Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori hakee tt-tukea ja harkitsee kameran ostoa.

Vierailija
24.01.2014 |

http://areena.yle.fi/tv/2113070

Tyttö elää poikaystävän palkalla ja siksi ei saa tt-tukea, jota yrittänyt hakea. Pohtii silti kameran hankintaa. Eikö kameran hankintaa harkita yleensä vasta silloin, kun itse tienataan rahat ja peruselämä on kunnossa? Nykypuhlimissa on kuitenkin kamera, joten ilman kameraa ei tarvitse olla. Miksi nämä ongelmaiset nuoret ei koskaan osaa laittaa asioita tärkeysjärjestykseen?

Ja toinen juttu: Taas ongelmainen nuori ja ylipainoinen. 

Miksi liikunnallisilla nuorilla ei ole ongelmia? Onko kukaan tutkinut korreloiko nämä, kun ainakin tuntuisi siltä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino ei ole se syy, joka johtaa tuollaiseen tilanteeseen vaan masennus ajaa ylipainoon herkästi. Ylipaino on syy eikä seuraus.

Vierailija
2/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuon dokumentin päähenkilö ole mikään todella lihava vaan hieman pyöreä. Hänhän käy koulussakin, tavallinen nuori.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 00:30"]

Miksi liikunnallisilla nuorilla ei ole ongelmia? Onko kukaan tutkinut korreloiko nämä, kun ainakin tuntuisi siltä.

[/quote]

No mitäs arvelet? Johtuukohan ongelmat liikuntaharrastuksen puutteesta, vai liikuntaharrastuksen puute muista ongelmista?

Vierailija
4/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään himourheilijaa, jolla olisi ongelmia.

Vähän liikkuvilla suurempi riski esim masennukseen?

Vierailija
5/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 00:53"]En tiedä yhtäkään himourheilijaa, jolla olisi ongelmia.

Vähän liikkuvilla suurempi riski esim masennukseen?

[/quote]

Jep heillä ei ole syömishäiriöitä, identiteettiongelmia urheilukautensa jälkeen kun pitäisi olla kuten normaalit ihmiset eikä Mika tappanut itseään.

Vierailija
6/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän tuo rahoitti kampaajakäynnin, tukkavärin, lävistyksen, amarillon ym. ym.?

Likka varmaan häpeää tuota dokumenttia sitten vähän isompana. Kotiin kasvamaan vielä pariksi vuodeksi.

Vierailija
7/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle-verohan menee näköjään melkoisiin laatuohjelmiin...

Vierailija
8/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tiedän muuten monta anorektikkoa, joilla on ihan helvetillisiä ongelmia.

Ehkä se kamera voisi aktivoida ihmistä. Nykyään kuvia on vaikea myydä, kun ilmaismateriaalia tunkee joka puolelta, mutta joillain tiedotusväilineillä on vielä etikkaa myös sen suhteen.

Vierailija
9/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin velkarahalla kameran ostanut. Olen harrastanut kuvaamista kauan kaikenmaailman rimpuloilla ja kännykkäkameroilla (-.-) ja sen kyllä valitettavasti huomaa myöhemmin muuten hyvistä kuvista, ei niitä voi kauheasti mihinkään käyttää, pitäisi melkein uudestaan ottaa mutta se ei valitettavasti onnistu, vaikka olisi aikaa ja rahaa.

En kadu kameran ostoa velalla, kadun etten ostanut sitä jo kauan aikaisemmin ihan millä tahansa rahalla mitä silloinkin olisi kiinni saanut, vaikka tt-tuesta säästämällä.

Vierailija
10/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykäsellä on ollut tosi seesteinen elämä, vai?

Vierailija
11/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameran avulla voi saada hyvinkin paljon sisältöä elämään, mutta tt-tuella sitä ei todellakaan tule rahoittaa. Toki osa kameran kinuajista on niitä, jotka unohtavat koko kapistuksen jo parin viikon päästä. Hyvin usein on niitä, jotka haluaa kaikenlaista ja sitten kun se asia toteutuu, niin se ei enää tunnukaan miltään.

Itse sain kauan toivomani kameran lahjaksi ja siitä asti olen käyttänyt sitä jopa päivittäin viikossa. Ekaa kertaa elämässä löysin harrastuksen, josta todella nautin ja se on tuottanut myös tulosta siinä mielessä, että kuviani on julkaistu tv:ssä sekä lehdessä, ja jo puolen vuoden harrastamisen jälkeen tehtiin artikkeli internettiin :) Minun masentuneeseen elämään kamera on tuonut paljon iloa ja onnistumisia! Toki kuvaamista harrastin jo aiemmin, mutta käytössä oli vain edullinen pikkukamera, jolla ei yltänyt enää tavoitteisiin.

Vierailija
12/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vinkeä kuva maailmasta. Kaiken laista koulua aloittaa, mutta mitään ei saa valmiiksi. Ja aina kaikki on jonkun muun syy. Ja ihan ihme sepustuksia töihin menosta. Elää poikaystävän siivellä ja haukkuu Kelaa. Sehän on tuleva super-av-mamma :) Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa..

Vierailija
13/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 00:34"]

Ylipaino ei ole se syy, joka johtaa tuollaiseen tilanteeseen vaan masennus ajaa ylipainoon herkästi. Ylipaino on syy eikä seuraus.

[/quote]

No päätä nyt. :D

Vierailija
14/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihmisellä on joku harrastus, joka tuo itseluottamusta, energiaa tai jotain sisältöä elämälle niin onhan silloin todennäköisemmin tyytyväinen elämäänsä. Sillä nyt ei ole niinkään merkitystä onko se harrastus lentopallo tai postimerkkien keräilyä.

Vierailija
15/15 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liikunnallinen ja (en himourheilija) ja hyvännäköinen nuori aikuinen, mutta olen mielenterveysongelmainen ja muutenkin ongelmainen ja saan toimeentulotukea. Kamerankin olen ostanut, mutta en huippumallia ja sekin käytettynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi