Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kutsuisin häihini ystävieni lapsia?

Vierailija
24.01.2014 |

Tuli tuosta ikuisuusaiheesta eli lapsettomista häistä mieleen. Miksi ihmeessä kutsuisin häihin vieraaksi ihmisiä, joita en oikeastaan tunne? En kutsu myöskään sellaisia ystävieni puolisoja, joiden kanssa en ole tekemisissä. Enkä heidän serkkujaan, anoppejaan tai esimiehiäänkään. Haluan viettää minulle tärkeän illan ystävieni kanssa ja olla heidän huomionsa keskipisteenä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:50"]

Olet käynyt ystäviesi kotonakin, mutta et ole tutustunut mitenkään heidän lapsiinsa?

[/quote]

En peruskohtelaisuuksien vaihtoa kummemmin. Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi. Kaikki ystävieni lapset ovat vielä alle kouluikäisiä, eikä sen ikäisistä ole oikein vieraiden aikuisten seuraksi. En ole lapsi-ihmisiä. -ap

Vierailija
2/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:57"]

Aika outoa, ystävät ovat sellaisia että vieraillaan toistensa luona kylässä, ja jos "ystävä" ei ole koskaan nähnyt ja tutustunut toisen "ystävän" lapsiin, ei kyse ole mistään ystävyydestä, eli ei olla koskaan käyty edes kylässä toisen luona. Ne on vaan tuttuja ja satunnaisia kavereita joita ei kutsuta kotiin kylään, ja häihin perheineen.

[/quote]

Olen käynyt ystävieni kotona. En ymmärtänyt ollenkaan viestiäsi. -ap

[/quote]

Olet käynyt ystäviesi kotonakin, mutta et ole tutustunut mitenkään heidän lapsiinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska välttämättä kaikilla ei ole lapsenvahteja ja ystäväsi eivät pääse sinua juhlimaan.

Vierailija
4/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsuisit ketään häihisi. Miksi ette mene naimisiin maistraatissa ja ette pidä häitä. Onko sinulle sittenkin se juhlapäivä tärkeämpi, kuin avioliitto.

Kuinkahan moni morsian jättäisi menemättä naimsiin, jos tulisi laki, mikä kieltää hääjuhlat. Vain naimisiin virastossa ja ei juhlia.

Jäisi moni nainen avoliittoon, koska heille se prinsessapäivä on tärkeämpi, kuin avioliitto. Minkä näkee jo siitä, että viiden vuoden päästä vihkimisestä on eroja tullut jo paljon.

Vierailija
5/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:16"]

Miksi kutsuisit ketään häihisi. Miksi ette mene naimisiin maistraatissa ja ette pidä häitä. Onko sinulle sittenkin se juhlapäivä tärkeämpi, kuin avioliitto.

[/quote]

En käsitä tätä nykyään yleistä ajatusta, että häiden järjestäminen yleensäkin tai sellaisten häiden järjestäminen, joihin panostetaan, olisi automaattisesti merkki siitä, ettei avioliitto kiinnosta ja että haaveissa on vain päivä prinsessana. Varmasti on niitä, jotka menevät naimisiin myös häiden takia. Mutta on myöskin niitä, joille avioliitto on sen verran iso juttu, että he katsovat sen ansaitsevan arvoisensa juhlat.

Vierailija
6/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme menneen naimisiin jo kuukautta ennen hääjuhlaa. Emme ensin meinanneet pitää sellaista ollenkaan, mutta muutimme mielemme. -ap

Vierailija
7/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että perheet on yhtä! Perheeseen kuuluu puoliso ja lapset, ei anoppia tai työnantajaa. Pariskunnat ja perheet tutustuvat toisiinsa tällaisissa tapahtumissa ja sitten ne eivät olekkaan enää tuntematomia toisilleen! Jatkossa sitten perheet vierailevat yhdessä toistensa luona. Se on mukavaa ja viihdyttävää ja lapsille opettavaista. Mikään ei ole ikuista, häiden jälkeen et ole enää sinkku, lasten jälkeen oma perheesi kasvaa ja olette ja teette tärkeitä asioita yhdessä.

Vierailija
8/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsuin, enkä ole sitä katunut. Minusta oli kivaa kutsua ystäväni perheinä. Minusta oli kivaa, että häävieraissani oli kaikenikäisiä. Oli mummuja ja pikkuvauvoja ja kaikkea siltä väliltä. Tuli ihanat häät.

Vierailija
9/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, miksi sinä et kutsuisi. Minä kutsuisin jo siksi, etten halua vaikeuttaa ystävieni elämää, jos aavistelen/tiedän, että he haluaisivat tulla koko perheellä. Tietenkään heidän ei tarvitse tuoda lapsiaan, esim. erään ystäväni teinipoikaa ei varmasti kiinnostaisi minun hääni.

Minulla on ystäviä, joiden lapset ottaisin mieluummin häihini kuin heidän aviomiehensä. Mitenköhän tämän voisi kohteliaasti muodoilla kutsuun?

Onneksi ei tarvitse tosissaan tuota miettiä, kun en ole naimisiin menossa.

Vierailija
10/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:41"]

Minulla on ystäviä, joiden lapset ottaisin mieluummin häihini kuin heidän aviomiehensä. Mitenköhän tämän voisi kohteliaasti muodoilla kutsuun?

[/quote]

Kirjoitat kutsuun Ystävä X + lapset. Vaikeaa? Ei.

Vierailija
11/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oltaisiin pidetty hääjuhlat, olisin varmasti kutsunut parhaat työkaverit, mutta perheinä. Olisi ollut hauska nähdä sekin puoli työkamuista.  

Ap:n ajatus taisi kristallisoitua viimeiseen lauseeseen: hän pelkää, että jos paikalla on lapsia, hän itse ei olekaan huomion keskipisteenä. Melko lapsellista...

Vierailija
12/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsia olekaan pakko kutsua. Avio- ja avopuolisot taas pitää hyvien tapojen mukaan kutsua, vaikkei heitä vielä tuntisi. Tietysti jotkut juntit voivat jättää heidätkin kutsumatta, eihän sitä laki kiellä.

Vierailija
13/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

Just, olet sinä ystävä. Tai olisit aika äkkiä entinen ystävä ainakin minulle. En minäkään pidä parhaan ystäväni miehestä mutta en sen vuoksi jätä kutsumatta tätä miestä, koska tahdon olla hyvä ystävä.

Vierailija
14/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensäkään kutsuisit ketään?

Vierailija
15/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:47"]

[/quote]

[/quote]

Just, olet sinä ystävä. Tai olisit aika äkkiä entinen ystävä ainakin minulle. En minäkään pidä parhaan ystäväni miehestä mutta en sen vuoksi jätä kutsumatta tätä miestä, koska tahdon olla hyvä ystävä.

[/quote]

Minä vastasin 8n typerään kysymykseen, turha minulle on uikuttaa.

Vierailija
16/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, ystävät ovat sellaisia että vieraillaan toistensa luona kylässä, ja jos "ystävä" ei ole koskaan nähnyt ja tutustunut toisen "ystävän" lapsiin, ei kyse ole mistään ystävyydestä, eli ei olla koskaan käyty edes kylässä toisen luona. Ne on vaan tuttuja ja satunnaisia kavereita joita ei kutsuta kotiin kylään, ja häihin perheineen.

Vierailija
17/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä ystävän lapset ovat aika korkeassa asemassa kutsuhierarkiassa. Jotkut työkaverin lapset jäävät kutsumatta mutta omien sukulaisten ja ystävien lapset ja puolisot saavat kyllä kutsun.

Vierailija
18/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kutsu ystäviäsi puolisoineen? Oma valintasi, mutta varaudu sitten siihen, että ne ystäväsi eivät tule häihin yksin. Minä jättäisin häät väliin, vietän viikonlopun mieluummin mieheni kanssa kuin jossakin häissä, toisaalta en usko että olisin ap:n ystäväkään...

Lapsettomat häät voi pitää jokainen joka haluaa ja ihan mistä syystä itse haluaa. Lastenhoito-ongelma ei monta vierasta karsi osallistujalistalta.

Vierailija
19/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeeessä ihmiset edes tulisi häihisi ilman lapsiaan?

Vierailija
20/27 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsesi kanssako olet menossa naimisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän