Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Se on maanantai ELOisat***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs viikonloppuna oli säpinää pinoissa. Muutama elokuinen lunasti nyyttinsä ja Lilli ja Babybel ovat hakemassa omiaan. Eria saapi Taatelin kotiin tiistaina, ihanaa, onnittelut siitä!!!

Joku taisi laittaa vedon pystyyn elokuisten viimeisestä synnyttäjästä. Vapaaehtoisia ilmestyi heti. Minulla on laskettu aika tuolla viimeisten joukossa,mutta en usko että yli sen mennään. Menen ensi viikolla kokoarvioon ja sitten olen hieman viisaampi.

Supistelut ovat muuttuneet selvästi voimakkaammiksi. Aikaisemmin otti vain hieman henkeen, mutta nyt supistus tuntuu jo kivuliaammalta ja suu pysyy supussa kun supistus on päällä. Avaavia, ennakoivia...toivottavasti tekevät tehtäväänsä...pääsisi sairaalassa hieman nopeammin. Onhan tässä aikaa kohdunsuun kypsyä ,viisi viikkoa kun on vielä laskettuun aikaan.

Monella alkaa tuo pipo kiristellä kärvistellessä. Odottavan aika on pitkä. Tsemppiä teille kaikille, pian kaikki on ohi ja nyytti tuhisee/kitisee/huutaa täyttä kurkkua riemunanne. Minä en ole oikein valmis vielä, taitaa vaatia sen viisi viikkoa vielä...

Nyt kahvinkeittoon ja nauttimaan kesäisestä kelistä. Voikaahan hyvin!

Opemamma ja vimpula rv 34+6

Vierailija
2/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on sitten se h-hetki, kädet hikoaa ja masu kipristelee jo valmiiksi. Tänään saadaan kaikki reseptit ja lippulaput, että kaikki olisi ruokia myören valmiita, kun vauva tulee kotio. Ihan on sellainen tunne, kun lähtisi synnyttämään ;D

Opemamma: elä piä suuta supussa supistuksen aikana, sanoovat jotta leuat pitää olla rentona, kun supistaa, niin silloin on lantioki rennonmpana ;) No juu, mie kyllä yritin pittää synnytyksessä leukaa rentona, mut siit en tiijä jaksoinko ihan kokoajan muistaa. Lueskelin noista synnytyslauluistakin, että pitäs vokaaleja puhkua, sitäkin yritin, joo-o aata ja iitä tuli kyllä, uu pitäs kuulemma jättää ihan sinne kireimpiin suppareihin, mutta mie taisin vaan huuvella aaaaaaaaaaaaaaaaaargh :D sainpahan mekastaa rauhassa, kon yksin siellä salissa kökötin.

Joten pijetään ne leuat rentona ja annetaan painovoiman tehä tehtävänsä :)

eri&taateli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa Eria, että Taatelikin pääsee ikiomaan kotiin. Kerrothan sitten kotikuulumisiakin.

Samoin kuin Opemamma; en ole vielä oikein valmis vauvan tuloon. Jaksaisi olla vielä vaikka pari viikkoakin tuolla masussa. Välillä kyllä epäilyttää, sen verran kovia supistuksia on ollut. Ja aina kun supistaa, olen paniikissa että nytkö se syntyy ja vauva-asiat ovat edelleen rempallaan. Sänkykauppojakin vasta hieroskellaan... Noo, esikoinen syntyi 10 päivää la:n jälkeen eli saattaapa tuo nytkin niin käydä. Mielessä on tosin niiden kahden huuhaanettiennustajan ennustuksetkin: molemmathan sanoivat, että 7. päivä tapahtuisi. Katellaan.

Sitten kysymys: Kuinka kauan tutit -siis tuttipullon tutit ja huvitutit säilyvät? Esikoiselta jäi valtava määrä erilaisia tutteja (varmaan kaikki markkinoilla olevat ;)), kun yritin epätoivoisesti yhdessä välissä niitä kokeilla ja tarjota (tuli välillä tunne, että elämä menee tutin korvikkeena). Moni malli on siis yritetty käyttää suussa mutta ei ja osa on ihan pakkauksessaan. Voiko siis näitä vielä käyttää, kun ne desinfioi ja tekee venytyskokeita? Vanhimmat ovat siis siinä 1.5 vuotta vanhoja... Jos vaikka tämä tuleva vauva kelpuuttaisi pullonkin. Toisaalta eipähän ole tarvinnut vieroittaa mistään tuteista tätä nykyistä.

Jep. Ei muutaku puistoilemaan. Nätti on ilma.

Ode 35 + 6

Vierailija
4/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä kuin käy, meillä on tuolla esikolla hammaslääkäri puoli yksitoista ja edellisen kokemuksen jälkeen jotenkin uskon et vaikee reissu tulee olemaan. Silloin nyhtäsivät sen hampaan irti mitenkään kumpaakaan meistä valmistelematta asiaan...

Pinnasänky on nyt kokonaan koottuna ja ukko aamulla töihin lähtiessään käski mun laittaa kamerat lataukseen kuulemma ihan varmuuden vuoksi. Taitaa sitäkin jo jännittää aina kun mä soitan sille...

Nyt on alkanut mullakin yölliset heräämiset vessaan, vaan eipä voi valittaa kun näin pitkään pääsi katkeamattomilla yöunilla.

Nyt lyö kyllä päässä niin tyhjää et parempi ku meen tankkaa lisää kahvia ja vaikka kauppalappua kirjoittaa jonka voin sitten unohtaa kotiin liikkeelle lähtiessä...

LEM 38+1

Vierailija
5/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen on kyllä pinossa tapahtunu vaikka sun mitä!

ONNEA vaan LILLILLE siellä se taitaa olla jo nyytti kainalossa, voi että!!!!!!

Ja kukas se olikaan TYTTÖVAUVAN saanut, nyt pätkii tän mamman muisti, mutta onnea sinnekin, hyvä että ei anneta elokuisten vauvojen ihan ukkoontua!

JAMSSA: täällä yksi jolla on tylsää ja kun on tylsää ni on myös hermot kireet ja kun on tylsää ja hermot kireet niin myös herkkuja palaa semmosel tahdil että..... nimimerkillä eilen syönyt parin tunnin aikana 300g lakuja ja yhden ison daim-patukan..... ja siihen vielä parit toastit kyytipojiksi kaikilla herkuilla ja tämä kaikki ihanuus huuhdellaan sitten vielä oikein ällön makealla jääteellä alas :).... että jos ei ala neuvolan puntari näyttää uutta kymmentä ni jo on ihme.

Eilen oli sitten SS käytössä.. eikä niistä mitään iloa ollut, muutama heikko kovotus ja nekin lähinnä johtui siitä kun tuli oltuu selällään. Huomenna sit otan käyttöön järeet aseet, eli sen kolmannen ässän ja käyn vessan kimppuun ja kiillotan sen niin puhtaaks että paree vaikka härän sisäfileet syödä pöntöstä :P.........

VIIMEISEKSI MASUNKASVATTAJAKSI en suostu tällä kertaa :)... Viimeksi kun odotin ni olin kyllä niitä viimosia, se on oikeesti toisaalta aikas jännää..

ERIAHAN elelee siellä jännittäviä hetkiä, tänään vaan shoppailemaan ja huomenna sitten saat omassa rauhassa halia ja pusia vauvelia!

Mutta näillä puheilla aamupalalle!

hanneli ja natikka 38+1

Vierailija
6/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toiveikkaana laskeskeltiin aamuyöstä jotain suppareita, joita tuli välillä alle 10 minsan välein jotain muutama tunti mutta ei ihan tasaisesti ja nyt ei mitään. Ihme tikkana heräsin kolmelta yöllä kuitenkin ennenkuin alkoi supistelemaan. Katsoinkin sitten aamuyöstä elokuvaa ja luin kirjaa olohuoneessa ettei mies häiriintyisi kun on kuitenkin töissä vielä tän viikon. Mutta mun supparithan kuulostaa lievemmiltä kuin opemamman, kun ei mene suukaan suppuun eli ei tämä tästä varmaan tosiaan vielä vähään aikaan synny.

Eria: Jännät paikat siellä teillä kotona. Nyt alat sitten nauttimaan oikein kunnolla vauva-arjesta...

Ode71: Kaipa nyt tutteja voi käyttää, jos eivät ole rikki eli näyttää hyvältä eikä haperolta se pinta. Uskoisin, että tuollaisilla tavaroilla voi muutenkin olla pitkät varastointiajat kaupoissa.

Hanneli: Mäkin sain eilisen herkuttelun ansiosta sormet nakeiksi ja painoa jotain 1,5 kiloa päivässä. Siis onhan mulla omakin puntari kotona niin voi tarkkailla :) Tänään onkin sitten mansikansyöntipäivä, jos se auttaisi poistamaan nesteitä.

SSS:stä: Eilen tuli siivottua tosi paljon ja sitten vielä saunottuakin illalla. Mutta ei ne mitään tehoa, kun vauva ei ole vielä vissiin valmis tulemaan.

Pia 38+6

Vierailija
7/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa siis sitä, että tämä evakkolainen otti ja nukku 10 tunnin yöunet vain yhdellä vessakäynnillä. johtunee siitä, että nyt olen yksin, eikä tarvinnu yöllä miettiä poikien ähräilyjä. oli kyllä oikein ruhtinaallista nukkua näin pitkään.

lem: vai on sänky koottuna ja mies valmiusasemissa. meillä sänky puuttuu, tai siis en ole varma haluanko sitä kasattavan, olen ajatellut vaunun kopassa tulokasta jonkin aikaa nukuttaa, kuten on meillä muutkin nukkuneet. mies on meilläkin valmiudessa. pitäis vaan olla fakiiri ennustajaksi, että tietäisin, milloin hänet hälyttää. hän kun on kotona poikien kanssa yli 200 km:n päässä ja matkaan menee hyvälläkin kelillä rajoitusten mukaan 2,5 tuntia. mutta kun nuo kaksi viimeistä vesseliä eivät ole niin kauaa mahassa pysyneet sen jälkeen kun olen tajunnut, että taitaa olla synnytys menossa. joten voi olla, että meikäläiselle tulee itsellinen synnytys ilman miestä, jos päättää tulokas spontaanisti maailmaan päästä. kaveri on kyllä ilmoittautunut lähtemään mukaan, että ei ihan yksin tarttis olla ja aion kyllä tarttua tarjoukseen jos lähdön hetki koittaa.

hanneli: itselläni oli eilen käytössä sauna ja siivous, mutta ei pitkäkestoista vaikutusta. imurointi laittaa kyllä supistelemaan napakasti, mutta heti kun oikaisee, niin supistus seis. kolmas vielä koittamatta ja jääneekin tällä välimatkalla...

ode71: ei kai niistä vanhoista tuteista välttämättä haittaakaa olis, mutta en taitais ite käyttää. oon muutenki ollu semmonen tuttien vaihtelija. kyllä niissä koostumus muuttuu, jos pakkaukset on avattu ja niitä on käytetty ja keitetty vaikka parikin kertaa ja kyllä se ilmakin niitä haurastuttaa. ei muuta kuin shoppailemaan uusia...

ja sitten vielä onnea jo lapsettuneille ja tsemppiä niille joilla olotila enteilee lähtöä näillä hetkillä.

Vierailija
8/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnea kaikille vauvansa saaneille, tai niitä hakemaan lähteneille!

OMA NAPA: Tänään menossa rv 38+3, ja tuntuu että synnytys on vielä valovuosien päässä. Eipä ole juuri supistellut (kuin välillä täysin kivuttomasti) vaikka olen kaikenlaista puuhaillut - käynyt reippailla sauvakävelylenkeillä, itsepoimimassa 3,5 kg mansikoita jne. Eilen kokeiltiin 3S:n vaikutusta (meidän tapaan), eli Sauvakävely, Sudoku ja Seksi. Eipä tehonnut mikään edellisistä. Pikku-Ukko myllää kovasti mahassa ja potkii päivä päivältä napakammin tajuamatta tulla ulos.

YÖELÄMÄSTÄ: Yöllä piti käydä taas 2 tunnin välein vessassa ja haarovälin liitoksia jomotti ihan mukavasti. Onneksi, kun vasta esikoista odotellaan, öisin saa nukkua noita vessakäyntejä lukuunottamatta niin pitkään kuin uni maistuu. Pitääkin nukkua nyt reilusti varastoon, kun ei tiedä saako seuraavaan 10 vuoteen sitten nukkuakaan....

Mutta nyt hieman murua rinnan alle, jotta päivä lähtee käyntiin.

*karmiini*

Vierailija
9/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan tsempityksistä, odottavan aika on pitkä.

Saisivat lääkärit päättää kuuluuko miun olla sairaalassa vai kotona, eilinen lääkäri (ylilääkäri) oli sitä mieltä että loppuun asti sairaalassa seurannassa. Ja tän päivänen lääkäri komensi kotiin lepäämään.

Eli täälä sitä sitten kuulemma odotellaan vesien menoa tai kivuliaita supistuksia tai torstain sektioaikaa. Verinen vuoto ja limatulpan meno ei ole riittävä syy sairaalssa makoiluun.

Katzulle onnea tytöstä!

Nyt syömään ja lepoon.

Babybel ja muksut rv 37+4

Vierailija
10/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saapui kotiin reissultaan. Mutta eipä tuosta iloa näytä olevan kun nukkuu vaan...

Babybel: ehkäpä se on mukavampaa odotella torstaita kotona? Jos siis kerran vauvoilla kaikki hyvin. Muutama päivä enää.

Opemamma ja monet muut vaikuttavat niin pirteiltä ja innokkailta ja jaksavilta. Omat marinat tuntuvat ihan typeriltä. Ja vielä kun miettii, että toisilla on kovia suppareita tai kaksikin vauvaa mahassa, niin ehkä tämä oma olo on vielä ihan hyvä?

Hanneli: mä olen samanlaisessa kierteessä juu. Tylsistyttää->hermostuttaa->ahmituttaa->ärsyttää oma saamattomuus ja laiskuus... Ja kun tekemisen puutetta ei olisi. Kyse on saamattomuudesta.

KHP: katselin, että olit laittanut siitä mahanahan polttelusta oman aloituksenkin. Neuvolasta ei vissiin ole osattu sanoa mitään? Kuulostaa todella kurjalta. Sullahan oli kai jo yksi lapsi? Silloin ei sitten ollut mitään samanlaista?

Jamssa rv37+2

Vierailija
11/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babybel: muakin harmitti suunnattomasti kun ä-polilla jouduin viime raskaudessa juoksemaan, se että lääkärit vaihtuivat ja jokaisella oli oma mielipiteensä. Yksi lupaili käynnistystä ja sitten kun menin toiveikkaana seuraavalle käynnille niin eikun kotiin vaan. Tässä olisi kyllä paljon parannettavaa....mielestäni voisi vaikka tehdä kirjallisen suunnitelman josta poiketaan vaan painavasta syystä.

Mulla on alkanut verenpaine nousemaan, tämän aamuiset lukemat 140/98 neuvolassa, eli samanlaista kuin viime raskaudessa, jolloin todettin lopulta raskausmyrkytys. Muutenkin on aika seurantaan ä-polille keskiviikkona, joten neuvolassa oltiin sitä mieltä että odotellaan sinne. Olen kuitenkin kahden vaihella, jos vielä soitan itse ja kysyn polilta vielä mielipidettä pitäisikö mennä käymään. No seurailen omaa vointia...

Vauva liikuskelee kovasti ja se on mukavaa:) Tuntuu olevan aika vahva poika mahassa, mahan hytkeestä päätellen.

Omppupomppu rv 37+4

Vierailija
12/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo,mulla on 1 lapsukainen ja siinä ei ollu mitään tällästä,itse asiassa en ees aina muistanu et oon raskaana :) nyt on ollu kyllä niiiiiin vaivalloinen raskaus että..silti sitkeesti haluan vielä kolmosen ;) kuhan aika menee eteenpäin...hihi

soitin neuvolaan ja oli onneksi oma hoitaja joka sanoin heti että soitan äippäpolille että ei kuulosta normaalille,että ei oo ennen itse kokenu kenenkään kohalla moista,no soitin sinne ja se lääkäri oli sitä mieltä että surataan nyt,jos pahenee niin jorviin heti tai jos tulee ihottumaa,mutta veikkasi tämän johtuvan nahan kiristymisestä ja että ehkä jonkinlainen rpeemä on tapahtunut ja on siksi ärtynyt,tosin mulla ei oo kyllä yhenyhtä raskausarpeakaan,varmaan syystä että oon asunu melkeen rasvapurkissa :D,kylmää pitää pitää silloin tällöin..että näin..ikävä loppuajan vaiva,ku muuten ois niin hyvä olla..

nyt ruoan laittoon ja jaksut kaikille!

k.h.p ja tärppi 35+1

Vierailija
13/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUH HUH, nyt kämppä kiiltää kun sanonko mikä... Kylläpä olikin urakka!! Hirvee nälkä, aamupuurot kuluneet ja kauan sitten tossa huhkiissa. Siivosin oikein erikoisen hyvin kodinhoitohuoneen, koska sitä kautta anoppikin laukkaa kahveelle, niin eipähän tarvii aina hävetä ku on niin huono siivo. Vaikka ei kai meillä mikään normia huonompi siivo oo, ku missään muuallakaan koiraperheessä, mutta oma silmä on niin kriittinen aina.

Nyt pitäis lähtee kauppaan ja tällä nälällä sieltä tarttuu kyllä mukaan kaikki mahdolliset herkut. Pitänee syödä äkkiä jotain ennakkoon.

Viime yö menikin sitten valvoskellessa. Yhden aikaan yöllä heräsin ottamaan rautaa ja neljän maissa siihen, että oli ihan sairaan huono olo. Mehu kuitenkin sen verran helpotti, ettei tarvinnut oksentaa, mutta myös piristi, kuuteen asti pyörin sängyssä. Sitten kissa tuli viereen kehrään ja saatiin hetkiseksi unen päästä kiinni, kunnes ukolla soi kello. Kissakin lähti viekusta pois, niin ei auttanut munkaan muuta ku ruveta aamutoimiin.

VAIVOISTA: mulle on ilmaantunut kaks oikein mielenkiintosta vaivaa, ensinnäkin vasen lonkka on hurjan kipee öisin, ja sitten myös vasen käsi puutuu öisin vähä väliä. Liekkö vauva jossain hermon päällä??? Vasen puoli kuitenkin kremppaa tosi pahasti. Mut näin päivisin ku on liikkeessä niin ei mitään heikkoa.

Mutta mä lähen nyt syömään ja ostoksille. On muuten lohduttavaa kuulla, että täällä on muitakin jotka mässäilee tylsyyteen. Tahtoo täälläkin olla niin. Nyt vaihdoin kyllä jo suklaan porkkanoihin, ku alkaa tuota painoa olla riittävästi ja lisäksi pelkään et tulee sitten jättiläisvauva jos kamalasti sokeria vetää.

Ikarus, 35+6, mikäli oon oikein laskuissa.

Vierailija
14/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun luetaan muiden viestejä. Eli herkuttelua täälläkin ja sillä on kyllä suora yhteys turvotukseen. Turvotus on hirveä riesa, joten yritän loppupäivän sinnitellä ilman makeita herkkuja. Mutta kun tuo tavallinen ruoka ei vaan maistu. Pitää saada kaikenmaailman jäätelöä ja rahkaherkkuja ja nameja.

Olin aamulla taas äippäpolilla (käyn siellä kerran viikossa) ja vauveleilla asiat olivat niin hyvin, ettei kyllä minkäänsortin ennen aikaisuutta ole luvassa. Arvasin että lähelle la:ta mennään, vaikka kuinka on tuplaodotus. Mulla on vaan niin hirmuinen vatsa, että heikompaa hirvittäisi. Saan noin 10 päivittelyä päivässä, kuinka vatsani voi olla noin jättiläinen.

Babybelille tsemppiä, olet jo ihan loppusuoralla! Pian meillä molemmilla alkaa kaksosten kanssa sellainen vilske että hui. Oletko ajatellut ottaa kotiapua? Mä vielä mietin, kun esikoinen vasta 1,5-vuotias ja lievässä uhmaiässä.

Vierailija
15/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatti purnata teille pojan unista, tänään nukuttiin koko poppoo kahdeksaan asti :)

kunnon yöunet ja tämän päivän kampaaja-aika piristivät mieltä kummasti. Eipä tänne mitään sen kummempaa, pientä kremppaa pn ilmennyt ja torstain synnytys tapa-arviota odottelen jännityksellä.

Eria: Onnittelut minunkin puolestani kun Taateli huomenna kotiutuu :)

Nyt peilin ääreen ihastelemaan uutta päätä =)

pubu ja Unski rv36+3

Vierailija
16/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin ja kaikki ihan ok. Ainoo että hemoglobiini oli aika hurjasti laskenut, ja kehottivat rautaa alkamaan syömään.

Ja mulla kun vaivaa tuo närästys ihan kamalasti muutenkin, kyselisin että mitä rautaa kannattaisi alkaa popsimaan? Eli mikä ärsyttäisi vatsaa vähiten.

Esikoista odottaessa koitin syödä Obsidania ja jotain toista, mutta oli pakko lopettaa just ton hirvittävän närästyksen takia.

Kiittelee vinkeistä jo etukäteen,

Calathea

Vierailija
17/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pantoufle, MiniK ja Katzu2!!!

Tuntuu tosi raskaalle kun oma masukki ei tunnu tajuavan että voisi lähteä liikkeelle, vaikka usea elokuinen odottaja samoilla viikoilla on jo omansa saanut syliin. Eilen kävin katsomassa ystäväni vuorokauden ikäistä poikaa...kyllä se oli ihana! Jos noi lääkärin koko arvio pitää paikkansa eihän tällä kaverilla ole mitään kiirettä ulos :( Tilaa siis pitäisi ainakin olla.

Kretukka 38+4 tai (38+6 oikeestaan)

Vierailija
18/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulis 39 viikkoa täyteen, eikä vieläkään yhtään kunnon supistusta ole näkynyt! Arggh, alkaa olla hermo aina vaan kireemmällä. Ja tänään on taas ollut älyttömän kuuma ja painostava ilma. Ei meinaa jaksaa edes kävellä. Alapäätä kyllä jomottaa välillä tosi ¿mukavasti¿, mutta kun niitä supistuksia jo vähän kaipailisin¿

Pia; katotaas kumpi meistä pääse ensin synnyttämään, kun ollaan ihan samoilla päivillä menossa!

Huomenna pitäis kävästä taas neuvolassa. Vannotin kyllä viime viikolla, ettei nähdä terkkarin kanssa enää tällä viikolla¿ Voi kunpa lähtö tuliskin ens yönä! Isäntä on kyllä lähdössä ravustamaan, mutta vaan tunnin ajomatkan päähän. Joten eiköhän tuo sieltä vielä kerkeä mukaan synnytykseen. Taidanpa laittaakin tänään sairaalakassin valmiiksi, ihan vaan kiusallaan. Jospa vauva siitä ymmärtäisi, että nyt saisi kyllä syntyä ;o)

Kuumuus todella pehmittää pään, joten ei muuta tällä erää.

Kirppu ja masukki siis huomenna tasan 39 vkoa!

Vierailija
19/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille nyyttinsä saaneille!!

Taas vaihteeksi pinoudun. Viikkoja vasta 35+5 eli ei mitään hätää synnytyksen suhteen :) Ja ultrassa sikiö vastas 5pvää nuorempaa eli sinne elo-syyskuun vaihteeseen oon asennoitunu.

Aamulla sain nukkua klo 9 asti! Esikoinen tuli vasta sitten herättelemään. Kuulin ku hää heräs siinä klo 8 maissa mut illalla siivosin kaappeja ja löysin " uusia" vanhoja leluja hälle ni leikki niillä sit itekseen aamusta enneku tuli kova nälkä ja päätti herättää äitin :)

Mie oon flunssassa täällä. Veinkin esikoisen mummilaan yöhoitoon äskettäin. Tulee siis huomenna illalla takas kotiin. Vähän helpottaa oloa kun saa levätä (istua tietokoneen ääressä ;) ). Avokki tulee vasta pe kotiin seuraavaks. Huomiseks ois tuota opparin tekemistä kyllä, riippuen millanen olo on. Tässähän pääsee ihan laihtumaan ku mikään ei maistu miltään eikä tee mieli syödä mitään. Herkkuja tekis mieli mut ne menee sit hukkaan ku ei oo makuaisti kunnossa :D

Mietin tuossa just et kasaisinko " hoitotason" . En taida viitsiä kun ei oo vielä ees mikään kiire synnyttämään. Pinnasänky on kasassa, mut ei laitettuna kuntoon (patja, lakanat jne puuttuu). Eilen kyl kaivoin kaapista esille esikoisen aikaisen pinnasängyn verhon. Se on vaalean lila et kai se pojallekin käy. Vai pitäskö ommella vaaleansininen....no pitää mietiskellä :)

Keskiviikkona ois viimeinen neuvolalääkäri. Ei tuolla alhaalla oo mitään tapahtunut ku ei oo supistellutkaan. Eipä esikoisen aikaankaa ollu kivuliaita supistuksia vasta kun synnytys oikeesti alkoi. Siitä kyllä sit tiesi et on tosi kyseessä. Vedet meni vasta sairaalassa kun kalvot puhkaistiin enkä mitään limatulppaakaan havainnut silloin. Saas nähdä miten nyt käy.

Miule tuli nyt raskausarvet masuun :( Tänään kattelin peilistä et voi jestas! No kyllähän sinne lisää niitä mahtui, esikoisen aikaiset oli kyllä jo hyvin vaalenneet tässä parissa vuodessa.

Lähden taas tutkimaan nettikauppojen antia :)

Vierailija
20/28 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Eria et Taateli pääsee kotiin :)

Laitoin vähän aikaa sitten turvakaukalon pehmusteet pesukoneeseen... toivottavasti eivät mene huonoksi. PEsuohjeessa luki käsinpesu 30 asteessa mut ajattelin et laitan hienopesuun 30 asteeseen ja vain 600kierrosta/min linkous..... Sit olis vauvalle jo vähän vaatteita pestynä, sitterin kangaskin on pesty ja turvakaukalokin valmiina :) Tuplarattaita ei vielä ole, pitäis käydä vertailemassa Brion Double Waveja ja Emmaljungan twin ceroxeja, viimeistään siihen mennessä kun mies menee takas töihin isyyslomalta ja mun pitää viedä keskimmäistä eskariin niin olis nuo tuplat hyvä olla. Tietysti sitä menee hätätapauksessa vauva kantoliinassa ja tuo reilu 1½ vuotias rattaissa jos ei vettä sada ;)

Mä olen alkanut jo asenoitumaan siihen että mennään ainakin laskettuun aikaan. Toivottavasti ei kuitenkaan kovin paljoa sen yli, kuopus syntyi rv 40+5 ja on tähän mennessä viihtynyt pisimpään masussa.

Mitähän muuta piti kommentoida...? Aina ne unohtuu.

Peeveli rv 36+3