Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Passaan miestäni ja teen sen mielelläni

Katariina
20.10.2020 |

Olemme olleet pian 21 vuotta naimisissa, meillä on neljä lasta. Elämme aika paljolti 1950-luvun kaltaisessa avioliitossa, jossa passaan miestäni ja olen vapauttanut hänet lähes kaikesta vastuusta mitä arjen pyöritykseen tulee. Huolehdin päivittäin että hänelle on lämmin ateria odottamassa ja toisinaan paistan pihvit hänelle iltaisin kun hän tulee kotiin. Mies työskentelee pitkää päivää yrittäjänä ja haluan tukea häntä onnistumaan urallaan. Koen että on etuoikeus seistä miehensä takana ja olla hänelle tuki ja se elämän tärkein ihminen. Usein iltaisin mieheni kuuntelee ajatuksiani elämästä, havaintojani ja pohdintojani. Keskustelemme paljon asioista. Mieheni kohtelee minua hyvin ja pitää kuin kukkaa kämmenellä. Eräs tärkeimmistä asioista on parisuhteen vaaliminen ja vahvan rakkauden ylläpitäminen. Myös lasten kohtaaminen heitä vahvistavassa sekä kasvattavassa hengessä on eräs tärkeimmistä asioista sekä arvoista elämässäni. Haluan olla läsnä lapsilleni kun he ovat tarvitsevia. Kuulla heitä ja keskustella heidän kanssaan. Olen kiitollinen siitä, että vanhin lapsistamme on jo sen ikäinen että on voinut katsoa pienempien perään, jotta saan joskus omaa aikaa ja myös parisuhdeaikaa mieheni kanssa. Mieheni on aina kannustanut minua opiskelemaan ja totta, minulla on 2 ammattikorkeakoulututkintoa plus akateeminen tutkinto. Silti valitsin jäädä kotiin. Me emme matkustele, meillä ei ole varaa luksuselämään, ei merkkivaatteisiin eikä moneen muuhunkaan. Tärkeimmäksi arvoksi olemme katsoneet läsnäolevan kasvatuksen lapsille, opettamisen hyvän tekemiseen sekä kyvyn nähdä elämää oman itsensä ulkopuolella. Kohtaamaan ihmiset ja vastaantulijat hyvän tekemisen periaatteella. Mutta myös suojaamaan itsensä vääränlaisilta ihmisiltä sekä näkemään missä rakkautta ja hyvää tarvitaan. Kaikki tuska ei aina näy päälle päin. Meillä ei perheenä ole mitään erityistä elämänkatsomusta, meikkaan ja kuljen myös korkokengissä ja tiedän mitä yökerhot ovat. Tärkeintä on se että mieheni on onnellinen kanssani ja passaan häntä ihan vapaaehtoisesti. Mihinkään minua ei ole pakotettu. Valinta se tämäkin on. Toivon myös että tyttäreni tulevat aikanaan valitsemaan oman uransa, tapansa elää siten mikä heille ominaisimmalta tuntuu. Tärkein tehtävämme on tulla omaksi itseksemme. Kun olemme perillä itsemme kanssa, ei muiden valinnat tai oleminen ole meille uhka, vaan rikkaus. Kannustan lapsiani kohtaamaan ihmisiä terveellä uteliaisuudella, joka samalla viestii kunnioitusta ihmisyyttä ja muiden sekä omien valintojen suhteen.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinusta alkoi tuntua että oletkin Katariina etkä Joni?

Vierailija
2/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai 50-luvun malli 😅 Minkä maan? Muistelepa vähän millainen Suomi oli 50-luvulla, ei todellakaan kotirouvayhteiskunta. Naiset raatoi hulluna pellolla, navetassa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole ihan normaalia että jos toinen tekee pitkää päivää duunissa, niin toinen sitten tekee enemmän kodin ja lasten eteen?

Vierailija
4/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva kai muuten, mutta ymmärrätkö ap että siirrät lapsiisi tuota passaamisen mallia? On vaara, että lapsetkin nyt oppivat, että heidän ei aikuisena tarvitse tehdä kotona mitään.

Vierailija
5/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs sitten teet kun miehesi potkaisee tyhjää? Btv kuulostat tosi puuduttavan tylsältä muinaisjäänteeltä - hohoijaa. Ai niin provohan tämä todennäköisesti oli.

Vierailija
6/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien palstanaisten tulisi ottaa tästä oppia !

-Sinkkiş

Vierailija
7/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siivoavat meillä säännöllisesti, meillä EI käy siivoojaa. Heillä ei ole mitään mahdollisuuksia livetä velvoitteistaan. Isommat tekevät itse pyykkhuoltonsa esimerkiksi.

Terv. AP

Vierailija
8/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi voin kertoa, että en ole muinaisjäänne. Meillä toimii suhde monella eri osa-alueella ja rakastan vietellä miestäni monin eri tavoin. Meidän suhteemme on myös äärimmäisen eroottinen. 

Vierailija
9/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaan reiteen teippaat?

Zinc

Vierailija
10/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset siivoavat meillä säännöllisesti, meillä EI käy siivoojaa. Heillä ei ole mitään mahdollisuuksia livetä velvoitteistaan. Isommat tekevät itse pyykkhuoltonsa esimerkiksi.

Terv. AP

Entä, kun tyttäret saavat joskus perhettä. Haluatko, että hekin vain passaavat kotona miestään?

Vierailija
11/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun löytää hyvän miehen.

Vierailija
12/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä nainen. Ihailen sinua

mies52v

Vierailija
13/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarilaisen kotirouvan avautuminen osa 1

Vierailija
14/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin; keskustelen avoimesti heidän kanssaan erilaisista tavoista olla nainen, ihminen ja puoliso.

He esittävät kriittisiä näkemyksiä, toisaalta ymmärtävät miksi olen valinnut näin. Olen aina korostanut että minun ei ole pakko elää näin, vaan olen ollut vapaa valitsemaan. Kannustan heitä ottamaan sen minkä kokevat oikeaksi. Autan heitä näkemään erilaisia esikuvia maailmassa, oma äitini, anoppini, erilaiset somevaikuttajat, ajattelijat, poliitikot sekä muunlaiset ajattelijat. Korostan heille, että tärkeää on kehittää ajattelu- sekä ymmärryskykyään jotta pystyy sallimaan elämän moninaisuuden. Tällöin ei tarvitse käyttää mustavalkoista, poissulkevaa ajattelua joka on usein muurina kun erilaisuus koetaan uhkana. Kannustan heitä opiskelemaan sekä kokemaan elämää monelta kannalta. Odotan innolla mitä heistä kuoriutuu! Kehotan heitä olemaan omia itsejään, tuomaan oman viehätysvoimansa esiin, suuntautuipa heidän seksuaalisuutensa minne tahansa. 

Vierailija
15/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin aloitusviestin, ajattelin että ihanaa että tästäkin maasta löytyy vielä normaaleja ja tasapainoisia ihmisiä, ketkä elävät tasapainoista elämää siitä nauttien!

Sitten aloin selata alaspäin ja mietin vaan että miksi tällaista elämäntyyliä paheksutaan? Siksi ettei siihen ole itsellä mahdollisuutta? Mitä väärää on siinä, että parisuhteen toinen osapuoli hoitaa kodin ja siihen liittyvät asiat ja toinen sitten käy normaalisti töissä? Vaikuttaa kaikinpuolin tasapainoiselta minusta vaikkei nykyajan muottiin sovikaan, kun naisia ja miehiä ei saa oikein edes erotella enää toisistaan...

Vierailija
16/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kulutat vapaa-aikaasi? Mitä ajattelit tehdä sen jälkeen, kun lapset ovat isompia ja lentävät pesästä? Onko sinulla eläkeasiat kunnossa? Miten olette varautuneet puolison sairastumiseen, kuolemaan tai eroon? Riittääkö lapset ja parisuhde sinulle elämän sisällöksi?

Vierailija
17/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miehesi, olisin sanoinkuvaamattoman kiitollinen ja arvostaisin käsittämättömän paljon sinua ja mitä teet. Todella toivon, että miehesi tekee samoin ja myös näyttää sen.

Vierailija
18/42 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos puolisosi haluaisikin jäädä kotiin ja ottaa mainitsemasi lasten monipuolisen kasvattamisen itselleen? Olisitko valmis palaamaan työelämään?

Vierailija
19/42 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş

Tässä taas on pieni ristiriita verrattuna niihin mielipiteisiin, joita tämän sortin keskusteluissa yleensä on. Yleinen mielipide tuntuu olevan se, että naisen pitäisi pitää koti kunnossa ja passata miestä, MUTTA käydä myös töissä, koska "mitään lompakkoloisia ei katsella."

Se vain, että jos haluaa sen vanhan kunnon naisten ja miesten tekemisten jaottelun, niin se tosiaan tarkoittaa sitä, että mies elättää sen perheensä. Homma hieman kusee siinä, jos ajatellaan miehen käyvän töissä ja naisen hoitavan kodin, lapset ja miehen ja käyvän töissä.

Vierailija
20/42 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sinkkiş

Ja palstamiesten aloittajan miehestä. Mieshän elättää siinä koko perheen mukisematta eikä hauku vaimoaan loiseksi. Miksi se on isolle osalle miehiä ihan mahdotonta?