Mitä koronaan liittyvää asiaa pelkäät eniten?
Mua pelottaa kaikkein eniten se, ettei jääkiekon SM-liigaa pystytä välttämättä pelaamaan loppuun asti jos pelejä joudutaan perumaan vielä paljon karanteenien ja rajoitusten takia. En tiedä miten kestän läpi synkän talven, jos tämäkin ilonpilkku viedään elämästäni pois. :(
Kommentit (40)
Koronahysteerikkoja, se on virustakin pahempi tauti.
Finnairin konkurssia ja talouden romahdusta ja hurjia veronkorotuksia.
Unelman omasta asunnusta voisin silloin heittää romukoppaan.
Koska pienikin flunssa tulehduttaa ennestäänkin arpiset keuhkoni lääkehoitoa vaativasti, niin koronan painumista keuhkoihin pelkään todella, siinä on loppuni lähellä. Influenssassa se kävi lähellä.
Tän kirjoitin kuumeisena yskiessä koronatestin tulosta odotellen.
Joku sm liigan välivuosi on murheistani pienin. Nykyseurat voi mennä konkkaan, mutta raunioille syntyy uudet seurat satavarmasti. Mutta uskon kyllä, että tosifania tääkin uhka kirpaisee
Aina kun ihmisillä on asiat huonosti aletaan bylsimään kuin kanit, pelkään että väetön kasvu maailmassa kiihtyy.
Kestävyysurheilijana minua huolettaa eniten lievänkin taudin tekemät pysyvät muutokset keuhkoissa.
Hengenahdistusta, tehohoitoa, jälkioireita jos sairastuu.
Tehohoitoon joutumista. Olen ollut aikoinaan 3 viikkoa tehohoidossa eikä ollut yhtään kiva kokemus.
Pelkään pahaa tautia ja siihen kuolemista. Niin omaa kuin läheisteni.
Tällä hetkellä pelkään että se pääsee jotenkin tarttumaan muusta syystä tehohoidossa olevaan rakkaaseen ihmiseen.
Sitä että minustakin tulisi lepakko/ muurahaiskäpy -ZOMBI.
En haluasi päätyä siihen tilaan 😢
Sitä, kuinka helposti kaikkialla maailmassa on luovuttu perusoikeuksista suhteellisen vaarattoman taudin takia. Sitten joskus kun tulee joku todella vaarallinen tilanne, niin varmaan rakennellaan jo niitä junia ja uuneja, eikä juuri kukaan protestoi.
Vierailija kirjoitti:
Finnairin konkurssia ja talouden romahdusta ja hurjia veronkorotuksia.
Unelman omasta asunnusta voisin silloin heittää romukoppaan.
Talouden romahdus on ihan aiheellinen pelko.
Niin kauan kuin pörssit on korkealla on vielä toivoa, mutta kun/ jos romahtavat, niin ollaan jännän äärellä.
Pelkään jääväni työttömäksi, jos rajoituksia tiukennetaan. Kevään lomautus tyhjensi puskurirahastoni täysin enkä ole vielä saanut säästöön satastakaan, vaikka olen kovasti yrittänyt tinkiä melkein kaikesta.
Sitä, että tämä hysteerinen tapa yrittää hallita tilannetta jatkuu Euroopassa. Niissä maissa, joissa terveydenhuolto huonossa tilassa on tehty todella rankkoja ratkaisuja. Jos lapset ei saa kunnon opetusta, tulevien sukupolvien syrjäytyminen on edessä ja siitä alkaa levottomuudet. Hallitusten tärkein tehtävä on säilyttää luottamus tulevaisuuteen. Ylimitoitetuilla rajoituksilla se tapetaan.
Pelkään, että talous romahtaa ja edessä on massatyöttömyys ja hyvinvointivaltion alasajo.
Pelkään et joku oma läheinen sairastuu. Etenkin noiden iäkkäiden puolesta pelottaa eniten. Toiseks jos nyt joku mun lempiartisteista sais koronan nii ois sekin aika musertavaa.
Pelkään, että tämä median ja hallituksen aiheuttama hysteria asian ympärillä jää pysyväksi, ja hallitukset myös tulevaisuudessa käyttävät keksittyä epidemiaa keppihevosena terveiden ihmisten elämään puuttumiselle. Miten käy 450 000 pakkolomalla olevalle, tuhansille konkurssin partaalla yrityksille ja työttömille, miten estetään nyt tuhannet itsemurhat, jotka syntyivät 90-vuvun taloudellisen katastrofian seurauksena, miten selvitään yli miljoonasta käymättä jääneestä hammashoitokerrasta ja vuosia kestävistä sairaalajonoista, lasten oppimatta jääneistä asioista koulujen sulkemisen vuoksi, hysteriasta ja aiheettomasta terveiden ihmisten pelottelusta.... Listaa riittää. Kaikki tämä kuuden alle 50-vuotiaan vakavasti sairaan kuoleman vuoksi.
Pelkään että harrastukseni lopetetaan koronauhan takia ja menetän sen myötä sosiaaliset kontaktini ja elämästä katoaa kaikki mielekkyys. Olen yksinäinen luuseri, kuntoutustuella mielenterveysongelmien takia, pelkään syrjäytyväni lopullisesti jos elämästä tulee taas pelkkää neljän seinän sisällä nysväämistä.
Pelkään eniten sitä että maskin käytöstä tulee pakollista.
Sitä, että saa jonkin pysyvännjälkitaudin, neurologiaan tai elinten toimintaan liittyvän. Menetän työkykyni ja elintaso laskee.