Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäviäni ei kiinnosta iloni raskaudesta, ei ole ketään kelle jutella

Vierailija
20.10.2020 |

Tuntuu pahalta.

Tänään olen mielessäni herkistynyt kun katselin kantoliinoja ja haaveilin jo vauvan kantelusta ja suukottelusta. Ystävieni reaktio näihin juttuihin on kuitenkin hyvin pitkälti luokkaa ''hyi vauvoja ei ikinä'' ja vaihtavat aihetta. Ei tarvitse mihinkään hehkutukseen lähteä mukaan, mutta minut kyllä hiljennetään ihan täysin. Muut puhuvat kyllä elämästään ja asioistaan.

Muilla saman tyylisiä kokemuksia? Oletteko löytäneet esim. netistä vertaistukea, joille jutella vauva-ajan tuntemuksista?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene faceen tms. johonkin mammaryhmään samanhenkisten sekaan. Ilmeisesti kaverisi ovat jotain teinejä? 

Vierailija
2/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sullakaan helppoa. Koita silti jaksaa.

Mi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino, kyllä se siitä. Hanki vaikka oikea työpaikka.

Vierailija
4/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene faceen tms. johonkin mammaryhmään samanhenkisten sekaan. Ilmeisesti kaverisi ovat jotain teinejä? 

Ollaan kaikki -+ 25v ja he kokevat että mä olen ''todella nuori'' äidiksi, mikä minusta on kyllä aika absurdia. AP

Vierailija
5/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vähän sellaisia aikansa kutakin juttuja. Nuorena olin tuollainen "hyi vauvat, ei ikinä!" Sitten jossain vaiheessa menin naimisiin ja saatiin kaksi. Silloin olin tosi kiinnostunut kavereitteni raskauksista ja vauvoista. Nyt kun lapset isoja ja pari työkaveria on raskaana niin reaktioni oli lähinnä "ai jaa." Sukulaisille, joilla on vauvoja olen kohtelias jne mutta ei mitenkään hirveästi hössötytä. Eikä vaippajutut ja imetykset kiinnosta.

Netistä löytää samanhenkisiä jos livenä ei löydy.

Vierailija
6/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea raskaudesta! Kuulostaa siltä, että tulet olemaan rakastava äiti lapsellesi <3

Vierailija
7/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kaikki -+ 25v ja he kokevat että mä olen todella nuori äidiksi, mikä minusta on kyllä aika absurdia. AP[/quote]

Olet just hyvän ikäinen.

Vierailija
8/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 25v tästä voit kysyä lapselta halusiko syntyä.

Vierailija
9/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feel you, olin samassa tilanteessa raskausaikana. Netistä löytää parhaiten jutteluseuraa jos omat sosiaaliset ympyrät ovat vauvavastaisia.

Vierailija
10/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea!

(Entinen) paras ystäväni jaksoi kertoa koko raskausaikani, miten vihaa vauvoja. Oksutteli kunnolla eritejuttuja, teki faceenkin vihapostauksia, joita ei aiemmin ollut tehnyt. Kyllähän se veti mielen matalaksi, oltiin kuitenkin jo 30+ tuolloin.

Vierailija
11/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea!

(Entinen) paras ystäväni jaksoi kertoa koko raskausaikani, miten vihaa vauvoja. Oksutteli kunnolla eritejuttuja, teki faceenkin vihapostauksia, joita ei aiemmin ollut tehnyt. Kyllähän se veti mielen matalaksi, oltiin kuitenkin jo 30+ tuolloin.

Kuulostaa kateelliselta tyypiltä.

Vierailija
12/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä on kiinnostunut toisen asioista ja osaa olla onnellinen tämän puolesta, vaikka ei itse haluaisikaan lapsia. Erittäin epäkohteliasta jotkut hyi-jutut. Valitettavasti käytöstavat ja muiden huomiointi ei ole useimmilla enää hallussa.

Vierailija
13/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minua kiinnostaa. Sain esikoiseni 18 vuotiaana ja 21v. olin kolmen lapsen äiti Perhe just sopivan kokoinen. Äitiys on maailman luonnollisin ja ihanin asia.

Asumme maalla ja lapset kuuluvat elämään. Täällä on paljon lapsiperheitä. PK-seudulla tyyli on toinen.

Nauti vauvan odotuksesta täysin siemauksin!♥️

Vierailija
14/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaryhmä. Tyyliin helmimammat 2021, talven 2021 Helsinki mammat tmv. Sieltä löydät tismalleen samassa elämäntilanteessa olevia joiden kanssa hehkutella.

Olin itse 33v kun lapseni syntyi ja ystävilleni oli myös jo lapsia. Se jolla oli 3v lapsi höyrysi päiväkotiasiaa. Kiinnostiko minua niin se? No ei. Ei häntäkään minun kantoliina ja vauvabodymietinnät vaikka hänellä olikin lapsia. 7v lapsen omaava ystäväni höyrysi koulun aloituksesta jne. Ihan normaalia.

Muuttiko se ystävyyssuhdettamme? No ei. Olemme yhä hyvin läheisiä ystäviä (nyt kaikkien lapset jo lähes aikuisia) mutta kyllä se paras höyrähdystuki löytyy niistä samassa tilanteessa olevista. Jos ei täysin sattumalta ole ystävää joka on myös aika tismalleen saman ikäisen lapsen äiti niin sen höyrähdysporukan löytää muualta.

Vierailija
15/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiinnosta toisten ihmisten raskaus ja jälkikasvu.

Vierailija
16/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity facessa lasketun ajan perusteella (tyyliin tammikuiset 2021) mammaryhmään niin löydät varmasti juttuseuraa. Usein näistä tehdään alueittain myös whatsapp-ryhmiä.

Vierailija
17/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä osti uuden auton ja on tosi innoissaan siitä. Itse en välitä autoista mutta olen iloinen ystäväni puolesta kun hän on onnellinen ja hankki itselleen jotain tärkeää ja mieluista. Sanoinkin tämän hänelle.

Serkkuni perhe hankki kissanpennun, mutta vaikka en kissoista pidä niin katselin kyllä siitä kuvia ja kuuntelin miten on mennyt. Onnittelin ja tuntuu mukavalta että ovat saaneet uuden perheenjäsenen. 

Kun työkaveri kertoi raskaudestaan niin onnittelin ja juotiin kakkukahvit sen kunniaksi. Tulee ikävä kun hän jää äitiyslomalle. En sanonut etten välitä lapsista ja ne ovat mielestäni rasittavia ja äänekkäitä.

Vierailija
18/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mom×3 kirjoitti:

Hei! Minua kiinnostaa. Sain esikoiseni 18 vuotiaana ja 21v. olin kolmen lapsen äiti Perhe just sopivan kokoinen. Äitiys on maailman luonnollisin ja ihanin asia.

Asumme maalla ja lapset kuuluvat elämään. Täällä on paljon lapsiperheitä. PK-seudulla tyyli on toinen.

Nauti vauvan odotuksesta täysin siemauksin!♥️

Juuri näin! Maailmallakin naiset synnyttävät eivätkä kehitä älypuhelimia.

Vierailija
19/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea!

Kuulostaa kateelliselta tyypiltä.

Ei ollut, meni kaksi vuotta myöhemmin sterilisaatioon.

Vierailija
20/34 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei varmasti kaduta, hän saa

-ratkaista ilmastonmuutoksen, ikiroudan sulamisen, sademetsäpalot, kuivuuden&tulvat, jäätiköiden sulamisen, tartuntatautien ja tuholaisten leviämisen, merenpinnan nousun ja pohjasta nousevat metaanimassat, vesistöjen ja ihmisten muuttumisen muoviseksi, lämpimät talvet ja hikiset kesät

-väestöräjähdyksen ja ilmastopakolaisuuden

-elinikäisen työttömyyden, automaation ja tekoälyn vaikutukset

-lisääntyvän terrorismin ja ydinaseuhan

-kuoleman

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän