Minne teidän "seiskan" lapsenne meni opiskelemaan peruskoulun jälkeen?
Onko ammattikoulu ainoa vaihtoehto vai lukio? Kun mitään erityistä kiinnostuksen kohdetta ei ole, niin miten olette valinneet ammattikoulun linjan?
Kommentit (26)
Se minnekään opiskelemaan mennyt, isänsä tapaan ensin lähibaariin ja intin jälkeen omillensa. Siivousta ja sekalaista varastohommaa on tehnyt, oikein hyvin on elämässä pärjänyt
Lukion kävi, jonka jälkeen opiskeli amk:ssa ja nyt on yliopistossa.
Yritätkö oikeasti väittää, että seiskan oppilas on = elämäm koululainen?
Amikseen, jonka suoritin kehnosti. Sitten armeijaan, jonka jälkeen iltalukioon. Lakki 22-vuotiaana, siitä yliopistoon ja maisterin paperit 28-vuotiaana (olin vaihdossa välissä).
Niin että joskus se muutama vuosi tekee hyvää mietiskellä mitä haluaa.
Amikseen, sieltä inttiin, sieltä AMKhon, on nyt erään tunnetun Suomen suurimman yrityksen välijohdossa.
Meni lukioon. Nyt opiskelee kirjastonhoitajaksi.
Meni biologisen isänsä firmaan töihin ja on nyt tuotantojohtaja. Toisen kerran naimisissa lapsia 8. Vaimo odottaa kaksosia...
Olisiko joku ammatinvalintatesti hyvä? Niitä on netissä. Kartoittaa vähän nuoren kiinnostuksenkohteita ja taitoja ja valmiuksia. Näen itse työssäni sellaisia nuoria, joiden valmiudet ja motivaatio ei riitä lukion suorittamiseen. Jatkuvat epäonnistumiset vaikuttavat helposti nuoren itsetuntoon.
Meni sinne minne halusi ja halu oli kova lukioon. Lukio oli kuulemma helppo, mutta ei se ihme ollut kun ei hirveästi opiskellut. Kävi ja teki pakolliset tehtävät ja tietysti kokeet. Kirjoituksissa tuli B:n paperit.
Pääsi pääsykokeiden kautta AMK:n opiskelemaan sitä mitä halusi. Pääsykokeisiin luki jonkusen päivän ja varmasti apua oli kun isoveli auttoi opettamalla oleellisia asioita.
Lukioon ja kirjoitti E-paperit. Papereilla suoraan sisään korkeakouluun.
Meillä poika kotosalla. Hyvin sulkeutunut luonne. Hedarit päässä pelaa yökaudet pleikkaria. Hampurilaiset maistuu ei muu ruoka. Riitelee isänsä kanssa usein. Aikoo vielä joskus näyttää sille.
Vierailija kirjoitti:
Meni lukioon. Nyt opiskelee kirjastonhoitajaksi.
Varmaan monikin vuotinen tutkinto....
Kävi lukion, pakolliset kirjoitti ja sai C:n paperit. Tämän jälkeen kävi intin ja pääsi sitten poliisikouluun ja työskentelee nyt poliisina. On muuten fiksu ja ihana mies eli ei ole lapseni vaan mieheni. Itse olen kirurgi.
Itse menin lukioon. Valmistumisen jälkeen tein töitä 5 vuotta, sitten tiesin mitä halusin opiskella ja opiskelin ekonomiksi töiden ja lasten ohella. Opiskelu ei vain kiinnostanut nuorempana, mutta kun se "oma juttu" selvisi, opiskelukin sujui mukavasti.
Meni amikseen, josta työllistyi jo opiskeluaikana. Teki muutaman vuoden töitä, haki amk ja nyt opiskelee ensihoitajaksi.
Hauskaa tuossa on, että näköjään ammatinvalinta periytyi.
Minä menin lähilukioon (ei keskiarvorajaa), kirjoitin L:n paperit ja todistuksenkin keskiarvo oli 9.5. Sen jälkeen hain yliopistoon ja pääsin sisälle. Nyt olen opettaja. :)
Joo, oli vähän vaikea teini-ikä.
Kävi lukion ja opiskeli sen jälkeen hätäkeskuspäivystäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minnekkään.
Miksi olet luovuttanut lapsesi suhteen ja antanut hänen syrjäytyä?
Jos mitään kiinnostuksen kohdetta ei ole, niin eikö silloin se lukio olisi parempi, tai edes kaksoistutkinto? Antaa vähän enemmän aikaa ja vaihtoehtoja, sitten kun se kiinnostus joskus herää.