***Enskattaret Maanantaihin***
Viikonlopun megapinoa voi käydä lukaisemassa tuolta
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7845562&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (31)
en oikein ymmärtänyt, että ketä kaikkia tuo koski, mutta minä kyllä olisin erittäin halukas tapaaman ensikoita! Vaikeaahan se tosin olisi, kun niin hajallaan asutaan, mutta jos nyt ainakin niitä, jotka asuvat samalla suunnalla. Olen pyörinyt joskus muillakin keskustelupalstoilla ja tämä " miittailu" on oikeastaan melko yleistä. Tai no, varmaan moni muukin palstailee jossain muualla ja on ehkä tietoinen tästä :)
On kuitenkin ihan eri nähdä livenä ja päästä inhimilliseen kontaktiin ihmisten kanssa, kuin tämän virtuaalimaailman kautta keskustella. Tästä kuitenkin puuttuu se kaikki inhimillisyys, kuten äänenpaino, ilmeet, eleet, ihmisen olemus yleensä!
Eli jos joku Oulun lähellä asuva olisi kiinnostunut miitistä, niin täällä olisi ainakin yksi vapaaehtoinen osallistumaan :) Mukava olisi kyllä päästä sellaiseen miittiin, jossa kaikki enskat olisivat paikalla, mutta siihen tod. näk. kuuluu matkustusta ja yöpaikan etsintää yms. Mutta en näe mitenkään mahdottomana sitä, että matkustaisin miittiin myös kauemmas. Että silleen.
Han ja Pööpötin edelleen 12+5
Amy olikin aloittanut sellaisen keskustelun, mitä ajattelin mielessä :D Miten sattuikin.
Lukaisin nopsaa läpi teidän kuulumisia, ja paljonhan niitä olikin jo taas kerääntynyt!
Ninnille suurensuuret onnittelut pienenpienestä prinsessasta!!! [color=deeppink]♥[/color] Käythän lisäämässä tiedot myös esittelypinoon. Nostan sitä hetken päästä ylöspäin...
Hienoa, että Karssuli sait raha-asioita järjestykseen! Meillä on vähän vastaava tilanne, eli pitää jatkuvasti kiristellä kukkaronnyörejä tässä kesän aikana, kun mies vaihtoi työpaikkaa ja eka palkka tulee vasta elokuun lopulla. Mulle tulee ekat äippälomarahat elokuun puolella myös, joten pari kuukautta ollaan oltu melkein tulottomia... Huuuh, ja siihen samaan syssyyn sitten nämä kaikki vauvashoppailut. Välillä on tehnyt tosi tiukkaa, mutta kyllä kaikki varmasti järjestyy! Tsemppiä vaan!
Jouhille jäitä hattuun ja paljon positiivista mieltä! Täällä joku jo neuvoikin ottamaan hyvän kirjan käteen tai laittamaan leffan pyörimään, niin saat ajatukset hetkeksi pois huolista. Oikein hyvä neuvo, jota kannattaa noudattaa! Turha stressaus ei varmasti ole vaavillesikaan hyväksi.
Eikös täällä ollut parikin Enskaa, jolla on tänään rakenneultra? Ultrakuulumisia kiitos! :)
MiaMik, olin keväällä kaasona, ja järjestämissäni polttareissa oli useita raskaana olevia tai mammoja. Kukin osallistui oman jaksamisensa mukaan ohjelmaan, ja osa tuli tosiaan vain syömään muun porukan kanssa. Morsian oli onnellinen, kun kaikki kuitenkin olivat päivän aikan jossain vaiheessa mukana! Kannattaa ehdottomasti osallistua polttareihin!
Toivottavasti Essi saat tehtyä kivoja äippävaatteita! Mäkin tein kesän alussa pari hametta ja kovasti on olleet käytössä.
Hei hei, kuulkaas nyt Enskat! Älkääpäs unohtako Miitä ja QueenBzzia! Jos Suipon ja Niameyn vaavit viihtyy vielä hyvin masussa, Mii ja Queen voi hyvinkin vielä rynnistää listan kärkeen! Jännäksi menee! :D
Queen, mites ne verikokeet? Tulethan äkkiä kertomaan, mitä sulle sanottiin.
Tappertille tsemppiä työputkeen! Muistathan levätä aina, kun siihen on mahdollisuus. Ja pidä vesipullo aina käden ulottuvilla!
Hui, poppiksella on kohta häät! Ihanaa! Mahdutko hyvin hääpukuun vai joko söpö vauvamasu näkyy?
Minäkin olisin kiinnostunut Enskojen livetapaamisesta! Ajankohdasta ja paikasta tietysti vähän riippuu, pääsenkö paikalle. Ennen vauvan syntymää en kyllä uskalla enää lähteä minnekään kovin kauas, ja toisaalta ajasta heti vauvan syntymän jälkeen en osaa vielä sanoa mitään. Katsotaan, miten synnytys sitten menee ja miten vauva ja minä voidaan. Mutta kiinnostunut olen kyllä teidän treffaamisesta!
Nyt täytyy lähteä kyläilemään. Kirjoittelen omia kuulumisia sitten joskus toiste. Huomenna onkin viimeinen neuvolalääkäri, jota olen odottanut kuin kuuta nousevaa!
-Q- ja -q- 36+0
mukavan hyväntuulista porukkaa tänään, ja kivoja uutisia! Vauvauutisiakin - onnea!!
Täälläkin ultra-asia järjestyi parhaalla mahdollisella tavalla. Saadaan se meidän komennusvakuutukseen, eli voidaan käydä täällä Enkuissa. Siihen sisältyy myös se verikoe (tai sen sai valita että ottaako vai ei, ja tietysi otin kun ei tarvi itse maksaa :) ). Olen ihan megaonnellinen tuosta, koska nyt a) mun mies pääsee mukaan, b) se ultraus tulee tehtyä varmasti tarpeeks ajoissa ja c) saan olla reilut pari vkoa kauemmin täällä (mies tulee vasta lokakuussa suomeen ni ei mene sit eroaika niin pitkäksi). Mahtavaa!
Nyt pitää kyllä alkaa hommiin. Ihanaa silti, että nyt mulla on mahdollisuus käydä päivän mittaan lueskelemassa muiden kuulumisia! Ai niin tuosta tapaamisesta piti sanomani, että olen ehdottomasti innostunut asiasta, mut elokuun tapaamiseen en kyllä vielä ehdi kun en ole maisemissa...mutta hengessä mukana siis :)
Makkara rv11
Karssuli: Onneksi tartuit toimeen ja sait asiat rullaamaan! Harmillista tietysti, että piti alkaa moista selvittämään, mutta hyvin kävi kuitenkin.
MiaMik: Samaa mieltä olen kuin muutkin, eli polttareihin mukaan vaan! Kyllä morsian varmasti ilahtuu ja arvostaa lyhyttäkin mukanaoloa. Jos tiedät suunnillleen päivän ohjelman, niin voit sen perusteella miettiä missä vaiheessa haluat olla mukana.
Aurora: meillä np-ultran mitat oli lähes viikon pienemmät kuin sitä ennen annettu LA antoi ymmärtää. Sen kokoista heittoa ei kuitenkaan lähetty muuttamaan. (olisikohan ollut 5 vai 6 päivää)
Ykkösopelle nimistä: Tytön nimi on ollut jo kauan päätettynä. Ja vielä jäi monta hienoa nimeä mahdollisille siskoille :) Pojan nimi sen sijaan on vielä siinä pisteessä, että on kolme vaihtoehtoa joista sitten joku toivottavasti käy yksiin mahdollisen poitsun kanssa. Eli pieni jännitys vielä olemassa.
Toivottavasti vaateshoppailu tuotti tulosta!
Essille rauhallista mieltä täksi illaksi ja ensi yöksi ultran odotteluun! itsellä ainakin tuollaiset " jännät" päivät vie helposti parhaan terän unista. No, sullahan on toisaalta kankaat, joiden parissa voi kerätä väsymystä, ellei muuten tule uni silmään :) Ompeleminen on kyllä kiva odotusajan harrastus, kun niin monenlaista tarpeellista voi tehdä ja vielä loppuvaiheessakin hyvin jaksaa surrutella koneella.
Tappert: toivottavasti työ anoppilassa olisi sitä kevyempää sarjaa, että saisit nukkua ensi viikon kunnolla!
Niameylle tsemppistä! Saat ohittaa jonossa jos tiitistä siltä tuntuu :) Toivottavasti pusulakko jää lyhyeksi :D
Makkara: Parhaalla mahdollisella tavalla siis järjestyi ultra-asia, hienoa! Varpajaiskäytäntö ilmeisesti vaihtelee. Jotkut kuulemma mielellään antaa miesten istua iltaa sairaala-aikana kun äiti ei siinä tapauksessa jää vauvan kanssa kuitenkaan yksin. itse olen kyllä kanssasi samoilla linjoilla, eli vasta sitten, kun kotiutuminen ja jonkunasteinen asettuminenkin on suoritettu.
Ninnille onnea pikkuisesta tytön tylleröstä! Ole rauhassa onnesta sekaisin - sitä tunnetta täällä itsekin odottelen.
Q: tule sitten huomenna kertomaan lääkärikuulumiset! Ja muista kysyä lantioarviota ellei lääkäri huomaa sitä tehdä. Mulla oli joku kesäsijainen 3. lääkärineuvolaa toimittamassa ja arvio jäi tekemättä. En tajunnut itsekään kysyä ennenkuin jälkikäteen terveydenhoitajalta.
Kummigallupiin vielä: Mieheni sanoi samoin, kuin joku (anteeksi, unohtui nimi) eilen täällä, eli kaksi " yksikköä" . Eli pariskuntaa tai yksinäistä. Mies haluaa minun siskon yhdeksi ja lisäksi aiomme pyytää ystäväpariskuntaa. Eli kolme kummia kaikkiaan. Kaikkia pyydetään vasta vauvan synnyttyä. Kuten muutkin ovat todenneet, pitää minustakin kummien olla oikeasti läheisiä vanhemmille. Ja toisaalta kummiudesta voi mielestäni aivan hyvin myös kieltäytyä, jos kokee sen paremmaksi ratkaisuksi. Toivomme ehdottomasti kummien olevan iso osa lapsemme elämää - turvallisten ja luotettavien aikuisten verkostoa ei koskaan voi olla liikaa. Itselläni on yksi tosi ihana kummisetä. Hän on jo asunut toistakymmentä vuotta ulkomailla kesiä lukuunottamatta, mutta kaikki nämä vuodet olemme joka kesä istuneet ainakin kerran iltaa jutellen kaikesta mahdollisesta. Hyvä suhde on siis kestänyt aikuisuuteen saakka välimatkasta huolimatta, jotain samaa toivoisin lapseni löytävän omista kummeistaan.
Tämmöistä tänään. Veljeni veikkasi vauvan syntyvän tänään, mutta pitänee laittaa tekstaria, että toivottavasti ei kovin isoja rahoja ole pistänyt likoon tän päivän puolesta :)
Suippo ja Emppu 40+4
Tästä kylästä, eikä edes naapuristakaan (Raision Myllystä) ei näköjään löydy mulle vaatteita serkun häihin, eikä juuri muutenkaan :( Ahaalle teki kyllä mieli jo ostaa vaatteita, mutta jotenkin en vielä osaa oikein kuitenkaan... No, löysin sentään oz-babystä alus-/yöasusetin meille Ahaan kanssa yhteiseksi ;) Eli siihen kuuluu toppi ja housut, mutta syy oli se toppi, mahan kohdalle on brodeerattu sydämiä ja teksti " love you already" . Siksi se siis on meidän " yhteinen" vaate ;))
Tällaista siis iltapäivällä, kummiasiaakin olitte monet pohtineet oikein ajatuksella, niin ja kiitos nimisivu vinkistä sille, joka sen antoi :)
Taidanpa mennä taas hypistelemään äp-laatikon sisältöä ;)
t. Ope + Ahaa edelleen 27+0
Ihan ensin onnittelut Ninnille ja koko perheelle:) Ihanaa:)
Soitin neuvolaan ja sainkin heti lähetteen labraan, oikein molemmista käsistä piikittivät:/ Maksakokeen tuloksissa kestää 2-3päivää ja sappikokeen n.2viikkoa..mutta kuulemma maksa-arvoista saa jo selvyyden jos on jotain häikkää..en oikeen ota tästä kutinasta tolkkua, yöllä kutisee eniten,mutta torstaina siis on neuvola.
Tänään on pitkin päivää tullut jotain rusehtavaa vuotoa..synnytystähän se enteilee mutta en tiiä voiko tää nyt olla sitä limatulppaa kun on ihan tasaista, ei mitään verijuovia mistä valmennuksessa puhuttiin..saas nähdä:) sais tuo mieluummin syntyä ihan luonnollisesti kuin käynnistämällä:)
Fio: Kyllä mäkin oisin hepulit tossa tilanteessa saanut vaikka miehesi varmaan vaan oli ajattelematon,tuskin sen pahempaa..mutta tosiaan itse saisin kyllä myös sätkyn..jaksuja! Amyn kokemus exmiehen touhuista oli kyllä karmea,hui:(
Oli muutenkin ollut juttua siitä että miehetkin vois olla juomatta tän raskausajan niin meillä se toteutuukin koska molemmat lopetettiin alkoholin käyttö ja sen myötä baareissakin käyminen jo useampi vuosi takaperin, taidettiin olla silloin 19vuotiaita, mitään uskonnollista ym. juttua siinä ei ole. Molemmilla meni vaan teini-iässä vähän liian lujaa alkoholin kanssa, mä varsinkin join teininä pahimmillaan 3 kertaa viikossa ja muutuin humalassa tosi agressiiviseksi.Vielä kun suvussakin on molemmilla alkoholisteja niin katsottiin paremmaksi jättää pois koko aine ja näin on meidän hyvä olla:) kaikille kun se ei tosiaan sovi;)
Kummi/Nimikeskusteluun: meidän vauvelia ei kasteta, nimi otetaan käyttöön heti kun saadaan kurkattua kumpi tuli;) Eli nimetkin on valmiina, pojan toista nimeä ei olla vielä päätetty useista vaihtoehdoista mutta tytön nimi on lyöty lukkoon. Kummejakaan ei meidän vauvalle siis tule.
Karssuli: Noi kelan jutut on kyllä raivostuttavia, aikanaan kun mä opiskelin ja mies oli intissä oltiin ihan kusessa kun päätökset kesti ja kesti..toivottavasti pärjäätte!
MiaMik: Sinuna menisin polttareihin mutta ottaisin rauhallisesti ja olisin vaikka vaan osan aikaa ohjelmasta riippuen, samahan se on istutko kotona vai jossain muualla kunhan et tukkaputkella paina menemään..hih..tai hae terveyskeskuksesta pyörätuoli/sairaalasänky ja vedä sen kanssa muiden perässä XD Mukavia polttareita!
raskausarvista vielä..mä oon öljynny mahaa joka päivä plussaamisesta lähtien ja silti nuo pirulaiset iski, mutta ei niitä paljoa ole ja uskon että ois ratkeillu maha pahemmin ja jo paljon aiemmin jos en ois öljynny.
Ykkösope teki mehua,nam! Sellainen perinteinen " mummonmehu" on parasta:)
tulehan Essi kertomaan ultrakuulumisia sitten:)
Quierollakaan ei ole enää pitkälti jäljellä:):)
Suipolle tsuptsup että päästään me muutkin tositoimiin;)
Queen ja pulla rv 37+5 (huomenna synnärille tutustumaan!!)
onpas sattunut samat neuvola päivät. :) Mulla tais olla aika 13.10, muistaakseni. Viimeksi olen käynytkin ultrassa 6.6..
bejpi ja öttiäinen taas...
Ninni: Onnea koko perheelle pikku Rinsessan syntymän johdosta!!! =)
MiaMik: Mä soitin tänään kelaan, kun mullakin loppuu työsopimus 31.7.! Se rouva siellä sano, että taloudellisesti kannattavinta olis tehdä niin, että 1) ilmottautuis työkkäriin 1.8., 2) hakis saikkua, 3) lähettäis liittoon työkkärin lapun ja hakis kelasta sairauspv-rahaa -> niin sitten sais kelan omavastuu päiviltä (9pv) liitonrahaa ja sen jälkeen kelan sairauspv-rahaa.
(Sitä sairauspv-rahaa saa vaikka ei olis työttömänä... niin oon ainakin ymmärtäny. mut sit on se 9pvn omavastuu.)
Mä itte ajattelin tehdä niin ku se nainen ehdotti, mutta mulla aikaistu keskiviikon neuvola huomiseen neuvolalääkäriin, niin siellä juttelen sairaslomasta... Vähän jännittää, että saanko. Ja sit jännittää ilmottaa töihin, että oonki saikulla... kun ne just tänään kehu,että kuinka hyvä vointinen olen. =/
Ni mä en sitten tiedä miten mun rahakuviot menee jos jäänki jo huomenna saikulle, kun mulla olis vielä tää viikko töitä... Mut kai se selviää...
Niin ja sit niistä kävelykivuista kysyit. Niitä on vähän kaikenlaisia... :) On pistoksia ja ihan vaan kokonaisvaltasta kipua alavatsalla, kivuttomia suppareita ja liitoskipuja (mulla lähinnä häpyluun kipeyttä ja tavallaan vihlontaa), jne.. Niitä saattaa olla kävellessä tai sitten kävelyn jälkeen myöhemmin.
Omaa Napaa noin muuten:
Tänään on ollu aika erikoinen päivä. Olin töissä ja jälkeen päin tajusin, että mua supisteli siellä... ja tänään on muutenkin supistellu usein. Yleensä mulle on tullu ehkä 1 supistus/vko ja nyt pelkästään tänään on tullu monta! Aika outoa... mistähän lie johtuu vai johtuuko mistään. =) Mut siis noi on semmosia " kivuttomia" supistuksia... tai kyllä ne tuntuu, mutta ei varsinaisesti satu.
Tänään tuli postissa aivan yli sulonen kestovaippa... =) Tilasin sen muutama päivä sitten -> lila merinovillanen villakuori. AIVAN IHANA!! Sitä hipelöin jonkun aikaa kun olin tullu kotiin.
Käytiin kattomassa Pirates of caribean (vai miten se kirjotetaan..). Oli melko pyörimistä se 2,5h siinä penkissä... Selkä siinä kipeeksi tuli. =( Kaveri just hiljattain kysy, että pystynkö istuu leffassa jos mentäis, ni tarttee varmaan sanoo et taitaa jäädä tauolle se huvi... :/
Tässä kai tärkeimmät?! Meen laittaa koiralle ruokaa tulemaan... Kirjottelen huomenna paremmin, kun on vapaa päivä. Saa nähdä muuttuuko se sairaspäiväks, mut tuun sit kertoo. Mulla on se heti klo 8.30. *jänskättää*
Burde ja Pennari 30+1
kauheesti piti kommentoida mutta kun en muista vielä kaikkien nikkejä, ehkpä se ajan kanssa...
joku kyseli tapaamisesta ja siitä oli ihan kalluppiakin minusta ois kans kiva tavata mutta ehkä sitten vasta kun on enemmän varmistusta siitä että tuola masussa jotain pysyvää on ;)
kummiasiaan täytyy lusikka työntää myös eli itse olen koko lapsuuteni kärsinyt poissaolevista kummeista, eli pettymys pettymyksen jälkeen kun eivät koskaan käyneet eivätkä edes rippijuhliin tulleet vaikka lupasivat puhelimessa eli olivat vanhempien nuoruuden aikaisia ystäviä ja ystävyys sitten josku hiipui...sisaruksilla sen sijaan oli ihanat kummit joten tuotti monet itkut jouluisin ym. merkkipäivinä kun ei muistettu millään tavalla. Itse olen ajatellut kummeiksi sisaruksia tai jopa vanhempia jos mahdollista? Eli sellaisia ihmisiä jotka on ja pysyy lähellä. Että tämmöiset mietteet.
Omasta navasta: eipä ihmeellistä, rinnat vähän kasvaneet, töissä tuli selkä heti kipeeksi koneen ääressä istumisesta..pahaa pelkään että selkävaivat tulee lisääntymään kun muutenkin niitä on ollut, eikä sen mahan kanssa enää varmaan hierojallekaan voi mennä vai onko kokemuksia? Mulla on tosi hyvä hieroja jolla olen käynyt aikaajoin, täyyypä kysellä jo ennakkoon. Minulla vähän semmoinen välitila olo kun ei oikein tunne olevansa vielä odottaja kun kaikki on vasta niin alussa, mitään ultra varmistuksia ei vielä ole jne.. Mutta kaipa tämä tästä ajan mittaan niin ja kun oireetkin on niin vähäisiä ei siis pahoinvointia millään tavalla ja kahvi maistuu kuten ennenkin, rinnat nyt vähän aristelee ja masua juilii ja nipistelee ja huimausta välillä, muttei mitään mullistavaa oiretta. Mutta eipä kai niitä sitten tarvi ollakaan;)
kaikille huiskutukset viuh, viuh :D
Pistin aikani kuluksi pystyyn erillisen pinon, missä vois innokkaat suunnitella ensimmäsitä ensikkotapaamista. Laittakaa rohkeasti ehdotuksia ja kommentteja ja halukkuutta osallistua, niin katsotaan, päästäänkö kurkkaamaan nikkien taakse ja tutustumaan " oikeesti" ...
-Amy-