Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatko miehesi postit?

Vierailija
24.07.2006 |

Minä avaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pitäisi varmaan, kun kiva löytää siivotessa jostain maton alta avaamattomia laskuja, joissa eräpäivä mennyt 3 kk sitten.

Vierailija
2/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on tilanteita, että mies odottaa jotain postia esim. kutsua tms. ja kun sellainen kuori tulee niin soitan ja kysyn voinko avata tms. Yleensä miehelle tulee kyllä pelkkiä laskuja, en avaa niitä ellei ole joku tv-lupa tms. " yhteinen" . Mutta en avaa esim. Visa-laskuja ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset (just tyyliin laskut yms) saatan avata tai sitten en kun mies ne maksaa kuitenkin.

" Yllättävät" viralliset (esim. Kelalta odottamaton kirje) avaan aina koska tiedän että mieskin haluaa tietää mitä siellä on.

Tilinauhoja, ammattiliiton kirjeitä yms. en avaa koska ei ne minulle kuulu eikä ne minua kiinnosta.

Henkilökohtaista kirjettä miehelleni ei vielä 3,5 vuoden aikana ole tullut :)

Vierailija
4/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, eipä sille mitään erikoista postia tulekaan. Myös verkkopankkitunnukset on tiedossa molemmin puolin. Ei meillä ole salattavaa toisiltamme.

Vierailija
5/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ulkomaalainen, edellisessa suhteessa kun oli suomalainen mies hän oli hyvin tarkka ettei hänen posteihinsa koskettu, eikä tehnyt kyllä mieli koskeekkaan. Nyt on luontevampi suhde, luojan kiitos.

Vierailija
6/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pankin kirjeet, laskut, muu semmoinen. Jos en tiedä sisältöä, en avaa, koska se voi olla henkilökohtaista. Mieheni mielestä olisi parempi, jos avaisin kaiken postin jolloin hänen ei tarvitsisi huolehtia siitä, mutta minä yritän ajatella vähän kirjeen lähettäjääkin. Jos hän olisi tarkoittanut kirjeen minulle, siinä olisi minun nimeni. Samasta syystä en koske miehen sähköpostiin tai puhelimeenkaan. En minä ainakaan halua, että lähettämäni tekstiviestin lukeekin joku ihan muu kuin se, jolle lähetin viestin.

Ne laskut ja sellaiset eivät ole kovin henkilökohtaisia ja siksi on ihan sama kumpi ne avaa.

Vierailija
7/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis saatan viedä kirjeen miehen eteen ja pyytää että " voisitko avata, että voin ottaa laskun siitä ja laittaa sen muiden laskujen joukkoon" . Mutta omakätisesti avaa kaikki kirjeensä.

Eikä meillä lueta toisten s-posteja tai saati tekstareita. Mies saattaa kyllä ilmoittaa että " sulle tuli tekstari" kun kuulee puhelimen pärisevän.

Vierailija
8/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisia kirjeitä en avaisi, tosin niitä ei kyllä koskaan miehelle tule. Laskut jätän usein avaamatta, koska en halua saada ketutusta rahanmenosta ;)

Vierailija
9/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kirjesalaisuus. Käsittää myös sähköpostin sekä kännykän selaamisen. Kuuluu yleissivistykseen sekä hyviin tapoihin.

Vierailija
10/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jos mies on ennen mua niin avaa munkin postit. Ei tosin esim. kirjeystäviltä tulleita kirjeitä tms, mutta siis viralliset postit (tiliotteet, laskut jne).

Vierailija
11/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(lue:pelätty miten suuri lasku tulee..) Niin olen saattanut soittaa miehelle töihin että nyt tää taisi tulla, voinko avata.

Me saamme vapaasti lukea toistemme viestejä puhelimesta tai sähköposteista. (mitä ei ole paljoa kyllä tehty, jos toinen ei pääse katsomaan viestin tultua niin toinen lukee sen puolesta ääneen)

Jostain syystä postin avaaminen ei kuulu kuin hlölle itselleen.

Vierailija
12/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tv-lupamaksut, jotka maksetaan vuorotellen vaikka tulevat miehen nimellä.. sähkölaskut, vesilaskut.. Mutta tiliotteita, palkkakuitteja, henkilökohtaisia kirjeitä (ystävältä tulleita) en avaa

Vierailija
13/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteis en tarvi itte repiä niitä auki =)

Jos sitten tulee joku selvä' sti yksityiskirje/kutsu miehen nimellä niin en tietenkään avaa........

.... ja sit se sanoo " mikset sä tätä avannu? Oisit sä ny ihan hyvin voinu, kyl sä tiädät" :DD

Vierailija
14/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viedään esim. laskut heti tiettyyn paikkaan ja tiliotteet toiseen. yksityisluontoisia posteja tai sellaisia, joista ei päälle näe emme luonnollisestikaan avaa eikä siitä ole edes tarvinnut sopia mitään.

Vierailija
15/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

avata... minä meillä hoidan kaikki maksut ym. ja jos odotan et mies avaa ne niin maksut on jo mennyt...

Vierailija
16/16 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ei tulisi mieleenkään katsoa miehen sähköposteja. Tai avata miehen tekstiviestejä.

Tekstareistakin tulisi sanomista. Enkä todellakaan haluaisi, että mies ilman lupaa tai pyytämistä lukisi mun sähköposteja tai tekstareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä