***Se on maanantai ELOisat***
Kommentit (28)
Onnea uusille jo vauvansa lunastaneille..
Ukko läks saunailtaan kaverinsa luo ja mä tässä koitan etsiä jotakin sopivaa riepua huomisille kekkereille päälle pantavaksi, mutta huonolla menestyksellä..Mikään siistimpi vaate ei mahdu päälle.. :(
Ahdistaa aivan kamalasti, en oikein jaksa edes puhua, kun heti loppuu happi kesken..Nytkin tässä huohotan kun viimeistä päivää ja kädet on maitohapoilla..Kunnon supistuksia ei ole..Ainoastaan joitakin vatsanväänteitä, mitä alkuun luulin supisteluksi, mutta hoksasin, että se oli vaan suolen toimintaa, kun loppuivat sit aina vessassa käynnin jälkeen..
Kaikki sanovat mulle, että lähdet sairaalaan näytille, jos olo menee huonoksi, mutta kuinka huonoksi sen täytyy tosissaan mennä, että uskallan sinne mennä, ilman, että on pelkoa siitä, että ne nauraa mua ulos..???
Huh, nyt ei tällä erää taas jaksa enempää..
pikku_ruu & tytsy rv38+4
PIKKU_RUU: menehän näytille jos tilanne on oikeesti niin paha ettet oikein puhumaankaan kykene. Kyllä sun on happee saatava ja vauvan myös!
Mie taas vaan pyörin kun puolukka sian persiissä.. mitään en saa oikeen aikaseks.. esikolle ompelin päiväpeiton, pitäs nyt siitä jämästä ommella sauma kiinni ni on kakkoselle lattiapeitteeksi tai päiväpeittoo siinä....
Mull ei ole täällä ees mitään herkkujakaan!!! *kärsii vierotusoireista*
Ja minulla ei ole autoa ja olen yksin mukuloiden kanssa kotona...argh...tekisin melkein mitä vain suklaalevystä....
Olo on ollut todella tukala tänään. Vatsa on ollut koko ajan ihan kovana ja jomottaa. Missään asennossa ei ole hyvä, kypsää. Huomenna on toivottavasti toinen ääni kellossa.
Nyt tuli taas valitettua koko rahan edestä...mistähän tekisin sitä suklaata:)
Opemamma
Suklaa maistuisi kyllä täälläkin, mutta päätin että viimeiset viikot yritän tsempata. Lämpimällä kelillä menee jätskiä vähän liikaakin, joten se saa riittää. Muuten on " Rusina" liian sokerihumalassa.
RAUDASTA joku kyseli. Luontaistuotekaupassa myytävä Flodarix Kräuterblutsaft eli rauta-yrttimehu on ollut paras vaihtoehto ainakin mulle. Retafer, Obsidan yms. on kaikki saaneet vatsan sekaisin, mutta toi mehu ei niinkään. Maku ei ole häävi, mutta kyllä sen alas saa..
Supistuksia alkaa olla vähitellen ja vaihdellen täälläkin, välillä vain hengästyttää ja välillä kiristelee enempi. Ja tunnelmat vaihtelee sitten niiden mukaan; ensin kannustan supistusta ja virittäydyn kohti sairaalaa, sen jälkeen kauhistun ja totean etteihän tässä olekaan mikään kiire vielä.. Koomista.
Pientä kremppaa alkaa kuitenkin jo olla siellä täällä, niinkuin monella muullakin, joten kovin paljon yliaikaiseksi en toivo tämän menevän. Mutta senhän näkee sitten.
Nyt taidan hakea iltapalaksi ananaspurkin jääkaapista, joten toivottelen hyviä vointeja ja alkanutta viikkoa kaikille! Ja lykkyä tykö tositoimissa oleville tai juuri sinne suuntaaville..!
Terveisin Kumkwatti ja Rusina rv 36+
Täällä tosiaan pyörähti kunnon ukkoskuuro, vettä tuli kun saavista kaatamalla ja salamoikin oikein kunnolla. Nyt istahdin koneen ääreen ja avasin kuistin oven; ihanaa miten raikas ja viileä ilma puskee sisään! Tänään oli päivällä aivan tajuton helle, mutta nyt olo on mitä mainioin! Uskomatonta että kunnon sadekuuro saa näin hyvälle tuulelle.
Ärsyttävää, kun ei viitsi alottaa mitään kotihommia. Ikkunat täytyis pestä, pesuhuone kaipais kunnon kuurausta ym. Tuntuu vaan olo niin malttamattomalta, ettei saa mitään hommaa alotettua! Äsken yks tuttava sanoikin, että 8 ja puol kuukautta odotusta menee kuin siivillä, mutta ne kaks viimestä viikkoa on täyttä tuskaa. Pitää paikkansa ainakin meikäläisen kohdalla! En vaan muista, että olisin ollut näin kärsimätön tyttöjä odottaessa. Ehkä nyt on vaan enemmän aikaa keskittyä tähän odottamiseen ja onhan tässä oltu jo pois töistä yli kaks kuukautta. HYVIÄ IDEOITA MITÄ TEHDÄ NÄMÄ LOPPUPÄIVÄT!?
Taidanpas painella sohvalle lököilemään ja katsomaan tuleeko telkusta jotain päätä tyhjentävää turhaa ohjelmaa ;o)
Kirppu
Ensimmäisenä ONNITTELUT KATZU2 JA ERIA, KUN SAATTE VIHDOIN JA VIIMEIN TAATELIN KOTIIN!!! =D
Voi kunpa mekin jo saisimme pienokaisemme masun ulkopuolelle! =) Vaikka kylläkin hieman synnytys ja vauva-arki jännittääkin...! Nyt on kyllä alkanut tulemaan vähän kipeämpiä supistuksiakin päivittäin(ehkä noin viikon ajan), että josko tässä pikku hiljaa jotain alkaisi tapahtua...! Taitaa kyllä olla vaan toiveajattelua ja täällä notkun vielä lasketun ajan jälkeenkin! =) Huomenna ois neuvola käynti, saa nähdä mitä sielä sanotaan...! =)
Nyt syömään jätskiä ja sitten Pelinaisia katsomaan! =)
-Mömmeli06 rv 38+3-
Vaikka kyllä jo tuntuu siltä, että tippuu tämä vauva kyllä millä hetkellä hyvänsä; painaa jo niin lujasti jossain tuolla häpyluun takana. Aamulla oli neuvola ja th sanoi ettei päätä edes enää tunne kunnolla, on niin alhaalla. Eli synnyttämään päästään milloin vain ja alan kyllä kieltämättä olla jo aikas kypsä tähän lyllertämiseen. Pitänee ottaa SSS käyttöön; tänään jo siivoilin aika reippaasti ja kävin esikoisen kans kävelyllä --> sain mojovat supistukset aikaiseksi ja nukuin 1,5h päikkärit päälle... Muutamana yönä on ollut outoja tuntemuksia, maha on jotenkin kipeä ja olo muutenkin huono, mutta niin vaan olen olooni nukahtanut ja aamulla entiset kujeet. Mutta jospa tämä tästä lähiaikoina... Jalan juimiminen onneksi meni yhdessä päivässä ohi.
Calathea kyseli Hb:n nostamisvinkkejä. Minä olen syönyt toukokuusta asti rautaa ilman selvää vaikutusta ja pari viikkoa sitten th suositteli kokeilemaan PERSILJAA. Sillä oli nimittäin joku äiti nostanut Hb:n normaalilukemiin ihan hetkessä. Minä puputin syödä sitä viikon rautatablettien ohella ja Hb nousi 108 -->142 (siis todella yhdessä viikossa). Muutenkin panostin ruisleipään ja tuoremehuihin. Kannattaa kokeilla ainakin rautaa sisältäviä ruoka-aineita, josko niistä imeytyisi paremmin mitä rohtoina.
Neeuska rv 37+5
Täytyy aina tilaisuuden tullen tulla kurkistamaan miten teillä menee. pari uutta nyyttiäkin on ilmestynyt maailmaan sitten viimeisen visiitin, onnea onnea!!! Ja kaikille loppuraskauden kanssa tuskaileville tosi paljon tsemppiä ja jaksuja, ei niitä viikkoja enää montaa ole vaikka nyt varmasti monista siltä tuntuu kaikkien vaivojen ja tämän helteen keskellä.
Eria, kiva kuulla että Taateli pääsee viimein kotiin perheen pariin! Kaikkea hyvää teille!
Meillä Pikku-Ukko nukkuu jo viidettä tuntia päiväuniaan, nyt on tehty uusi uniennätys!! Ihme on ellei napero pian herää nälkäänsä, niin monta tuntia on jo viimeisestä syötöstä. Kaikki tuntuu sujuvan ihan mallikkaasti, esikoinenkin on suurimmat kiukkunsa kiukutellut ja keskittyy nyt lähinnä hellimään ja hoitamaan pikkuveljeään. Mies on ollut myös superihana ja hoitanut poikaa, että olen itse saanut nukkua. Viime yönäkin kantoi Pikku-Ukon minulle sänkyyn rinnalle syömään ja tuli sitten hakemaan ja röyhtäyttämään vauvan ja toi sitten taas uudelleen syömään. Ihanaa kun jaksaa olla niin huomaavainen, paljon huomaavaisempi kuin esikoisen kanssa.
Nyt taidan käydä haukkaamassa jotain välipalaa ennen seuraavaa syöttöhetkeä. Palaillaan taas myöhemmin!
Pantoufle