Millaista on elämä Jyväskylässä?
Kommentit (16)
Kiireistä, opiskelijakaupunki. Ihmiset on tuli persuksen alla. Monet on vain käymässä,koska keskellä suomea.
Kaunis kaupunki ,on järviä, luontoa. Palveluitakin piisaa. Kun ehtisi käyttämään. Ja jaksaisi.
T: työuupunut
Kiva kaupunki, viisi vuotta asuin.
No itse olen sosiaalipuolella töissä ja asun 200 m2 asunnossa jossa uimallas...
Meillä mm BMW merkkinen auto ja 200000 eur vene
Ihan samanlainen kuin Helsinkikin. Pienemmässä mittakaavassa vain. Yhtä hulabaloota .
Jos ajattelit muuttaa pienempään kaupunkiin niin suosittelen oikeasti jotain rauhallisempaa paikkaa. Esim. Laukaa on tässä vieressä.
sosiaalipalvelut kirjoitti:
No itse olen sosiaalipuolella töissä ja asun 200 m2 asunnossa jossa uimallas...
Meillä mm BMW merkkinen auto ja 200000 eur vene
Tuskinpa vaan tai ainakaan töissä siellä
Viikit ja kuukit käyvät koulua ihan niin kuin muissakin kaupungeissa.
Muuta mieluummin tänne Puolaan. Täällä on hyvä ja järkevä hallitus, täällä ei veroteta kaikkea liikkuvaa, täällä pidetään vassarinpaskat kurissa, täällä on turvallista, täällä on töitä, täällä on erinomainen terveydenhuolto, täällä on mielipiteenvapaus, täällä on ihmisillä yhteishenki, täällä on oikeasti tasa-arvo, täällä on sallittua olla maastaan ylpeä, täällä ei lapsia vihata, täällä on ihmisen hyvä asua ja elää <3
Jyväskylä ainakin itselle erityisen silmää miellyttävä.
Luontoa piisaa, on vesistöä, ulkoilukohteita, koko kaupungin kiertävä rantaraitti.
Yöllä todella kaunis melkein missä tahansa päin rantaraittia kulkeekaan.
Talvella miellyttävää kun hyvin valaistu niin käytännöllisyyden kuin estetiikankin kannalta + järvenjäät.
Tykkään kanssa siitä, että on monia eri keskuksia mistä valita: Keljo, Seppä, Keskusta, Kuokkala
Kohtalaisen kamalaa,, ihmiset välinpitämättömiä, töykeitä, opiskelija kaupunki, raskasta, uuvuttavaa,, ainoa plussa on se et ei liian iso kaupunki, helppo liikkua
Minulle Turusta Jyväskylään muuttaessa yllätyksenä tuli se, että kevät tulee oikeasti paljon myöhemmin (yleensä huhtikuussa on vielä lunta), mikä tarkoittaa että talvet ovat lumisia. Ja toinen oli ainaiset mäet, täällä niitä on jokapaikassa.
Keskusta on hiljentynyt ja kaupat siirtyneet automarkettien kupeeseen. Julkinen liikenne toimii, mutta toki paljon harvemmin kuin isommissa kaupungeissa. Pyörälläkin pärjää kunhan muistaa ne mäet.
Järvet ja luonto tekevät kaupungista kauniin, vanhaa täältä ei juurikaan löydy.
Mutta ihan mukava paikka asua, ja aina Helsingistä lähtiessäni huokaisen että ihanaa kun juna lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalaisen kamalaa,, ihmiset välinpitämättömiä, töykeitä, opiskelija kaupunki, raskasta, uuvuttavaa,, ainoa plussa on se et ei liian iso kaupunki, helppo liikkua
Ei keskisuomalaiset ole töykeitä, alkuun hieman pidättyväisiä vain. Oikein kiva ja kaunis kaupunki.
Aina persaukinen, ikuinen suurtyöttömyys vaikka muualla maassa olisi täystyöllisyys. Asun entisen maalaiskunnan alueella, ja liitoksen jälkeen täältä lähti kaikki palvelut kun pitää työntää rahaa kaupungin tyhjään kassaan.
Siis jopa lapsilta vietiin uintipaikat jun laiturit kiskottiin järvistä kun ei ole rahaa niiden ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Pysy siellä. Me ei tänne uusia koronatartuttajia kaivata.
Juntti
Pysy siellä. Me ei tänne uusia koronatartuttajia kaivata.