Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne teidän "seiskan" lapsenne meni opiskelemaan peruskoulun jälkeen?

Vierailija
20.10.2020 |

Onko ammattikoulu ainoa vaihtoehto vai lukio? Kun mitään erityistä kiinnostuksen kohdetta ei ole, niin miten olette valinneet ammattikoulun linjan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni lukioon. Nyt opiskelee kirjastonhoitajaksi.

Varmaan monikin vuotinen tutkinto....

Maisterin tutkinto eli noin 5 vuotta.

Vierailija
22/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika yritti olla ammattikoulussa , mutta lopetti sen vuoden jälkeen. Sitten meni vapaaehtoisena armeijaan.  Sen jälkeen oli hetken ilman mitään opiskelua tai työtä, kunnes perusti ystävänsä kanssa yrityksen. 

Nyt on sitten ollut jo yrittäjänä muutaman vuoden ja yrityskin on kasvanut kahden tekijän puljusta 10 henkeä työllistäväksi firmaksi. 

En suoraan sanoen olisi uskonut näin käyvän, kun yrittäjäksi alkoi. Mutta vuodet on koulineet hänestä ihan hyvän ja vastuullisen miehen, vaikka kouluaika antoi muuta olettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitti lähihoitajakoulutuksen mutta lopetti vuoden jälkeen kesken. Sitten aloitti etälukion ja kirjoitti ylioppilaaksi. Pääsi heti AMKiin lukemaan haluamaansa alaa. Nyt käy valmennuskurssia ja hakee yliopistoon lukemaan alaansa pidemmälle.

Tyttäreni koulu meni huonosti yläkoulussa ja hän joutui laitokseenkin hetkeksi aikaa. Olin siihen aikaan kahden vaippaikäisen yksinhuoltaja ja kamppailin oman jaksamiseni kanssa. Tämä vaikutti tyttäreenkin. Kannan ikuisesti huonoa omaatuntoa siitä että tyttäreni jäi silloin niin yksin.

Onneksi hän sai ysin suoritettua vaikka näytti siltä ettei saa edes peruskoulun päättötodistusta.

Vierailija
24/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodeksi paskakuskin apulaisiksi ja alkoi opinnot maistua

Vierailija
25/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni meni lukioon ja valmistui aika paljon myöhässä. Nyt on lääkiksessä. Itse olin lintsaava ysin-opiskelija ja valmistuin lukiosta yhtä hitaasti. Lukion jälkeen tein koulutusta vaatimattomia töitä ja perustin perheen nuorena, siinä oli jo moni kauhuissaan kuinka "lahjakkuuteni" menee hukkaan. Nyt aivan asiallisessa vakityössä ja yliopisto-opiskelut on seuraava suunnitelma. Aika moni muukin asia vaikuttaa kuin todistuksen keskiarvo, se ei sellaisenaan kerro ihmisestä paljon mitään. Nuoren elämässä moni asia voi vielä muuttua, joten uran ennustaminen on muutenkin vaikeaa. Kunhan ei liikaa yritä sopeutua aivan tärviöelämää elämään seurueeseen niin mahikset vakaaseen itsenäistymiseen on varmaan melko hyvät.

Vierailija
26/26 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinaan seiskan oppilas ylä-asteella. Jatkoin lukioon, suoriuduin sieltä jollain kasin keskiarvolla. Pääsin tkk:lle opiskelemaan ja nyt olen DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä