Mikä minua vaivaa? :(
Unohtelen asioita, jos joku kysyy minulta, montako lasta minulla on, joudun miettimään ja laskemaan mielessäni että niin, neljähän niitä on.. minkä ikäisiä? Vaatii pinnistelyä muistaa, ei tule kuin apteekin hyllyltä iätkään. Lasten nimet sekaisin vähän väliä. En saa otetta mistään. Elämä on yhtä stressaavaa kaaosta enkä osaa muuttaa sitä, olen kotiäiti. Liikaa tavaraa, sekamelskaa, jne.
Kommentit (29)
En kuitenkaan kauaa joudu pohtimaan lasten ikiä, mutta ne eivät tule kuin apteekin hyllyltä. Ja kyllä, jos sanon suoraan miten asia on, niin totta on se että olen äärimmäisen väsynyt, varsinkin tiettyihin asioihin mitä en vuosien saatossakaan ole saanut valmiiksi ja on päässeet kasautumaan uudestaan ongelmaksi asti. Kukaan ei tarjoa minulle koskaan esim yksinkertaisesti lastenhoitoapua. Äitini on eläkkeellä, eikä koskaan tarjoa apua, ellen erikseen itse pyydä. Olen niin väsynyt. Rakastan lapsiani ja olen mielelläni kotiäiti, mutta parhaat puoleni eivät enää pääse esille kaiken arjen kiireen ja tietynlaisen järjestelmättömyyden takia. Yksinkertaisesti, minä en vain jaksa. Apua en osaa hakea mistään, eikä sitä tällaiseen tilanteeseen mistään saisikaan.
Ja toki vauvanhoito haukkaa ison osan päivästäni kaikinpuolin, imetys ym.
Pelkään oikeasti, että sairastun vielä pahasti :(
ap
Lisäksi omat lapsuudentraumat on alkaneet nostaa päätään, jälleen. Koskaan en niistä pääse, vaikka olen aikoinaan terapiassa niitä käynyt läpi. Keskustelemistahan se vain on ollut, ei sen kummempaa. Olen katkera tietyille ihmisille, ja tuntuu että katkeroidun vielä enemmän. Olen vihainen siitä, kuinka minua on kohdeltu väärin. Ja se myös masentaa ajoittain.
ap
Vie lapsesi hoitoon, mene itse töihin tai koulutukseen. Sinusta voi kuoriutua vielä kiva äiti ja motivoitunut, tyytyväinen työihminen. Kotiin ei pidä jäädä.
Pelkään oikeasti, että sairastun vielä pahasti :(
ap
Olet jo sairastunut, jos et muista edes automaattisesti lastesi lukumäärää. On asioita, jotka tulevat totaalisen automaattisesti ja jos eivät tule, jotain todella vakavaa on pielessä. Lasten lukumäärä ei ole sama asia kuin esimerkiksi sosiaalitunnus tai puhelinnumero, joiden kanssa väsyneenä on perusterveelläkin välillä vaikeuksia muistaa. Kuten yllä jos sanottiin, varhainen Alzheimer on mahdollinen syy. MIkäli persoonallisuudessasi on alkanut olla ylenmääräistä ärtymystä ja muita itsellesi poikkeavia negatiivisia tai karkeita luonteenpiirteitä, kannattaa huolestua.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:43"]
Voisko olla kilpirauhasen kanssa ongelmia?
[/quote]
Huoh... olisiko mitenkään mahdollista, että tätä ei tungettaisi ihan kaikkeen?
Selkäkipua minulla on ollut jo jonkin aikaa, ehkä reilusti toista vuotta. Ihan kuin selkäranka olisi kipeä, sitä ei ole jatkuvasti mutta välillä. Tasapainovaikeuksia on, ja jalkapohjien kipua välillä, mutta liitän ainakin tasapainovaikeudet vaivasenluuongelmaan (ei pahat mutta välillä kipuilevat).
ap
Ehkä tämä kaikki on vaan stressistä johtuvaa. Mutta miten ihmeessä saan itseni kuntoon? Voisin kuvitella, että jos koti olisi järjestyksessä ja ylimääräinen tavara pois, helpottaisi jo todella huomattavasti. Mutta mistä saan aikaa ja energiaa kaiken läpikäymiseen?
ap
Jos et muista edes lapsiesi lukumäärää automaattisesti vaan joudut pohtimaan jopa sitä, jotain on neurologisesti pahasti vialla.
Alzheimeria tavataan jo nelikymppisillä, erikoistapauksissa nuoermmillakin. Myös jokin muua vakava neurologinen sairaus voi tulla kysymykseen. Monet niistä ovat sellaisia, että hoitoa ei ole mutta varhaisella diagnoosilla oireita voidaan lievittää ja taudin etenemistä hidastaa.