollut ihmettelyä otsikon fontin koosta. Mullakin joskus hyppää otsikot ja kirjoittajan nimet suuremmaksi, mutta kun käy toisella sivulla ja palaa takaisin, nimet ja otsikot on ihan normaalin kokoisia. Mistä lie johtuu, mutta on näköjään vain " hetkellinen häiriö" .

Vierailija
8/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Kyllä tuli paha mieli kun kävin kurkkaamassa viime viikon pinoja! Ottiilia parka!! Olin niin kuvitellut että nyt me vihdoin saadaan kaikki pitää omat masuvauvamme! Todella surullinen ja järkyttävä tapaus. Piti mennä äkkiä pukuhuoneeseen kun alkoi itkettämään se kaunis runo. Voimia Ottiilialle ja perheelle!!

Työgallup: Itse olen perheyrityksemme toimistossa töissä ja vastaan lähinnä myyntireskontrasta, tilauksista ja asiakaspalvelusta. Tämä on tällainen pienehkö firma 30 työntekijää, mutta tähän oli opiskelujen jälkeen kiva tulla, sillä tunnen paikan ja asutaankin vain 500 metrin päässä. Eipä mene kauaa työmatkoihin varsinkaan kun esikoisen päiväkoti on tien toisella puolella. Eli mielestäni tosi mahtava tilanne työpaikan sijainnin kannalta. Haittapuolena on se, että olen sukuni ympäröimänä kaiket päivät. Esimerkiksi tässä toimistolla työskentelee lisäksi mun äiti, isä, täti, serkku, isoisä ja isän serkku. Saatikka sit ketä kaikkia on vielä tuolla tehtaan puolella. Suku on kiva juttu, mutta joskus niistäkin voi saada yliannostuksen :)

Turussa ja Muumimaailmassa oli kivaa, kiitos kaikille vinkkien antajille! Harmittaa kun en päässyt Oz Babyssa käymään kun se oli niin kaukana hotelliltamme.Ajettiin sen ohi bussilla kun mentiin Muumimaailmaan ja teki mieli hypätä kyydistä. Sen sijaan HM:Ltä löytyi kiva äitiyspaita ja tytölle mekko, tunika ja kengät. Miehelle ostettiin paita ja bokserit. Kappahlistakin löytyi itselle kiva paita ja löysin vielä kengätkin jostain kaupasta! Rahaa paloi enemmän kuin laki sallii, mutta oli kivaa shoppailla uudessa ympäristössä.

Muumimaailmassa oli tosi TÄYTTÄ! Oli vielä kamala helle niin olo oli tosi tuskainen! Lapsi kyllä nautti kun pääsi halaamaan muumeja ja lopuksi vielä mereen pulikoimaan! Myöhemmin mietin että ei pitäisi valittaa vaan olla iloinen, olishan sitä saattanut vaikka sataa vettä ja se olis ollut vielä ikävämpää kuin helle!

Tosi harmi kun tänne ei voi liittää masukuvia. Olis ollut kiva seurata myöhemminkin miten mahat kasvaa.

Nyt taas jatkan hommia!

RV 14+6

Vierailija
9/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna Porissa jazzeilla, joten nyt vaan poikaisesti lueskelin kuulumiset viikonlopun pinosta. Nyt voi vauvalle kertoa sitten että on Stingin konsertissa käyty:) Vilaustakaan ei kyllä nähty, kun oltiin niin takana, mutta hyvin se kuului ja se oli pääasia.

Sukupuoli Galluppia: Mä haluisin tietää sukupuolen, mutta ei olla ilmeisestikään enää menossa ultraan. Se Brunon 4d kyllä houkuttelis senkin takia että täällä kun ei np:tä eikä rakenneultraa saatu, niin ei voi yhtään tietää että onko kaikki hyvin. Kornia muuten mun mielestä se, että sikiöseulontoihin sitten kysyttiin että haluunko.No en tosiaan halunnu että mitään neulaa ruvetaan keskenmenoriskillä tunkemaan mun mahan läpi, olisivat mielummin sitä ultraa tarjonneet (edes jompaakumpaa)

Painosta: Mulla ei oo tullu painoa kun joku 400 g:(..Niin surullista kun oon muutenkin alipainoinen ja pari vuotta sitten jouduin tosissaan tekemään töitä että sain 50 kg rajan rikki (oon kuitenkin 170 pitkä) ja nytkään ei meinaa paino nousta ei millään. TH sano et pitää alkaa ehkä syömisiä tarkkailemaan. Syön kyllä hyvin ja terveellisesti, mutta on aina ollu ongelmia alipainon kanssa. Enkä edes oo mikään himoliikkuja, tällä hetkellä en harrasta mitään liikuntaa säännöllisesti kun on kesä. Talvisin afrotanssia ja shindoa.

Tulin just kotiin ja olin lähteny jo perjantai-iltana. Oli pakko jättää gerbiili ja kasvit yksin kotiin. Inhottavaa kun ei tunne juuri ketään täältä, niin ei oo oikein kukkienkastelu apua. En kehtaa vaan mennä naapureiden ovelle kolkuttamaan, kun en yhtään tiedä millasta porukkaa siellä on. Aamu sujuikin sitten parvekkeella tomaatteja elvytellessä:) Onneksi gerbiilillä oli kaikki hyvin:)

Pitääpä alkaa jotain ruokaa väsäämään. Taas vaihteeksi kesäkurpitsoista. Meidän äiskällä on sellanen maapläntti ja siltä tulee aivan hullua tahtia niitä kesäkurpitsoita, joten aina kun on käyny sielläpäin niin seuraavat viikot menee kesäkurpitsaruokia syöden. No ei se vielä haittaa, kun niitä ei oo vielä montaa kertaa saanut tänä vuonna:)

Hui, alkaa ukkonenkin jyristä..

Beijaflor rv 16+0 (voi että miten ootan että pääsen seuraaville kymmenluvuille..)

Vierailija
10/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Minulla alkaa tänään työt neljän ja puolen viikon loman jälkeen. Aargh! Hieman ahdistaa, mutta onneksi olen menossa iltavuoroon. Ja minulla on pehmeä lasku töihin, sillä töitä on vain ma-ke ja to ja pe on vapaata.

G työ: Olen terveydenhuoltoalalla ja teen kolmivuorotyötä. Kolmivuorotyön olen kokenut olevan ihan mun juttuni. Nautin yövuoroista ja iltavuoroista ja viikonlopuista, sillä silloin töissä on aina rauhallisempi tahti. Toki miehen tehdessä normaalia virkatyöaikaa on välillä yhteiset vapaat viikonloput minunkin mielestäni liian harvassa. Ja sit ku menee äippälomien jälkeen töihin, voi asia harmittaa vieläkin enemmän...

G palkka äitiyslomalla: Olen antanut itseni ymmärtää työkavereiden puheista, että minun työpaikkani maksaa 3 kk palkkaa äitiysloman alkuun. Asiaa täytyy varmaan alkaa varmistamaan/tarkistamaan nyt kun palailen lomalta. Osastonhoitaja on lomalla vielä kaksi viikkoa, joten niin pitkään raskauden haluaisin pitää salassa, että saisin hänelle kerrottua ensimmäisenä.

Sinda ja Omppu: Täälläkin odotellaan malttamattomina masun kasvua ja vauvan liikkeitä. Iltaisin yritän oikein keskittyä tunnustelemaan vauvan " muljahduksia" ja jotain olen kuvitellut tunteneeni, mutta varmaahan se ei ole. Toisaalta masu saisi pysyä vielä piilossa kolme viikkoa, sillä elokuun puolessa välissä on kaverin häät ja olisi kiva mahtua edes johonkin juhla-asuun. Mitä mieltä muuten olette; saako häihin mielestänne laittaa mustaa vaatetta? Siis ei kokomustaa, mutta vaikka mustan hameen yms?

(.) Vointi mainio. Ei mitään uutta. Ehkä kannatinkipuja aiempaa enemmän ja mahallaan nukkuminen alkaa olla mahdotonta.

Nyt leipoon piirakkaa töihinviemisiksi...

Sulina + Papu rv 17+4

Vierailija
11/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä ja jäi vähän tyly olo... Terkkari vaihtunut edellisestä raskaudesta ja oli nyt ihan liukuhihnameiniki. Siis kaikki tarvittavat mitattiin ja sit ulos... Yritin jotain kysellä ja jutella, mutta ei ottanut tätsy kantaa oikein mihinkään.

Verenpaineet oli ok, pissassa valkuaista ja aamulla pitää viedä uus näyte labraan. Hemoglobiini oli laskenut 134:stä 126:n, mutta ei tarvitse ainakaan vielä rautaa aloittaa. Paino pudonnut 1,5kg.

Päänsärkyyn ja pahoinvointiin ei ottanut mitään kantaa.

Sydänäänet kuunneltiin pikaisesti ja kommentti oli vaan, että " ihan hyvät äänet" . Yritin kysyä paljonko sykkeet oli, mutta ei vastausta...

Seuraava neuvola syyskuun lopussa vasta, mutta eipä ole ikävä =(

Rakenneultra syyskuun alussa ja sinne ihan iloisin mielin =)

Mistä päästäänkin Gallppiin: Toisaalta kiinnostais kysyä sukupuoli, mutta mies ei halua. Ja toisekseen sitä ei täällä edes välttämättä kerrota, riippuu kuulemma ultraajasta. Noissa lapuissakin lukee, ettei sukupuolen selvittäminen kuulu ultraan...

Äitiliini78: Onnea uuden kodin löytämisestä!

Jotain muutakin piti kirjottaa, mutta pää lyö tyhjää.

-tau & " eeva" 14+2-

Vierailija
12/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelinkin jo, koska selkäsärky (tai paremminkin pakarasärky) alkaa. Tänään on sitten tuivinut oikein kunnolla. Lapsia naurattaa, kun minä kuljen hassussa asennossa. Kipeää tekee ja muistaakseni tämä pahenee raskauden loppua kohden. Jiiiiiihhhhaaa...

Palkanmaksusta: riippuu työehtosopimuksesta, maksaako työnantaja kolmen kuukauden palkan. Valtiolla ainakin maksetaan. Muistaakseni kaupan ala oli yksi niistä, joissa ei makseta.

G töistä: teen tutkimushommeleita valtiolla. Ennen äitiyslomia oli tutkimusalani puhtaasti taloudellinen, mutta äitiyslomat kai pehmensivät sen verran, että yhteiskunnan talouden toiminen tai ei toiminen ei kauheasti työnä kiinnostanut, muuten kyllä varsin tärkeä asia. Hyvinvointiala on se, minkä parissa olen viimeiset puolitoistavuotta töitä tehnyt. Tosi, tosi lähellä ihmistä ja ehkäpä olen päässyt aika lähelle myös sitä, mite työltäni olen aina toivonut. Koen, että teen osaamisellani jotain hyvää, kun tiedän voivani parantaa yksittäisten ihmisten työn laatua ja sitä kautta elämänlaatua.

Nälkä! :)

Vierailija
13/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin kirjoittamaan pitkät pätkät ja sit ne katos johonkin:(

No lyhyesti uusiksi!

Eli eilen tunsin lähes 100% varmuudella vauvan liikkeet kun köllöttelin

selälläni sängyssä:) On aikaisemminkin " jotain" tuntunut, mutta nää oli selkeemmät muksaukset! On niitä odotettukin kuin kuuta nousevaa;)

Gallup työ: terveydenhuollossa pakerran lasten ja perheiden kanssa, ja tykkään työstäni!

Gallup palkka: Saan palkkaa ekalta kolmelta kuukaudelta. Eli vaikka ehdin olla töissä vain muutaman kuukauden niin palkka juoksee kuitenkin melkein 7kk ajan! En valita;)

Gallup sp: Ei selvitetä sp eikä täällä se taida olla mahdollistakaan kun sairaalassa eivät ilmeisesti sitä kerro. Eikä varmaan muutenkaan selvitettäisi. Kannattaa muuten ihan oikeesti sitä selvitystä ihan harkita ennen kuin tekee päätöksen. On se vaan aika ainutkertaista ja uskomattoman jännittävää saada sp selville vasta vauvan synnyttyä:) Meillä mies näki ensin kumpi tuli ja ylpeenä kertoi tytön syntyneen. Sen hetken muistaa aina, vaikkei kaikkea muuta synnytyksestä muistakaan!! Ja onpahan motivaatiota ponnistusvaiheen ahertamiseen kun malttamattomasti molemmat haluaa tietää kumpi syntyy!! En siis halua millään kritisoida teitä, jotka sp selvitätte ennakkoon, halusin vaan näistäkin puolista mainita varsinkin ensisynnyttäjille:) Toki omassakin mielessä välillä käy, että sp tietäminen olisi ihan kivaa, voisi ostella vaatteita sillä silmällä. Meiltäkään ei taida löytyä yhtään pojan vaatetta.. Mutta kyllä niitä vaatteita ehtii hankkimaan myöhemminkin.

Murjaanilleko luumunektaria mainostin? Oletko testannut? Huomattiin, että prismassa se maksaa reilus

ti vähemmän kuin cittarissa. Aika hyvän hintaista on nimittäin..!

Nyt moro,

tikru+ tiuhti 14+3

Vierailija
14/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa surffailla rauhassa, kun poika on nukkumassa. Kohta menen kyllä itsekin nukkumaan, mutta hetken tässä yksikseni nautiskelen :)

Työgallup: Olen sosiaalialalla, ennen esikoisen syntymää lastensuojelun parissa määräaikaisessa työsuhteessa, joten sitten joskus kun palaan työelämään, en tiedäkään mitä aion tehdä. Jotain sosiaalialan hommia kuitenkin.

painogallup: lisää on tullut arviolta pari kiloa, mutta tarkemmin tiedän torstaina kun on vihdoin taas neuvola-aika.

Nyt nukkumaan!

Taneli

Vierailija
15/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tau: Harmi, että sulla oli noin tylyä toi neuvolameininki:( Ja miten sulle vasta syyskuun lopussa annettiin seuraava aika????Mä kävin viikko sitten ja sain ajan 23.8, pitäähän ne äitiysraha paperitkin jo saada ennen syyskuun loppua. Itellä ainakin tulee 5.9 se 154 päivän raja rikki.

Ammattigallup: Muusikon ammattitutkinto mulla on, mutta yllätys yllätys ei niillä keikkahommilla ihan elele:) Nyt siis opiskelen musiikkitiedettä.

Täällä ei taida enää olla kaukomailla asuvia kun levinia tipahti pois??? Meillä on tilanne se, että maaliskuussa 2008 ois muutto ulkomaille moneksi vuodeksi (ei nyt ihan 100% varma vielä, koska vauva ei ole edes syntynyt). Takas tultas just kun tää vauveli menis esikouluun. Jos jollain on kokemuksia 1-vuotiaan kanssa ulkomaille muuttamisesta niin otetaan ilolla vastaan. Kaupunki ois siellä tuttu ja kielikin, joten meille vanhemmille ei ainaskaan mitään kulttuurishokkia tulis. Lähinnä mua kiinnostaakin että mihin asti siellä lastenneuvolassa käydään????Ne jäis sit suunnilleen 1-vuotiskäynnin jälkeen pois.

Nyt pitää mennä laittamaan pannaria uuniin. Alko ihan hirveesti tekemään mieli ja varmaan vedän yhtäkyytiä sen koko pellilisen yksin... :)

Beijaflor

Vierailija
16/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, ukkonen nousi tosi nopeasti ja oikein kunnolla rymisytteli. Piti tulla tarkistamaan onko kone kunnossa, kun en tajunnut tulla tätä tänne vintille sulkemaan. Kunnossa on. :)

Juu, siitä luumumehusta. Eipä ollut meidän cittarissa. Prismaa täällä ei olekaan, joten täytyy odottaa seuraavaa vierailua Prisma-kaupunkiin ja käydä katsastamassa luumumehutilanne. Tekisin itse, mutta meillä ei ole " toimivaa" luumupuuta ja ostaa ei raaskisi hirveää kasaa.

Lapset hermostuu sisällä. Ovat tottuneet olemaan pitkiä päiviä ulkona. Ulkona on vissiin vähemmän sääntöjä kuin sisällä. Eivät jaksaisi yhtää olla sisätiloissa. Toivottavasti eivät talvella halua olla ulkona kello 10-19. Mun varpaat paleltuu! ;)

Vierailija
17/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin ilmoittaa tänne että käydessäni tänään pirkkalan veskassa lindexillä, siellä oli jonkin verran äitiyshousuja 8.95 euroa. osa oli pitkälahkeisia, mun mielestä vähintään syksyllä, ellei talvellakin meneviä.

koot vaan 44 alaspäin, tosin aika tiukkamallisia. itse en hyviä löytänyt, mut ostin farkut joiden vyötärö menee tohon masun alle, niitä vois jo alkaa pitääkin. en viittis vielä alkaa tollasia farkkuja pitää missä on se resori.

lappuhaalareita metsästin tietty myös. hennessillä 2 kpl koot xs ja s, eli löytynyt vielä...

tikru

Vierailija
18/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki kutakuinkin hyvin,pahoinvointia ja väsynystä lukuun ottamatta. Lauantaina oltiin mustikoita pomimassa ja saatiin kasaa pieni piirakka :D Kesän eka.

G työ: tällähetkellä olen hoitovapaalla. Mulla on kaks koulutusta joista sairaanhoitajan duunia olen tehnyt eniten. Juuri ennen esikon syntymää valmistuin tradenomiksi, tämän ala duunii en oo juurikan tehnyt. Aattelin yrittää jaksaa tehdä keikkaa hoitsun nyt syksyllä ja alku talvesta. Joku sanoi että 3-vuorotyö on juuri omiaan, mulle taas ei. Tai ne yö duunit eniten tökki.

G sukupuoli: jos vaan saavat näkyville niin halutaan tietää. Esikosta eivät kertoneet(kättärillä), mutta kakkosesta kertoivat, tai se näkyikin niin selvästi(Jorvi)

Liikkeistä: niitä oon jo tuntenut jo hyvän aikaa, rielu viikko.

Osaiko kukaan valistaa voiko rapuja syödä turvallisin mielin raskaana? Tietty kotimaisia varmaan uskaltaa, entä nää ulkolaiset, pakasteet lähinnä mua mietityttää?

-MM- ja baby 13+3

Vierailija
19/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beijaflor: Minäkin mätän kohta pannaria:) Kävin kaupassa ja tuli mieleen, että pannari olisikin pitkästä aikaa ihanaa, joten käyn tytön kanssa ulkona ja laitan taikinan tekeytymään..Nam!

Laitatko hilloa tms päälle vai syötkö ihan sellasenaan? Meillä taitaa olla hillo tilanne vähän huono, mutta menee ihan pelkästäänkin tai sit vähän sokeria..

Nyt on menossa sellainen virtapiikkivaihe ainakin minulla, Energiaa tuntuu riittävän vaikka mihin, vaikkakin illalla väsy sitten iskee aika aikaisinkin. Mutta ihanaa vaihtelua sen alun väsymyksen ja vetämättömyyden jälkeen. Täytyy nauttia ja tehdä kaikkea mitä mieleen tulee, jossain vaiheessa kun energia saattaa taas olla vähissä;)

Painogallup: oiskohan tullut n. pari kiloa. Ei siis paljon minun mittapuun mukaan!

tikru

Vierailija
20/34 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin just miettimään, kun luin Beijaflorin viestin, että mullahan tulee seuraavaan neuvolaan kahden kuukauden tauko eli seuraava aika olis vasta viikoilla 23! Meneekö tää nyt ihan niin kuin pitää vai pitäskö soittaa sille terkkarille ja pyytää aikaisempaa aikaa?

Mitäs silloin voi olla vialla, jos on valkuaista virtsassa? Tuo terkkari kun ei siis just paljoa puhellut. Sanoi vaan, että valkuaista on ja uus näyte pitää viedä. Edellisessä raskaudessa mulla ei ollut mitään koskaan eikä tarvinnut huolehtia. Kaikki meni omalla painollaan.

kyselee -tau-